טל זוהר, 30, תל אביב

מה בתיק: תחתוני רשת, תיק איפור, כלי רחצה: שמפו מרכך סבון וקרם גוף, חטיפי אנרגיה, מרווה מרושתת להריח, שפתון לחות לשפתיים, מוצצים, גרביים שלא יהיה לי קר, כפכפים, פיגמה, רפידות הנקה, חזיית הנקה, מגבונים, צעצוע, תחתונים וסווטשירט.
למה? "לפני שארזתי, התייעצתי עם חברות שכבר יילדו ועם המיילדת שהעבירה לנו את קורס ההכנה ללידה וגם הוספתי דברים שחשבתי שיהיו לי נחמד שיהיה לי אותם. אני לא רוחניקית אבל אני מאמינה שהכל זה עניין של וייבים. לכן זרמתי עם המלצהת המיילדת בנוגע למרווה המרושתת. חושבת שיהיה נחמד להרגיש קצת בית אז בחרתי בפיגמה עם כיתוב שהצחיקה אותי. הגרבים זה פריט חשוב כי השמועה אומרת שקר מאוד בחדר לידה, אז השקעתי בזוג עם ציור פופקורן שיהיה שמח, ותכלס, הכי חשוב לי שיהיו את הדברים שהם שלי במקלחת כי זה הכי מרגיע וחשוב לי. טוב, בעצם שוקולד יותר חשוב מהכול - אבל בכל זאת לקחתי 'רק' חטיפי אנרגיה כי צריך להתחיל לשמור על המשקל".

אלן פירי (23) מלאווי

במלאווי קשה למצוא בתי מלון או בתי חולים עם מים זורמים. גם פירי ילדה בבית חולים שאין בו מים זורמים ונקיים (מי השתייה נאספים במשאבת מים קהילתית). ארבעה בתי שימוש אמורים לשרת 400 אנשים, ואין בנמצא ציוד סטרילי. פירי ארזה בתיקה: פנס (אין גם חשמל), יריעת ניילון שחורה כדי לכסות את המיטה שעליה היא יולדת (כי אין מצעים מכובסים בבית החולים), סכין גילוח לחתוך את חבל הטבור, כסף עבור קניית מזון, ושלושה סארונגים גדולים לעטוף את האם והתינוק כשיוולד.

אלן פירי
אלן פירי

האזל שנדומבה (27) זמביה

זמביה היא מדינה ענייה ביותר וממוקמת במקום 4 בעולם מבחינת שיעור הילודה. שנדומבה ארזה ללידה: שמיכת תינוקות, צמר גפן, לונגי, בגדי תינוקות, ממחטות, גיגית רחצה, חומרי ניקוי, ויריעת ניילון כדי לכסות את מיטת הלידה. "יש לנו בור עמוק במרפאה, אבל אין מים זורמים במחלקת היולדות," אמרה שנדומבה ל-yahoo והוסיפה מספר עצות שקיבלה מנשים מבוגרות: "נאמר לי להימנע משינה ממושכת במהלך היום. אמרו לי שאם אני אישן, גם התינוק יישן בזמן הלידה. אמרו לי גם לא לעמוד בפתח הדלת אחרת גם התינוק יעשה את אותו הדבר בזמן הלידה ויעכב אותה".

האזל שנדומבה
האזל שנדומבה

ראזאפינדרייב קלודין (26) מדגסקר

כשאנחנו חושבים על מדגסקר, אנחנו מדמיינים בעיקר קופי למור או זברות, אבל מעבר לטבע יפהפה יש גם לא מעט לידות. קלודין ארזה בתיקה: בגדים, צמר גפן, אלכוהול לחיטוי, חיתולי בד, תרמוס, דלי, ותחבושות היגייניות. "המשפחה שלי ספרה לי על האיסורים והאמונות בנוגע להיריון וניסיתי לנהוג על פי עצתם" אמרה קלודין, "בעיקר לא לכרוך צעיף סביב צווארי במהלך ההיריון שלי, כי אם אני עושה זאת, התינוק שלי יכול להיוולד עם חבל הטבור כרוך סביב צווארו".

ראזא פינדרייב
ראזא פינדרייב

קייטי שו (31) אוסטרליה

בתיק של שו יש תכולה שמזכירה לנו את מה שיש במחוזותינו: מיני קרמים כולל קרם הגנה, משחת שיניים, חטיפים, חיתולים, בגדי תינוקות, תחבושות, כפפות, תחתונים ללידה, תחבושות היגייניות, רפידות הנקה, שמני עיסוי. "אני מרגישה שנשים הן במצב לא פשוט, הן מתמודדות עם הלחצים היומיומיים של ההיריון ולידה. אפילו תיק הלידה כבד מדי בשבילי".

קייטי שו
קייטי שו

ג'ואנה לורי (34) בריטניה

אצל לורי מהממלכה הבריטית תוכלו למצוא בתיק: חיתולים, בגדי תינוקות, ג'אנק פוד, בגדים לאם היולדת, מגבת, כלי רחצה,מכשיר TENS להפחתת כאב, תחבושות היגייניות, iPad, תיק רפואי, שמיכה לתינוק, בקבוק מים. "ארזתי בקבוק מים כי אחותי הציעה לי להביא שתייה למהלך הלידה. אני אביא בקבוק ריק, בהנחה שאני אוכל איפשהו למלא אותו בבית החולים. אני לוקחת את זה כמובן מאליו, בניגוד לנשים שחיות באפריקה ולא יכולות ליהנות מהפריבילגיה הזו. הדבר החשוב ביותר בתיק שלי הוא השמיכה שאימא שלי נתנה לי כדי שאעטוף בה את התינוק שלי ואביא אותו הביתה. זו אותה שמיכה שאימא שלי עטפה אותי בדרך הביתה כשאני נולדתי".

ג'ואנה לורי
ג'ואנה לורי

טקאקו אישיקאווה, יפן

בתיק של אישיקאווה נמצא: בגדי תינוקות, כרטיס ביטוח, טופס הסכמה עבור עירוי דם, תיק רישומי בריאות, תחתונים חד פעמיים לאחרי הלידה, חזיית הנקה, כלי רחצה, והרשמת למונית לידה. "כשאישה בהריון חווה צירים", מסבירה אישיקאווה ל-yahoo, "היא יכולה לקרוא למונית 24/7 ובעקבות המידע הרשום כמו כתובת בית החולים, המונית יכולה לקחת את היולדת לבית החולים במהירות. זה עוזר מאוד להרגיע את היולדות."

טקאקו
טקאקו

טיף רולף, ארה"ב

רולף עדיין לא ילדה, אבל היא כבר מבינה את החשיבות של הפרדת העיקר מהטפל בתיק הלידה: "הפריט הכי חשוב שאותו יש להביא לבית החולים הוא מושב הבטיחות כדי לקחת את התינוק הביתה. כל השאר נועד כדי להפוך את השהייה שלי בבית החולים ליותר נוחה: תכנית הלידה שלי, פיג'מות, כפכפים ונעלי בית, חטיפים, תה שמסייע לחלב אם, ואוברול מקסים להלביש לתינוק כשנלך הביתה". בנוסף: מתנה מהתינוק עבור אחותו הגדולה - סוכרייה על מקל ופלסטלינה. "לכל אם, תקופת ההיריון היא מרגשת אך גם מלאה בחרדות, אפילו כשאת גרה במדינה שבה יש לך נגישות לטיפול רפואי מצוין וכל הפינוקים והמותרות שיש בעולם. אני לא יכולה לדמיין בכלל את הפחד שנוסף על זה כאשר אין גישה לצרכים בסיסיים ביותר, כמו מים או שירותים אחרים שימנעו מהילד שלך להיחשף למחלות."

טיף רולף
טיף רולף

זייתוני מוחמד (29) טנזניה

בתיק של זייתוני תמצאו ציוד מאוד מינימליסטי: בקבוק מים, אוכל, ובד כדי לעטוף את התינוק. המים בבית החולים לא זורמים בשפע אלא מאוחסנים ומשתמשים בהם בחסכנות יתירה. במחלקת היולדות, נשים שוכבות במיטות ללא הפרדה וללא פרטיות. בית שימוש אחד משמש את כולם, ואפשר רק לדמיין את מצבו הרעוע מבחינה מבנית והיגיינית. גם מקלחת אין בנמצא. נשים הרות, שהתאריך המשוער של הלידה שלהן הגיע, ממתינות ללידה במבני בטון קהילתיים חשופים, כדי ללדת תוך כדי שהות בטון, עצמות חשופות, ובשל העומס האנושי שיש במקום הן נאלצות לישון על הרצפה כי אין די מיטות. קרובות משפחה מגיעות כדי לסייע להן לשאוב מים מהנחל הנמצא במרחק של רבע שעה מהמבנה, לבשל, ולהרתיח מים לרחצה. זייתוני הביאה איתה את אחייניתה, ובעלה הסיע אותן לבית החולים על האופנוע שלו.

זייתוני מוחמד
זייתוני מוחמד

קמיסה הידאייה (27) אוגנדה

בתיקה של הידאייה תמצאו ציוד שהולם את התנאים באפריקה: שתי יריעות ניילון כדי לשמור על היגיינת מיטת הלידה, שני זוגות של כפפות (נאמר לה להביא 10 זוגות אבל היא יכלה להרשות לעצמי רק שניים), סכיני גילוח לשימוש במהלך תהליך הלידה, צמר גפן, אבקת סבון לניקוי חדר הלידה לאחר שהיא תלד, חומר חיטוי, דלי לרחצה ומיכל להשתנה, בקבוק מי שתייה חמה, נייר טואלט, שמיכה לתינוק, חיתולים, מצעים וכסף.

קמיסה הידאייה
קמיסה הידאייה

צ'אדלה סווהידי מוראלס בנג'אמיו (16) ניקרגואה

זה מה שאורזים במדינה הענייה ביותר במרכז אמריקה: סדינים, מגבת, סוודר, בקבוקי מים, צמר גפן לאוזניים, סבון, צלחות, בד לעטוף את ראשה עם. צ'אדלה אלרגית למי הבאר שמשפחתה משתמשת בהם לרחצה, לכן היא אוספת מי גשמים עם כלורקס (מלבין) לשתייה. "לפעמים אני חוששת כי בת דודתי מתה במהלך הלידה, אני לא יודעת מה בדיוק קרה, אבל היא סבלה מכאבים והגיעה לבית החולים עם לחץ דם גבוה וקיבלה התקף לב. היא מתה בחודש שעבר בגיל 25. אני ממש מפחדת".

צ'אדלה סווהידי מוראלס בנג'אמיו
צ'אדלה סווהידי מוראלס בנג'אמיו

  >> מה יש בתיק ההחתלה של מיה דגן?