רובנו מכירים את הכוכבים ברגעיהם הזוהרים ביותר. את החלקים הכי חשופים וקשים הם משתדלים, ככל הניתן לשמור לעצמם. כך היה כאשר לפני שנה עברה השחקנית אווה אמורי מרטינו, בתה היפה של סוזן סרנדון, עהרה לידה שקטה בהריון מתקדם לאחר שלבו של העובר הפסיק לפעום. השחקנית, שהיא גם בלוגרית וגורו לייפסטייל, נשואה באושר לקייל מרטינו, מגיש ספורט, ואמא לילדה בת שנתיים. זו החליטה ללדת את בנה בבית וליצור לעצמה תיקון משמח. את כל סיפור הלידה חלקה בפרטים, ובתמונות רבות, בבלוג שלה, בפתיחות שהעניקה השראה לנשים רבות.

״העניין היה שחרור״ היא מספרת. ״לבטוח, להאמין ולתת לתהליך להשתלט עלי ולתת לי את המתנה הגדולה שבסופו. אני מרגישה שעברתי שינוי רגשי. סוף סוף במהלך הלידה של מייג׳ור, הגעתי להשלמה עם האובדן שלנו".

אין תמונה
"״הבנתי שלמערכת הרגשית הפנימית שניהלתי עם התינוק אותו זכיתי להחזיק רק לרגע, היתה מטרה״ "

אווה אכן צלחה את הלידה הביתית הזו, שהתרחשה בין הבריכה המיוחדת שהוצבה בחדר השינה שלה, לבין מיטתה, בעזרת אחות ודולה. ההריון הזה, שלווה בחרדה גדולה עד תומו, בעקבות ההריון שלפניו, שלא צלח, הסתיים באופן החיובי ביותר שאפשר היה, מבחינתה, והלידה החזירה לחייה היגיון שאבד לה מאז האובדן הכואב. ״אני מסתכלת עכשיו על מייג׳ור, העיניים שלו פקוחות והוא מביט בי ישירות, היא מספרת בהתרגשות. "אני חושבת על הילד שאיבדתי, על הכאב שחווינו כמשפחה. ברגע שבני הביט בעיניי הבנתי שהכל, כל העצב וכאב הלב, הוביל אותנו לרגע הזה, והביא אלינו אותו. הבנתי בשניה אחת שזה הילד שהיינו אמורים לקבל, שהייתי אמורה להחזיק בזרועותי ולגדל. הבנתי שהמערכת הרגשית העמוקה והפנימית שניהלתי עם התינוק אותו זכיתי להחזיק בידי רק לרגע, היתה לה מטרה משלה. חיינו יחד תקופת חיים שלמה בת תשעה חודשים, וזהו. סוף כל סוף היה לי אמון בתהליך, במסע שהיקום שלח אותנו לעבור. החלמתי, אחרי שנה וחצי. לפתע הרגשתי טוב. הרגשתי מאושרת עד סחרור. חשוב לי לחלוק את הפרטים בתקווה שנשים נוספות שעברו חוויות דומות ואיבדו תינוקות יחושו מעט תקווה. השיתוף הזה גורם לי לאושר, כי החוויה הזו גרמה לי להרגיש שוב שמחה, נורמלית ובטוחה". 

A photo posted by HAPPILY EVA AFTER (@thehappilyeva) on

עוד דבר שרצתה אווה להשיג בעזרת השיתוף, הוא להרגיע את הנשים ששוקלות ללדת בבית ולהראות איזו חוויה נעימה ונפלאה זו יכולה להיות. ״יש הרבה פחד סביב לידות בית. גם אני חששתי מזה״, היא מודה. ״אני שמחה להראות כמה בטוחה ונהדרת היתה החוויה שלי. מדהים כמה החוויה שונה הפעם מבפעם הראשונה שהיינו הורים לתינוקת זעירה. הכל הרבה יותר טבעי ורגוע, ואנחנו לא היסטריים. אני לוקחת כל יום בפני עצמו ומתמודדת עם מה שיביא. אני מרגישה ברת מזל להיות מי שאני, איפה שאני, עם האנשים שאני אוהבת וקהילה חזקה סביבנו. זו תחושה נפלאה״.

A photo posted by HAPPILY EVA AFTER (@thehappilyeva) on

"לידה מקטינה אותך ומזקקת אותך ומקלפת ממך כל שכבה מזוייפת, היא מזכירה לך שאת לא שונה, לא טובה יותר או פחות, מכל אישה שהגיעה לפנייך, את בדיוק כמותן, עושה משהו שנשים עושות מאז שהכל התחיל, ובדיוק כמותן, איכשהו, את תעברי את זה״, מסבירה אווה.

>> למה הריון עם בן נחשב מסוכן יותר? מחקר