אין תמונה
חודשיים אחרי לידת תאומים: מה זה זה?
מורן אייזנשטיין היא דוגמנית, שחקנית ובעלת האתר  EMUSH, אך בראש ובראשונה היא אמא של אריאל, בן שנה ו-11 חודשים, ושל התאומים קים וניל, בני חודשיים. נשמע צפוף ועמוס, הא? ובכל זאת, הצלחנו לתפוס את האמא הוותיקה-טרייה הזאת לשיחת הריון ולידה שלנו.  טוב, היינו חייבות להשיג אותה ASAP  אחרי שבשבוע שעבר הבעירה תמונה שלה בבטן חשופה ושטוחה, חודשיים בלבד אחרי לידת התאומים, את הרשת: אז איך היא עשתה את זה, איך הייתה הלידה ואיך זה להיות אמא לשלושה כל כך קטנים? הכל בפנים

איך עבר עלייך ההריון? "אני ממש לא מאלה שפורחות בהריון, אם כבר אפשר להגיד שההריון עושה לי פריחה. מההתחלה היו לי בחילות, צרבות ועייפות עצומה, ולמרות שהודיתי לאלוהים כל יום שבירך אותי בהריון, אני מודה שהיה ממש לא כיף. מה שניחם אותי הייתה העובדה שיש לי שני תינוקות בבטן – אמנם קשה יותר לסחוב, אבל מבחינתי אחרי הלידה הזו סגרתי את הבאסטה".

כמה עלית? "אני לא יודעת אם יאמינו לי, אבל באמת שאני לא יודעת. לא נשקלתי בהריון, וגם בהריון הקודם, עם אריאל, לא נשקלתי בכלל. ממש לא עניין אותי כמה עליתי, אלא כמה מהר אוריד את זה".

נראה שהורדת את העודפים צ'יק צ'ק. איך בדיוק? "נורא קל להישאב למקום הזה של להיות בבית עם התינוק, להישאר בטרנינג ולהזניח את עצמך. אין לי איזו נוסחת קסמים, לחזור לגזרה זה המון עבודה קשה, והכי חשוב: להיות פעילה. ממילא קמים מוקדם, אז לנצל את זה שעוד לא חם בחוץ ולעשות הליכה עם העגלה, להיות בתנועה כל הזמן".

אין תמונה
לא נשקלה בהריון
יש הבדל בין הריון ראשון לשני? "בוודאי, הבדל משמעותי. כשיש ילד אחד בבית ההריון עובר מהר יותר, פחות חוששים מהבדיקות ואת יודעת מה לצפות. את כבר מכירה את כל ההתכווצויות והתחושות שיש בבטן, ולא נלחצת מכל פיפס כמו בפעם הראשונה".

ואיך הייתה הלידה? "מדהימה, פשוט מדהימה. בגלל שיש לי תאומים, ובגלל שהלידה של אריאל הייתה מאוד טראומטית בשבילי, היה לי כבר תור לניתוח קיסרי, אבל עשרה ימים לפניו התחלתי להרגיש צירים. היו לי צירים כל ההריון, אבל באותו לילה פשוט ידעתי שזה זה. בשש בבוקר הגעתי לבית החולים, ונורא פחדתי שיגידו לי שאין לי כלום וישלחו אותי הביתה. לשמחתי, אמרו לי שיש לי פתיחה של 2.5, ואמרתי לעצמי – היום את יולדת. שניהם היו במצג ראש, אז הלידה הייתה רגילה, ולא בניתוח. הצוות היה מקסים אליי, קיבלתי אפידורל בדיוק כשרציתי ואפילו לא כאב לי בטירוף לפניו. ממש חוויה מתקנת ללידה הקודמת".

מורן אייזנשטיין בהריון (צילום: איה ואבי צלמים)
ממש לא מאלה שפורחות בהריון. לא ניכר | צילום: איה ואבי צלמים
מה אהבת בעצמך במהלך ההריון? "קודם כל: את זה שנכנסתי להריון. אני שומעת על כל כך הרבה נשים שלא מצליחות, שעוברות שנים של סיוט ומלחמה בשביל להרות, וזה ממש לא מובן מאליו. מבחינה חיצונית אהבתי הכל בעצמי, את זה שלא עליתי הרבה למרות שזה הריון תאומים, את זה שלא הזנחתי את עצמי למרות שאני בהריון ועם ילד קטן בבית ואת העובדה ששמרתי על עצמי לכל אורך ההריון".

מה הדבר שהכי השתנה בך מאז הלידה? "מאז שאני אמא בכלל, ועוד יותר אחרי הלידה השנייה, אני יותר אנרגטית, יש לי יותר שמחת חיים. אני לא לבד אף פעם, אחותי, אמא שלי או בייביסטר תמיד כאן, ואני נורא אוהבת אנשים ואקשן. גם מבחינת קריירה והגשמה אני מסופקת, כל הפאזל התחבר. הגשמתי את החלום, שלושה ילדים, בת אחת, ואני רגועה ויכולה להתפנות לקריירה שלי בלב שלם, בלי לחשוש שאני מפספסת משהו. אני מאוד שמחה שאני מצליחה לא לוותר על החיים שלי ועל הזוגיות שלי, וחשוב לי מאוד להגיד לנשים שלא יוותרו על עצמן, לא יישאבו רק לאמהות וליומיום, אלא יטפלו בעצמן ויגשימו את עצמן".

מורן אייזנשטיין והתאומים (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
מאז שאני אמא, יש לי יותר אנרגיות. מורן אייזנשטיין והתאומים | צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
איזו אמא את? "מצד אחד אני חרדתית בטירוף, קשה לי לשחרר. מצד שני, אני משתדלת להיות ילדותית, מצחיקה וקלילה עם הילדים, להיות חברה שלהם. אני מרגישה ילדה בעצמי, 'אמא לשלושה' נשמע לי כמו תיאור של מישהי אחרת ולרוב אני מרגישה כאילו הם האחים הקטנים שלי".

יש הבדל בין להיות אמא פעם ראשונה לפעם שנייה? "אין מה להשוות את הביטחון והרוגע של אמא מנוסה להרגשה המבולבלת של אמא טרייה. למרות שיש לי תאומים, הכל קטן עליי. אני נזכרת איך פעם פחדתי נורא לעשות לאריאל אמבטיה, או איך כל ציוץ בכי שלו היה מכניס אותי ללחצים, ופשוט צוחקת. נכון, תאומים זה לא הדבר הכי קל בעולם, אבל כשיש לך את הניסיון והביטחון של אמא, זה באמת קלי קלות יחסית לילד ראשון. לפני הלידה אמרתי לבת של בעלי, שהיא בת 10, שלא תיעלב ממני אם אני קצת עצבנית או עצובה אחרי הלידה, כי יש לנשים הרבה הורמונים ובלגן רגשי. כמה ימים אחרי שחזרנו עם התאומים הביתה, היא אמרה לי: 'מורן, את בכלל לא עצבנית כמו שאמרת שתהיי', וזו הדוגמה שמסבירה הכל".

מה היית רוצה לקחת מאמא שלך בגידול הילדים? במילה אחת: סבלנות. יש לאמא שלי סבלנות מדהימה, שהייתי מתה שתהיה לי. אני רואה אותה עם שלושתם, והיא מדהימה ורגועה, שום דבר לא מעצבן אותה.   

מורן אייזנשטיין עם הילד (צילום: ריקי ג'ובאני)
רוצה לקחת את הסבלנות הגדולה של אמא שלי. מורן עם בנה הבכור והמתוק | צילום: ריקי ג'ובאני
כמה ילדים את רוצה? "מסתפקת בשלושתם. אם התאומים היו שניהם בנים הייתי מנסה שוב, כדי שתהיה לי גם בת, אבל מכיוון שזכיתי ויש לי משני המינים, אני את שלי עשיתי".

מה הטיפ שלך לנשים בהריון? "גם אם זה נראה שזה יימשך לנצח, זה נגמר בסוף".

>> חוה מונד: הייתה לי לידה סיוט
>> גילי סער: "אני לא רוצה שההריון הזה ייגמר"
>> נירית בקשי: "אחותי, גיסתי ואני היינו בהריון יחד"
>> רננה רז: "לא מתגעגעת להריון בכלל"

הריון יפה לך: הצטרפי לעמוד הפייסבוק של תשעה חודשים