סיפור הלידה של רוני (צילום: רוני דותן, מערכת מאקו הורים)
עכשיו לחדר לידה! רוני והתינוק | צילום: רוני דותן, מערכת מאקו הורים
הייתי בבית החולים עם בני הבכור, שהיה אז בן שנתיים. הגענו לעשות לו ניתוח בלשון. הכניסו אותו לחדר הניתוח, ואני כצפוי הסתובבתי מודאגת במסדרון, כלביאה בכלוב. הייתי בפחדים שהוא עובר הרדמה מלאה, והוא כל כך צעיר. ומה יקרה אם חלילה הוא לא יוכל לדבר ברור?
לא שמתי לב שיש לי צירים. 

זאת אומרת, חשבתי שאלה הם כאבים של עומס ולחץ, ושזה יירגע במשך היום. אפילו התעלמתי מהעובדה שבשבע בבוקר היה לי כתם דם בתחתון. הייתי בתחילתו של חודש שמיני, שבוע 32, בטוחה שאין מצב שזאת לידה. שמוקדם מדי. הייתה לי קודם לכן רק לידה אחת, והיא התרחשה שבועיים אחרי התאריך המשוער. אבל הכאבים הפכו לבלתי נסבלים! התפתלתי במסדרון, נאחזת בקיר. 

סיפור הלידה של רוני (צילום: רוני דותן, מערכת מאקו הורים)
שבוע 32? אין מצב שזו לידה! | צילום: רוני דותן, מערכת מאקו הורים

עוד בתשעה חודשים:

הצעירים של היום, אין להם סבלנות

אחות בית החולים בדיוק עברה שם, ואמרה לי לרדת לחדרי הלידה. "לא, זה לא צירים", הסברתי לה מה אני עושה שם. היא הסתכלה עלי בהשתוממות ואמרה, "חמודה, אני אחות 20 שנה. את יולדת היום". התווכחתי איתה: "אבל אני בתחילת חודש שמיני!", והיא השיבה, "אז מה. גם אני ילדתי בחודש שמיני". ואז הוסיפה בתקיפות: "תרדי עכשיו לחדר לידה!"

פחדתי שהבכור יתעורר מההרדמה ולא ימצא אותי. ניסיתי למשוך עוד איזה חצי שעה, אבל כבר לא יכולתי יותר. התקשרתי לאחי שיגיע דחוף, והוא  מיהר להגיע במונית ספיישל. הסברתי לו במהירות מה קורה, ושייתן גלידה לילד המתעורר.

ירדתי לבדיקות, והבנתי שאני בפתיחה של 7. סבתא שלי אומרת שככה זה הצעירים של היום, אין להם סבלנות לכלום! ואכן, נכנסתי מיד לחדר הלידה. בשעה 13:15 שכבתי שם, זועקת, מבוהלת. דואגת, גם לעובר שנולד מוקדם מדי, וגם לבכור, שיתעורר ולא אהיה לצדו.

בשעה 17:30, אחרי כאבים מטורפים, נשיכת שפתיים, זעקות שבר ודאגה רבה, נולד בני השני. 

סיפור הלידה של רוני (צילום: רוני דותן, מערכת מאקו הורים)
קצת חסר סבלנות | צילום: רוני דותן, מערכת מאקו הורים

סיפור הלידה של רוני (צילום: רוני דותן, מערכת מאקו הורים)
בזמן שישנת נולד לך אח. שני האחים לבית דותן | צילום: רוני דותן, מערכת מאקו הורים
אם ילדת פעם, גם לך יש סיפור לידה ששווה לספר אותו. שלחי אלינו את הסיפור שלך לכתובת ninemonth@mako.co.il

>> בפעם הקודמת: "מה יש לי? למה אני מרגישה שאני חייבת ללחוץ?"