שמענו כבר על מיילדות מנוסות שסייעו לעצמן בזמן הלידה, ושלפו לבד את התינוק שלהן מבין הרגליים. ראינו גם מקרים של לידות בזק, בהן לא היתה הרבה ברירה, והאם נאלצה לתפוס את התינוק שהחליק לו החוצה בזריזות, אבל במיילדת שלקחה חלק בניתוח הקיסרי של עצמה עוד לא נתקלנו.

ניתוח קיסרי יכול להיות טראומטי עבור האמהות, בעיקר אלה שמבקשות למצוא ברגע הלידה את החיבור העמוק ביותר לגופן ולתינוק, והעובדה שהיולדת שוכבת כל כך פאסיבית, ולא לוקחת כל חלק בתהליך יכולה להיות מתסכלת. אמילי דיאל החליטה לא לתת לעובדה שנאלצה לחוות לידה קיסרית להכתיב לה את החוויה, ולקחה את העניינים לידיים, מילולית לגמרי. לפני הניתוח חיטאה אמילי את הידיים כמו המנתחים והצוות הרפואי, וצויידה בכפפות סטריליות.



הצלמת שרה היל קיבלה אישור מיוחד להיות נוכחת בחדר הניתוח, וכל האירוע תועד בסטילס ובווידאו, ושותף בפייסבוק, ואחר כך בשלל אמצעי תקשורת מסביב לעולם. אלה לא תמונות קלות למי שרגיש לדימויים גרפיים ולדם להיחשף אליהן, אבל הגישה של אמילי מעוררת השראה. ברגע הנכון, כשהצוות הרפואי הורה לה לעשות זאת, הושיטה אמילי שתי ידיים לעבר האיזור המורדם בגופה ושלפה בעצמה את התינוקת שלה.

הרגע הזה היה מפתיע פעמיים. עד אז היתה בטוחה אמילי שהיא עומדת להביא לעולם בן. "הייתי בשוק ובפליאה," סיפרה למגזין טיים. "לא חשבתי אפילו על כך שהבטן שלי חתוכה ופתוחה לרווחה ושאני שולפת מתוכה תינוק, אלא רק על כך שאני אמא לבת."



זוהי הלידה השלישית של אמילי, שעברה מסע קשה עד לרגע הזה. גרייסון, בנה הראשון, מת עשרה ימים אחרי הלידה שלו מפגם בריאותי שלא התגלה בבדיקות ההריון. בתה השניה, אלה, כבר בת ארבע, ועכשיו הפכה לאחות גדולה. "לידה קיסרית היא לא אידאלית עבור האישה," אמילי מודה. "אבל אפילו אם זה המצב, עדיין אפשר לייצר חוויה חיובית ונהדרת. את לא חייבת לשכב על שולחן ניתוחים. את יכולה עדיין לקחת חלק פעיל." חומר למחשבה.

9 חודשים - כל מה שצריך לדעת