לידה היא תמיד מאורע בלתי צפוי, וגם אם נקבע לך ניתוח קיסרי לתאריך מסוים בגלל סיבה כלשהי, א תמיד יכולה למצוא את עצמך עם צירים מטורפים, מנסה להחזיק את התינוק בפנים בדרך לבית החולים. באתר babble קיבצו חמישה סיפורים ששמעו בכנס הריון מיוחד - בואו לראות שיכול להיות יותר גרוע מפקק באיילון כשאת עם צירים. 

1. היולדת המעופפת. מכיוון שברוב המקרים נשים הרות יכולות לטוס עד שבוע 37, האשה שעלתה על טיסה מלוס אנג'לס לסיאטל בשבוע 34 לא חששה. אחרי הכל, מדובר בטיסה לא מאוד ארוכה, והיו לה משהו כמו שישה שבועות עד תאריך הלידה המשוער. זמן קצר אחרי ההמראה היא קלטה שהיא יושבת בשלולית, מנגנון ההדחקה המפותח נכנס לפעולה ושכנע אותה שזו פשוט השלפוחית שלה שהכזיבה, אבל כשדקות ספורות לאחר מכן התחילו לה צירים חזקים שאי אפשר לטעות בהם, היא כבר פנתה לדיילות, שמיד איתרו רופא שהיה על הטיסה ויילד את האישה בלידת בזק - מהרגע שהמים ירדו ועד שהתינוקת הייתה בחוץ עברו פחות מ-45 דקות. אמבולנס שחיכה על מסלול הנחיתה הסיע את האם ההמומה והבת לבית החולים הקרוב, שם טופלה התינוקת (שנולדה, כאמור, קצת לפני הזמן). האם והבת שוחררו כעבור ימים ספורים מבית החולים, ובאמתחתן סיפור מטורף שממש קשה להתחרות בו. 

2. דולה בת 4. כשאמא של אמה, ילדה בריטית בת 4, קלטה שאחיה הקטן של הבת בדרך, היא התקשרה מהר לבעלה ולמיילדת שלה. בעוד השניים עושים את דרכם למקום, הלידה התקדמה מהר מהמתוכנן, אבל למרבה המזל הילדה הסקרנית הקשיבה לשיעורי ההכנה ללידה שהאם הייתה שומעת בבית - וידעה בדיוק מה לעשות. "תנשמי עמוק ותדמייני את הגוף שלך נפתח כמו פרח", אמרה הדולה הקטנה לאמה המתפתלת מצירים, וגם הוסיפה נגיעות עיסוי עדינות בגבה של היולדת. כשהבעל והמיילדת הגיעו הביתה, הם קלטו את האם והפעוטה בסלון, מתרגלות נשימות בצוותא וככל הנראה בונות את הקריירה העתידית של הילדה. 

3. זירוז טבעי. נשים שעברו את התאריך המשוער (ולפעמים גם בתחילת החודש התשיעי) יעשו הכל כדי ללדת כבר. לאכול חצילים, ללוש בצק, לטייל בים יחפות - יש המון סגולות לזירוז לידה שמסרבת להתחיל בעצמה, אבל מתברר שמה שטוב להפסקת שיהוקים עובד נהדר גם ליצירת צירים. אישה אמריקאית בשם נטלי שהייתה בשבוע 42 להיריון החליטה שהיא יוצאת להליכה נמרצת, במטרה להתחיל צירים. היא טיילה בשדה ליד ביתה, כשלפתע שמעה רשרוש בשיחים וראתה נחש עכסן - יצור ארסי ועצום ממדים - רושף לעברה בזעם. היא נמלטה מהמקום בצרחות, ובדקות שעברו עד שהגיעה לביתה לא רק שירדו המים - גם התחילו צירים משמעותיים. היא ובעלה נסעו מיד לבית החולים, וכעבור שעות ספורות נולדה בתם (שככל הנראה לא תטייל הרבה ליד הבית בשנים הקרובות). 

4. ד"ר, ניפגש בפקק. אם יש דבר יותר נורא מפקקים, הם פקקים כשאת עוד שנייה יולדת ברכב. יולדת מלוס אנג'לס, שנקלעה לפקק אימתני אחרי שמשאית התהפכה בכביש ראשי בעיר, כבר התחילה להתייאש. זו הייתה הלידה השלישית שלה, והיא התקדמה הרבה יותר מהר מהמתוכנן. היא התקשרה בדמעות לרופאה שלה, כדי לשאול אותה מה לעשות - ולמרה המזל, התברר שהרופאה תקועה באותו פקק בדיוק. אחרי שהשוו ציוני דרך, הגיעו הרופאה והיולדת למסקנה שהן במרחק של כמה מכוניות תקועות זו מזו, והרופאה לא חשבה פעמיים - ורצה ליילד את הפציינטית ברכב. 

5. הקיסרי שהפך ללידה רגילה. התינוק של דניאל לא ממש התחשב בחלום של אמו על לידה טבעית, וכשבשבוע 38 הוא עדיין היה במצג עכוז, היא נשברה מכל הנסיונות להפוך אותו - כולל תרגילי יוגה מיוחדים - וקבעה תור לניתוח קיסרי מתכונן בשבוע 40. בערב שלפני הניתוח, לפני שנכנסה לצום הנדרש, היא אכלה אוכל הודי מתובל וחריף - וכצפוי, את רוב הלילה העבירה עם כאבי בטן בשירותים. ככל הנראה, פעילות המעיים הערה הטרידה את התינוק, שכן למחרת, רגע לפני ההרדמה לקראת הניתוח, הרופא מישש את בטנה של דניאל והודיע לה שאם היא רוצה הניתוח מבוטל, מכיוון שהתינוק התהפך למצג הנכון, וראשו נמצא כלפי מטה. דניאל זינקה ממקומה, והלכה הביתה - רק כדי לחזור לבית החולים ארבעה ימים לאחר מכן עם צירים, וללדת בלידה טבעית כפי שחלמה. 

>> "בזמן שילדתי, גנבו לי את האוטו": סיפור הלידה של אנה