הסיפורים הקשים של זוגות שנתקעו בנפאל עם התינוקות שלהם, קצת לפני או אחרי הלידה של הפונדקאית ששכרו, הציתו ויכוח על הלגיטימיות של הנושא, אבל בעיקר לא השאירו אף אחד אדיש לחרדה ולדאגה של אותם אנשים. סיפור של אמא אמריקאית, שאמנם לא נעזרה בפונדקאית אבל נתקעה עם פג קטנטן בסין, ולא מצליחה לחזור איתו הביתה, מעורר כעת דיון מחודש. 

KWWL - Eastern Iowa Breaking News, Weather, Closings

וונדי מורו נתקפה צירים מוקדמים כשחיכתה למטוס בשדה התעופה בהונג קונג. הלידה והטיפול המורכב שנדרש כדי להציל את חייו של קיוס, בנה הפג, עלו יותר מ-20 אלף דולר, וכל יום שעובר מנפח את החשבון ב-1,600 דולרים נוספים. "בית החולים כאן לא מוכן להוציא לנו את מסמכי השחרור ותעודת הלידה של קיוס עד שנשלם את החשבונות במלואם", הסבירה מורו ל-CNN. "זו הרגשה איומה להיות תקועים פה כך, רחוקים מהבית ומהמשפחה בסיטואציה כל כך מורכבת". בני המשפחה של מורו עושים הכל כדי לגייס את הסכום, אבל בכל יום שבו קיוס לא משתחרר מהפגייה, החשבון תופח עוד ועוד. 

מורו מבוטחת אמנם בביטוח בריאות במולדתה, ואפילו רכשה ביטוח נסיעות, אולם הפוליסה לא מכסה את הטיפול בפג - כאמור, המרכיב המרכזי בחשבון של בית החולים הסיני. "חברת הביטוח טוענת שהיא לא מכסה את הטיפול בתינוק כי שמו לא מופיע בפוליסה - אבל עוד לא היה לו שם כשאחותי טסה, אז איך היא יכלה לרכוש פוליסה גם עבורו?", שאלה בייאוש אחותה של מורו, שרה. 

עד עתה, הצליחו בני המשפחה לגייס כ-11 אלף דולר, אולם מסתמן כי בעקבות ההתעניינות התקשורתית בנושא, הסיוט של מורו קרוב לסופו. בית החולים הסיני, שהוצף בפניות מעיתונאים ברחבי העולם, הודיע כי בצעד יוצא דופן, יוותר על חלק מהתשלום וישחרר את מורו ובנה בימים הקרובים.  

>> המדריך המלא לטיסה בהריון