התיאור הבא נשמע כאילו נלקח ממזרן הג'ודו האולימפי, ולא מחדר לידה. "ממש לפני שהתינוק יצא, המיילדת אמרה לי לשכב על הגב. הייתי על ארבע, הרגשתי טוב ולא רציתי להתהפך, אבל אז היא משכה בפרק היד שלי והפכה אותי על הגב תוך שנייה", מתארת קרוליין מלטסטה (36) מאלבמה שבארה"ב אודות הלידה שעברה ב-2012 של בנה הרביעי, ג'ק. "נאבקתי בכל הכוח, ניסיתי להתהפך - כשלאורך כל המאבק אחות אחרת החזיקה את הראש של התינוק שלי בפנים, כדי שלא ייצא החוצה". 

האלימות מיילדותית שמתוארת בעדות של מלטסטה זיכתה אותה אמנם ב-16 מיליון דולרים, במסגרת תביעה שהגישה נגד בית החולים, אולם הותירה אותה פצועה פיזית ונפשית. מלטסטה בחרה ללדת בבית החולים שנגדו הגישה לבסוף את התביעה לאחר שנתקלה בפרסומים שונים מטעמו, ולפיהם הגישה הנהוגה בו היא טבעית. בין היתר פורסם כי בבית החולים יש בריכות לידה, כדורי פיזיו להקלה על כאבי הצירים ומוניטור אלחוטי, שמאפשר תנועתיות לאורך הלידה מבלי לוותר על ניטור העובר. 

אבל המציאות בשטח הייתה שונה. "איך שנכנסתי לחדר הלידה, המיילדת אמרה לי לשכב על הגב. כששאלתי לכמה זמן, היא אמרה שאשאר כך עד שאלד", שחזרה מלטסטה, אם לארבעה. "זה הדליק לי נורה אדומה". 

כשמלטסטה ניסתה לסרב, תקפה אותה האחות פיזית, ולא אפשרה לה להוציא את התינוק החוצה לפני ששכבה על גבה, כשהיא מזעיקה אחות אחרת שחסמה את צאתו בידיה. "אחרי שנאבקתי, כבר לא יכולתי יותר. הכאב שהסבה לי הדחיפה של המיילדת כנגד כוח הצירים שלי שניסו להוציא את התינוק היה קשה מנשוא, וברגע שהיא הרפתה וילדתי, הרגשתי הקלה פיזית עצומה".

בסרטון: מלטסטה (מימין) בוידיאו בפייסבוק

עם זאת, לטענת עורכי דינה בתביעה שבה זכתה, אף שילדה תינוק בריא, האירועים הקשים בלידה הותירו אותה עם קשיים תפקודיים משמעותיים. נאמר לה שלא תוכל ללדת שוב, ותתקשה לחוות יחסי מין. מעבר לכך, מלטסטה טוענת כי היא סובלת מכאבים כרוניים ולכן גם נוטלת תרופות על בסיס יומיומי וסובלת מחרדות והתקפי פאניקה בעקבות מה שקרה בחדר הלידה. לטענתה, מה שחוותה לפני 4 שנים שיבש את חייה שלה ושל משפחתה. 

מלטסטה, כאמור, זכתה ב-16 מיליון דולרים בתביעה, ולא פחות חשוב: העלתה למודעות נושא חשוב מאין כמוהו - זכותן של נשים על גופן, גם בלידה. 

>> פוסט טראומה אחרי לידה: יש דבר כזה