"איזו לידה הייתה לך?" היא שאלת מיליון הדולר אצל כל מי שהייתה בהריון והוציאה ראש בגודל של אבטיח ממוצע מהוואגינה. יש נשים שילדו תוך שעות ספורות גם בלידה ראשונה, יש כאלה שלקח להן 40 שעות לחלץ את התינוק. יש כאלה שוויתרו על אפידורל או כאלה שעברו ניתוח בהרדמה מלאה. יש כאלה שנותרו ללא חתך אחד, ויש כאלה שלא יכלו לשבת גם חודש אחרי הלידה. בסופו של יום, הלידה שלך זה עניין של מזל (וקצת פיזיקה).

ולמרות שלכל אחת יש את סיפור הלידה שלה ואין אף לידה שדומה זו לזו ובעיקר – אין שום דרך לדעת איזו לידה תהיה לך – מתברר שיש אישה אחת שבטוחה שהיא יודעת איזו לידה הייתה לך. מיילדת אוסטרלית בשם קט, טוענת שהיא יכולה לדעת איזו לידה הייתה לך, אם היא רק מסתכלת עלייך. קט קורטין היא מיילדת אוסטרלית מפורסמת ביבשת, שממתחזקת אתר אינטרנט גדול בשם קט המיילדת, וגם חשבון אינסטגרם פעיל. היא עוסקת בייעוצים להורים, מתחזקת ערוץ וידיאו גדול מלא בטיפים והמלצות, ומתגאה באלפי הלידות שבאמתחתה.

אחרי עשרת אלפים לידות שבהן היא יילדה עשרת אלפים תינוקות, קט בטוחה שהיא ראתה הכל. היום, כך היא מספרת לאתר האוסטרלי mammamia, היא יכולה לדעת איך תיראה הלידה של אישה שהרגע הגיעה לבית החולים שבו היא עובדת.

A post shared by Cathryn Curtin (@midwifecath) on

מה זה אומר? קט מסבירה שהיא תדע מראש מי עומדת לצרוח כשהיא רוצה אפידורל, והלידה של מי תלך חלק כמו, ובכן, טוסיק של תינוק. עכשיו רק נשאלת השאלה – מאיפה לעזאזל היא יודעת? זה קשור למבנה גוף, למבט בעיניים, לניחוש? "אני יודעת שזה מוזר ומשונה", היא אמרה, "אבל אני פשוט יודעת. וכשהיא הסבירה בפודקאסט לאתר שיש חוט אחד המקשר בין לידות קלות ומהירות, היא לחלוטין זכתה בתשומת הלב שלנו. מתברר שקט טוענת שנשים גבוהות במיוחד ודקות במיוחד, הן אלה שיולדות לידות קלות וזריזות. שנאמר – יש כאלה שזוכות בהכל.

פקטור נוסף שעשוי להיות בעל משקל בהקשר של הלידה, ולא משהו שאפשר לראות במבט ראשון, הוא אורך וגודל החלל של האגן. זה אומר שלתינוק יש יכולת לתמרן יותר בחופשיות, כך שעל פניו, גם לנשים קטנטנות יש פוטנציאל ללידות קלות במיוחד. והנה לך עוד שאלה לשאול את הרופא בביקור הבא.

>> תינוקות הבייבי בום: התינוקות שהגיעו אחרי צו 8