ישראל היא מדינת פרו ורבו, זה כבר ידוע. לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2012, בישראל נולדים מדי חודש כ-13,000 תינוקות בממוצע. ישנם חודשים פוריים יותר ופחות, אבל אין ספק שהישראלים הם שפנפנים לא קטנים. לכן העובדה הבאה הסעירה אותנו במיוחד: עיירה קטנה בצפון איטליה זכתה ללידה ראשונה במקום מאז 1987.

מכירים את זה שמחכים לבן אחרי שלוש בנות? עכשיו תחשבו מה עובר על העיירה אוסטנה שמחכה לתינוק כבר 29 שנים. העיירה הפצפונת שמונה 85 תושבים בסך הכול קיבלה ביום שישי האחרון ובשמחה גדולה את התושב ה-86, בייבי פבלו (פבליטו).

כל זה כמעט ולא היה קורה שכן ההורים המאושרים, חוסה ברדוגו ואשתו סילביה, היו קרובים לעזוב את המקום לפני זמן לא רב אלא שאז קיבלו הצעת עבודה במקום והחליטו להישאר. התינוק פבלו הוא בנם השלישי, אח לקלרה בת השש ואליס בת ארבע שנולדו מחוץ לעיר.

העיירה הקטנה אוסטנה לא לבד. עיירות רבות באיטליה מתמודדות עם ירידות דרמטיות באוכלוסייה שכן רבים מבקשים לעבור לערים גדולות לשם מציאת עבודה. אבל גם בערים הגדולות, מצב הילודה לא מדהים. איטליה ידועה בתור אחת המדינות בעלות שיעורי הפיריון הנמוכים בעולם. נכון ל-2011, ממוצע הפריון לאישה האיטלקייה עמד  על 1.42 ילדים בממוצע. הסיבה המרכזית טמונה במשבר הכלכלי שבגינו רבע מהנשים האיטלקיות אף בוחרות שלא להביא כלל ילדים.

אבל בואו לא נהרוג לאוסטנה את חודש המזל שלה, שלא לומר השנה הנפלאה - כדי לחגוג את בואו של התינוק הקטן, העיירה כולה (על כל 85 מאנשיה) ערכה מסיבה גדולה ואפילו יצרה דמות של חסידה גדולה עם חבילה על המקור. היינו מצפים למשהו קצת יותר גדול אחרי כמעט עשרים שנה של יתמות, אבל היי - אנחנו לא שופטים. 

>> באיזו מדינה הכי פחות נשים סובלות מבחילות הריון?