בנם של בת' וריק האצ'ינסון, ריצ'רד, שקל רק 340 גרם כשנולד ב-5 ביוני 2020. התינוק שנולד מוקדם בחמישה חודשים, לא קיבל שום סיכוי לשרוד על ידי מומחים במדינת מינסוטה בארה"ב, אבל כעת הוא חוגג את יום הולדתו הראשון.

 הוא נולד 131 יום לפני תאריך היעד בבית החולים לילדים במיניאפוליס, לאחר שאמו סבלה מסיבוכים רפואיים שהכריחו אותה ללידה מוקדמת. גיל ההריון עמד אז על 21 שבועות ויומיים וריצ'ארד הוכר על ידי שיאי העולם של גינס כתינוק הפג הצעיר ביותר בעולם ששרד. למעשה, הוא היה כל כך זעיר שהיה יכול להיכנס בכפות הידיים של הוריו.

הפג הצעיר בעולם ששרד (צילום: ריק ובת' האצ'ינסון, cnn)
ריצ'ארד בן השנה | צילום: ריק ובת' האצ'ינסון, cnn

"כאשר ריק ובת' קיבלו ייעוץ טרום לידתי, ונאמה להם מה צפוי להם עם תינוק שנולד כל כך מוקדם, הם קיבלו תחזית לתינוק של אפס סיכויי הישרדות על ידי צוות הניאונאטולוגיה שלנו", אמרה ד"ר סטייסי קרן, הניאונאטולוג של ריצ'רד במינסוטה לילדים, לספר השיאים של גינס. 

"ידענו שהשבועות הראשונים בחייו של ריצ'רד יהיו קשים מאוד, אבל הרגשנו שאם הוא יצליח לעבור את זה, הוא יינצל", מספרים הוריו של ריצ'ארד. 

עקב מגפת הקורונה, ההורים לא יכלו להישאר ללון בבית החולים, ונאלצו במשך שישה חודשים לנסוע מדי בוקר מביתם שבוויסקונסין למחלקה בה בנם אושפז. לבסוף, הוא שוחרר מטיפול נמרץ ונשלח לביתו בתחילת דצמבר האחרון. ריק האב אמר לשיאי גינס כי הוא מאמין שהביקורים היומיומיים שלהם עזרו לבנם לשרוד כי "הוא ידע שהוא יכול לסמוך עלינו".

"לא האמנתי שמדובר באותו ילד קטן שפעם היה כל כך חולה," אמרה ד"ר קרן, "אותו ילד קטן שנכנס פעם לכף היד שלי, עם עור שקוף כל כך שיכולתי לראות כל צלע וכלי בגופו הזעיר".

הפג הצעיר בעולם ששרד (צילום: ריק ובת' האצ'ינסון, cnn)
ריצ'ארד עם הוריו ושיא הגינס בו "זכה" | צילום: ריק ובת' האצ'ינסון, cnn

בימים אלה ריצ'רד חגג את יום הולדתו הראשון בבית עם הוריו ומשפחתו המורחבת הגדולה, ובספר השיאים של גינס ניצלו את אבן הדרך כהזדמנות להכיר רשמית בריצ'ארד כתינוק "הנס" - תינוק הפג ביותר ששרד. "זה לא מרגיש אמיתי. אנחנו עדיין מופתעים מזה. אבל אנחנו מאושרים", סיכמה האם.

 

 בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: