ליב ארד, תושבת קרית מוצקין, חשבה שהלידה השלישית שלה תהיה ארוכה הרבה יותר. "אני ובעלי היינו בבית, השכבנו את הילדים", היא אומרת בריאיון לחדשות הבוקר. "פחות או יותר אחרי שסיימנו ירדו לי המים. שלחתי מהר את בעלי להביא את אמא שלו שתהיה עם הילדים. כמה דקות אחרי זה אני מרגישה שזהו, היא הולכת לצאת".

ארד מיהרה להתקשר למד"א, ויצא למרפסת. לא כדי לא להפריע לילדים, אלא כדי לדבר במקום היחיד בבית שבו יש קליטה בנייד. אבל הלידה כבר הייתה בעיצומה.

"שלוש לחיצות, והיא יצאה", היא מתאר. "מי שחוותה לידה תדע את זה. יש את הרגע שבו מרגישים את הראש ויש דחף בלתי נשלט ללחוץ. כל הזמן הזה המוקדנית הייתה איתי על הקו. הסבירה לי ממש ברוגע מה לעשות".

ביד אחד ארד החזיקה את הטלפון, ובשנייה את הראש של בתה, שהחל לבצבץ. הגוף החלק במהירות אחריו.

האם מדובר באינסטינקטים אימהיים? "גם האינסטינקטים פועלים וגם ילדתי כבר פעמיים. אני מכירה את התחושות לפני שהתינוק צריך לצאת".

30 שניות אחרי הלידה המהירה להפליא, הגיעו אנשי מד"א. בעלה של ליב הופתע לחזור הביתה ולגלות שהוא כבר אבא לבת. "השתעשענו קודם עם המחשבה שהוא לא יספיק ללידה, אבל לא חשבנו שעד כדי כך", אומרת ארד.

כל אותו הזמן ילדיה של ארד ישנו בסמוך, ולא התעוררו. "אני פולניה מדי בשביל לצעוק", היא אומרת. "אני באנחות". התינוקת, שקיבלה את השם אן

בתוך כל הבלגן, בעלה של ליב הצליח לתעד את האירוע. שמה בישראל הוא אן.

אחרי ההתרגשות ליב לא מתכננת לידה רביעית. "איך אני יכולה לשבור את השיא הזה?", היא אומרת בחיוך.

 בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: