ההיריון המצופה של מייגן סייטס מאוהיו השתבש לתפארת בתקופה האחרונה, ממש כמו שקרה לנשים רבות שמזלן הוביל אותן להריון בימי מגיפה עולמית. כשחשה ברע ועברה בדיקה חיובית לקורונה, אחזה בה אימה אותה היא עדיין מתקשה לשחזרה. הבדיקה הובילה לאשפוז, ומשם הידרדרו הדברים מהר.

"אני לא יודעת אם ׳פחדתי׳ זו המילה הנכונה להשתמש בה," מספרת מייגן לחדשות פוקס. "הייתי מבועתת לגמרי." ההריונית בת ה-27 התאשפזה בבית החולים דייטון בעקבות האבחון והתחושה הרעה שהתאפיינה בעיקר בקוצר נשימה קשה. סייטס היא במקצועה אחות מיילדת, והיו לה תוכניות רבות לקראת הלידה, ומצד שני, מאחר שהיא אשת מקצוע בתחום הרפואה, מיד עם התסמינים הראשונים הרחיקה את עצמה מבעלה, ואפילו הסיעה את עצמה לבית החולים בעצמה.

"הקורונה הוא וירוס ברוטלי, ועברתי את המלחמה בו לבדי. זה דרש הרבה כוחות נפשיים, וזה די מגוחך. המצב החמיר בבית החולים, וחוברתי למנשם." סייטס הורדמה למשך כמה ימים, מהם היא לא זוכרת דבר, פרט להתעוררות המשונה, והרגע המבהיל אחריה, בו הבינה שהיא כבר לא בהריון. "אני לא זוכרת לידה בכלל," היא מודה, אבל הרופאים משחזרים כי הודיעו לה שעליהם ליילד אותה, על מנת להציל את חייו של בנה.

בעלה של מייגן לא יכול היה להצטרף ללידה, כי נחשף בביתו לקורונה, ויפגוש לבסוף את התינוק, ג׳יימסון, רק ארבעה ימים אחרי הלידה. בינתיים, מצבה של מייגן החמיר, והריאות המשיכו להידרדר בתפקודן. היא חוברה למכשיר אקמו המחליף את פעילות הריאה, וכולם חששו לחייה. "היו לי הרבה הזיות בימי האקמו," מספרת מייגן. "אני לא זוכרת הרבה מזה, אבל הרופאים לא התנסו בחיבור נשים הריוניות עם ריאות כושלות למכשיר אקמו, וזה לא היה הפרוטוקול הטיפולי הרגיל, אבל המצב היה קשה ולא הייתה ברירה."

הטיפול עבד, לרווחתם של הצוות ובני המשפחה, והוא עבד באופן מהיר ואפקטיבי מכפי שמישהו העז לקוות לו. "אמרו לבעלי במקור שיש לי פחות מארבעים אחוזי סיכוי לשרוד. זה נס שאני פה, מדברת ומחזיקה את הבן שלי." עשרה ימים לאחר הלידה נפגשו סוף סוף האם ובנה לראשונה, והיא לא מתכוננת לשחרר אותו בקרוב. "אין לי מילים. אין דרך לתאר את ההערכה שיש לי לצוות ולכל מה שזכיתי בו."

לג׳יימסון, אגב, אין קורונה, ואמא שלו גם היא מבריאה, אבל שניהם נשארים בינתיים בבית החולים, עד שיוכלו לשוב בבטחה הביתה. לדברי הרופאים העניין ייקח ארבעה עד חמישה שבועות. אם מביטים בהיסטוריה הרפואית של השניים, אפשר להמר שהם יקצרו תהליכים ויחזרו עוד קודם.