יש בחיים הפתעות, אבל ספק אם מישהי חוותה הפתעה כמו זו שקרתה לעריפה סולטנה. סולטנה, בת 20 בסך הכל, ילדה תינוק בפברואר, כך סיפרה ד"ר שילה פודר, גניקולוגית בבית החולים אד-דין בדאקה בבנגלדש. התינוק נולד בבית חולים באזור כפרי במדינה, קצת לפני הזמן, אבל עד כאן הכל היה נורמלי. לאחר לידה תקינה האם והתינוק שוחררו מבית החולים.

אבל אז, 26 ימים אחרי הלידה, סולטנה הגיעה לבית החולים אד-דין. ושם היא ילדה שוב, הפעם תאומים. לא היה לה מושג שהיא הייתה בהריון. "היא הגיעה לבית החולים אחרי תלונות על כאב בבטן", אמרה ד"ר פודר, שטיפלה בסולטנה בבית החולים ל-CNN. הרופאים עשו לסולטנה אולטרסאונד, וגילו לתדהמתם שהיא בהריון עם תאומים.

המצב ההזוי הזה מתברר, הוא מכיוון שלסולטנה יש שני רחמים, מצב המכונה uterus didelphys. התינוק שילדה חודש לפני והתאומים, פשוט גדלו בשני רחמים נפרדים. היא לא עברה בדיקת אולטרסאונד בשום שלב בהריון, לכן אי אפשר היה לגלות את זה, הסבירה ד"ר פודר.

"זה לא מאוד שכיח להיוולד עם שני רחמים. כאשר הרחם מתפתח, הוא נוצר משני גלילים, והם מתמזגים אחד עם השני. אצל חלק קטן מהנשים, המיזוג הזה לא מתרחש, והקיר המפריד בין שני הגלילים לא מתמוסס", אומר ד"ר ס.נ באסו, ראש המחלקה לגניקולוגיה ומיילדות בבית החולים מקס בניו דלהי.

אחרי התגלית המרעישה שסולטנה עדיין בהריון, ד"ר פודר ביצעה ניתוח קיסרי בזריזות כדי ליילד את התאומים – בן ובת. "כל השלושה בריאים", היא מסרה, "וגם האם מתאוששת".  

ומה הסיכוי לסיטואציה כזאת? רחם כפול הוא א-נומליה נדירה, והסיכוי ללידת תאומים בצורה כזו הוא אחד למיליון, כך על פי המכון הלאומי לבריאות בארה"ב. הסיכוי שזה לא יתגלה לפני הלידה הוא הרבה יותר נדיר. "באזורים כפריים יש פחות מודעות", אומר ד"ר באסו. "הרבה נשים לא יודעות אם הן נושאות הריון של יותר מעובר אחד".