קתרין הווארד היא אנליסטית פיננסית, אישה שכל כולה מספרים והסתברויות. רצה הגורל ודווקא לה, בריטית ממוצא ניגרית שנישאה לגבר לבן, ייוולדו שני ילדים לבנים עם עיניים כחולות. בלידתה הראשונה לפני שלוש שנים עלתה לכותרות כשבידיה התינוק המתוק ג׳ונה, לבן ובהיר עיניים. כשהמיילדת הגישה לה לפני כשנה את בתה סופיה, היא נדהמה שהבת דומה לאח לגמרי.

קתרין, 35, היא האם השחורה היחידה בעולם לה שני ילדים לבנים עם עיניים בהירות. "כשג׳ונה נולד, מומחית גנטית אמרה לנו שזה תינוק של אחד למיליון, ושזה בלתי נתפס שאישה עם הרקע האפריקני שלי מביאה תינוק בהיר ותכול עיניים. היא אמרה גם שהסיכוי שזה יקרה שוב גם הוא בערך אחד למיליון. כשסופיה נולדה הייתי בשוק. הפעם זה אחד למיליונים רבים. אף אחד עוד לא שמע על אמא שחורה עם שני תינוקות לבנים אחד אחרי השני".

האב המאושר של הילדים המתוקים הוא ריצ׳רד הווארד, שבהחלט היה מוכן לכך שהגנטיקה הרצסיבית שלו תיעלם בשילוב בין הזרע לביצית. "מעניין מבחינה מדעית שהגנים החליטו להסתדר ככה, אבל לנו זה ממש לא משנה באיזה צבע הילדים". הוא אומר. "אנחנו מרגישים ברי מזל מאוד על ילדינו הנהדרים". "כשג׳ונה נולד והוא היה חיוור כל כך, ריצ׳רד ואני שאלנו את המיילדת אם נתנו לנו את הילד הלא נכון", נזכרת קתרין. "אבל עם סופיה השוק היה אפילו יותר גדול, גם מצד הרופאים. בסופו של דבר לי חשוב רק שיהיו בריאים ושמחים. אנשים לפעמים לא מבינים כשהם פוגשים אותנו לראשונה. הם עושים דאבל-טייק, שואלים אם אני האמא. קצת מתחיל להמאס עלי לעצור כל הזמן ברחוב ולהסביר שאני לא המטפלת. קשה לאנשים להבין איך יכול להיות שממני יצאו ילדים לבנים".

למרות שקתרין מספרת שבמורשתה היו רק גברים ונשים שחורים, הגנטיקאית המולקולרית קולין לינץ׳ מאמינה שזה לא מדוייק. "הזוג הזה אמור היה להביא ילדים שהם שילוב גנטי מבחינת גווני העור. יש המון גנים שלוקחים תפקיד פעיל בתהליך, ולכן זה באמת סיכוי של אחד למיליון שלשניים האלה יהיה תינוק לבן. מה שכנראה התרחש הוא שגן לבן מהשושלת הרחוקה של האם שנדחק מכורח היותו רצסיבי מצא את דרכו והופיע שוב".


 >> אחרי שש שנים של טיפולי פוריות, היא החליטה לוותר עד שזה קרה