שרית עמר-גולדברג (צילום: אנדה יואל)
שרית עמר-גולדברג | צילום: אנדה יואל
במהלך חופשת ראש השנה, ירדה שרית עמר-גולדברג (38) עם שלושת ילדיה הגדולים לרכב על אופניים בפארק. היא השגיחה עליהם מהספסל - בכל זאת, היא הייתה בחודש התשיעי להריונה - אבל כשקמה כדי להשגיח עליהם מקרוב התנגש בה בעוצמה נער רכוב על אופניים חשמליים. מכאן, התחילה דרמה עצומה - שהסתיימה, למרבה המזל, בשלום. 
 
"הייתי בשבוע 37+4, עם עובר פעלתן מאוד. לא היה כמעט רגע ביום שבו לא הרגשתי אותו זז, אבל כשהנער ההוא התנגש בי, בבת אחת הפסקתי להרגיש תנועות. הוא התנגש בי ישר בבטן, וכמובן שנבהלתי מאוד. הייתי בטוחה שאיבדתי את התינוק, שאני הולכת ללידה שקטה, ללדת עובר מת, חס וחלילה. הזמינו לי מיד אמבולנס וטסנו לאיכילוב, למיון יולדות". 
 
מיד כשהגיעה לבית החולים עברה שרית סדרת בדיקות מקיפה. "כל הזמן צעקתי שכואבת לי הבטן, והדבר שהכי חששו ממנו הייתה היפרדות של השליה (מצב מסכן חיים, שעלול להסתיים בדימום כבד ובמוות של האם והעובר, ר.ש). זה הדבר הראשון שבדקו, ולמזלי הכל היה במקום. בדקו לי פתיחה, שלא הייתה משמעותית, אבל במוניטור ראו שהדופק של העובר אטי, והבינו שהוא במצוקה". 
 
שרית אושפזה במחלקת טרום-לידה, וקיבלה טבליות פרופס, שאמורות לרכך את צוואר הרחם ולגרום לצירים להתחיל. "במשך 72 שעות ניסו להתחיל לידה, אבל זה לא עבד. בשלב מסוים אחת הרופאות בדקה אותי, ואמרה שהפתיחה 1.5 וכדאי שייקחו אותי לחדר לידה, לקבל פיטוצין שיזרז ויחזק את הצירים. כנראה שהבדיקה הזיזה משהו, כי מיד אחריה הפקק הרירי יצא, ובבדיקה לאחר מכן הפתיחה כבר הייתה 3.5". 
 
שרית עמר-גולדברג
"חשוב לי שהורים ילמדו את הילדים שלהם לרכב כמו שצריך". הפציעה של שרית נגמרה בטוב, במזל רב
שרית עמר-גולדברג
שרית עמר-גולדברג
עם האפידורל הלכה הלידה והתקדמה, אבל התינוק, שסבל טראומה לא פשוטה בבטן, נולד עם קשיי נשימה. "לירית, המיילדת המופלאה שהייתה איתי, חטפה אותו מיד. הספקתי לראות שהוא היה ממש כחול וסגול, הזעיקו רופא ילדים ואני לא יודעת מה עשו שם, אבל אחרי כמה דקות החזירו לי אותו, ותודה לאל - הכל בסדר. אנחנו כבר אחרי הברית של נהוראי שלנו, ואין שום סימן לדרך המבהילה שבה התחילה הלידה שלו. הצוות בלידה היה מדהים - החוויה הזו בקלות יכולה הייתה להפוך לטראומה נוראית, אבל כולם היו כל כך נהדרים וקשובים, שממש חוויתי לידה טובה, למרות כל מה שהיה מסביב". 
 
"אני כועסת עליו מאוד, הוא לא עצר אפילו לראות אם אני בסדר, פשוט המשיך לנסוע. רצו אחריו, ולא הצליחו לתפוס אותו. חשוב לי שהורים ילמדו את הילדים שלהם לרכב כמו שצריך, ושרוכבי אופניים ואופנים חשמליים ייזהרו. סעו בשבילי אופניים, אל תשתוללו וגם אם חלילה פגעתם במישהו - תהיו בני אדם, תעצרו לוודא שהכל בסדר. שיהו לכולנו ימים שמחים ולידות טובות בידיים מלאות". 

שרית עמר-גולדברג
שרית עמר-גולדברג
_OBJעל פי נתונים של עמותת "אור ירוק", בשנת 2014 אושפזו 248 בני אדם בבתי חולים לאחר שהיו מעורבים בתאונות עם אופניים חשמליים מתוכם כ90% מהפצועים היו הרוכבים עצמם. מבין כלל הנפגעים מתאונות אלו כמחצית, הם ילדים ונוער מתחת לגיל 17. 

מטריד: מחצית מהנפגעים בתאונות אופניים חשמליים הם ילדים