כבר נתקלנו בניתוחים קיסריים בגישה טבעית, שנעשים באופן עדין וכוללים בתהליך גם את האמא. אבל מה לגבי קיסרי שכולל גם השתתפות פעילה של הקיסר בכבודו ובעצמו, ומאפשר לתינוק לצאת מהרחם כמעט לגמרי לבדו? 

שרה סונדרס, שילדה בניתוח קיסרי מהסוג הזה, דאגה שהתהליך יצולם במלואו, והעלתה את הסרטון ליו-טיוב. "אם אי אפשר ללדת בלידה רגילה, קיסרי טבעי הוא הדבר הטוב הבא!", כתבה סונדרס בטקסט שמלווה את הסרטון. "חוויית הלידה שלי הייתה מדהימה ואני אנצור אותה בלבי לנצח".  

בסרטון, שכבר זכה לעשרות אלפי צפיות, נראה ניתוח קיסרי שונה מאוד מהניתוחים הרגילים. אין מחיצה שמפרידה בין האישה לבטן שלה, ידיה לא קשורות - ובעיקר, התינוק לא פשוט נשלף החוצה ברגע שהמנתח מסיים לחתוך את כל השכבות ופותח את הרחם. במקום זאת, הצוות מסייע לתינוק להוציא את ראשו, ונותן לו לדחוף את שאר גופו החוצה - כמעט כמו בלידה רגילה. 

מבחינה בריאותית, אמנם אין לניתוח הטבעי את היתרונות של לידה נרתיקית רגילה (במהלכה מופעל לחץ חזק על התינוק בזמן שהוא עובר בתעלת הלידה, וסוחט נוזלים מיותרים ממערכת הנשימה שלו, וכן נחשף בדררכו לחיידקים שונים ומחסנים שנמצאים בתעלת הלידה), אולם מבחינת ריכוך החוויה הלא פשוטה של לידה בניתוח, הן עבור האם והן עבור התינוק, מדובר בבשורה של ממש. 

"זה רגע מאוד מיוחד, שלא קורה בניתוחים קיסריים רגילים", אמרה ג'ני סמית', מיילדת שנכחה בניתוח. "אחרי שמבצעים את החתך, האמא יכולה ממש לראות כיצד התינוק שלה יוצא החוצה בכוחות עצמו, זו חוויה יוצאת דופן". 

>> ילדה בהפתעה אחרי ליל הוללות