נפלאות הרפואה בתחום ההריון והלידה הרגילו אותנו ללא מעט ניסים. נשים שאמרו להן שאין סיכוי להריון הרו וילדו, גברים שחשבו שלעולם לא יהיו הורים ביולוגיים עברו פרוצדורות שאפשרו ייצור זרעונים, ותינוקות רבים נולדו כי הרבה מאוד אנשים האמינו שהבלתי אפשרי אפשרי. המקרה של מלין סטנברג מאתגר בדיוק את המקום הזה, והוא הפך פנטזיה למציאות, כי מישהו החליט שאין דבר כזה לא אפשרי.

מלין, 37, היא אישה שוודית שהיה לה חלום שלרובינו הוא מובן מאליו – להרות וללדת תינוק. היא ובן זוגה קלאאס נילסון רצו להקים משפחה, אבל למלין, שנולדה עם מצב גנטי בשם סינדרום רוקיטנסקי, לא היה הרבה סיכוי להגשים את החלום הזה. הסינדרום הזה הוא הפרעה גניטלית קשה ונדירה, שמאופיין בהיעדר חלקי הרבייה הנשיים. מלין נולדה ללא רחם וללא שני שלישי החלקים העליונים של הוואגינה, כך שהתרבות לא הייתה אופציה ביולוגית עבורה. למרות שרוב הנשים עם התסמונת נולדות עם שחלות מתפקדות, כך שאפשרות ייצור הביציות קיימת – זה עדיין לא פותר את הבעיות הנגרמות מהיעדר האיברים האחרים. את האבחון היא קיבלה בנעוריה, לאחר שלא קיבלה ווסת, כך שמגיל צעיר היא ידעה שלא יהיו לה ילדים משלה, אבל היא לא ידעה עד כמה הדבר הזה ישבש את חייה כמבוגרת, עד כמה המשא הנפשי יהיה כבד.

עד כדי כך, שבני הזוג סירבו לתת למחלה של מלין למנוע מהם להקים משפחה, ולהפוך להורים ביולוגיים. הם שמעו על תכנית המתרחשת באוניברסיטת גוטנברג, שנועדה לסייע לנשים שסובלות מהסינדרום הזה. רק תשע נשים יכלו להתקבל לתכנית, ומלין וקלאאס הגישו מועמדות וקיוו להתקבל. לשמחתם, הם נמצאו מתאימים ועברו לחזקת החוקרים והרופאים.

במהלך המחקר שקדם לתכנית, ניסו החוקרים לקבוע האם רחם של תורמת יוכל להיות מושתל בגופן של חולות התסמונת. הם העריכו שאם זה אפשרי, אז ישנה היתכנות להריון. אבל מדובר בפרוצדורה מסוכנת, וניסיונות קודמים לבצע השתלה כזאת לא היו מוצלחים. הנשים המושתלות אמנם שרדו, אבל לא הצליחו להיכנס להריון ולשאת אותו.

מלין וקלאאס החליטו לנסות למרות הסיכויים הנמוכים. במפתיע, הם זכו לזריקת עידוד נוספת: חברת משפחה, אווה רוזן בת ה-61, שמעה על הקשיים של בני הזוג והחליטה לתרום את הרחם שלה למלין. הניתוח עבר בהצלחה יתרה. עד כדי כך, שרק 43 ימים לאחריו מלין קיבלה את המחזור הראשון בחייה.

שנה לאחר הניתוח, מלין גילתה שהיא בהריון. תשעה חודשים מאוחר יותר נולד בנם של בני הזוג – תינוק בריא ומתוק שהגיח לעולם בניתוח קיסרי וזכה לשם וינסנט. לאחר הלידה הרחם שהושתל למלין הוסר, כפי שתכננו הרופאים, זאת על מנת שהיא לא תצטרך לקחת תרופות כנגד דחיית האיבר כל חייה. בכל זאת, לא מדובר באיבר חיוני יותר. הנס שיצא ממנו הפך לתינוק שמנמן שחוגג שנה, די כנגד כל הסיכויים.