כשאת מדמיינת לעצמך איך תיראה הלידה שלך, את בטח רואה בעיני רוחך את החדר הגדול בבית החולים או במרכז הלידה, אווירה רגועה ושמחה, בעלך לצדך, בני המשפחה כולם בחוץ, מוזיקה נעימה, מיילדת מקסימה והרבה התרגשות. תסריט שסביר להניח שלא עובר לך בראש זה שתלדי בבית לבד, ללא עזרה, בזמן שרוחות במהירות 200 קמ"ש מסכנות חיים, קורעות גגות מבית ומנתקות את קווי החשמל. אבל זה בדיוק מה שקרה לאישה אחת, תושבת פלורידה, שהחלה לידה פעילה במהלך הוריקן אירמה, כשהיא מכותרת בביתה.

האישה מתגוררת בקורל ספרינגס, אחד מהמקומות שנפגעו על ידי אירמה, אבל שמה אינו ידוע, כך מדווח המיאמי הרולד. כשהצירים שלה החלו להתחזק, היא התקשרה מיד למוקד החירום כדי לקבל סיוע, אבל הפרמדיקים לא הצליחו להגיע אליה בגלל ההוריקן. וזה כבר די מלחיץ. בסופו של דבר, היא הייתה עם פרמדיקים ועל הקו, שסייע לה ליילד את התינוקת שלה בעצמה בבית.

"לא היינו יכולים להגיב, אז היא יילדה את התינוקת בעצמה ואחר כך גם יילדה את השילייה", אומר סגן ראש שירותי ההצלה בעיר. "המוקד הסביר לה הכל, כולל איך לקשור את חבל הטבור. היא הסתדרה לבד, והיא הייתה יציבה בביתה". מתברר שגם רופאים עלו על הקו במהלך הלידה וסייעו טלפונית בשיחת ועידה, כך טוען טוויט שיצא מהחשבון הרשמי של העיר מיאמי. בהמשך, כשהרוחות נרגעו, המאמא האלופה והתינוקת שלי הועברו לבית החולים על ידי צוות חירום שהוזעק למקום והצליח להגיע, ונראה שהכל עבר בשלום. "התינוקת יצאה בריאה ובמצב טוב, וגם האמא הייתה במצב טוב", אמר סגן ראש שירותי ההצלה. אישה אחרת באותו איזור הצליחה להימלט מהבית ממש לפני הסופה ולהגיע לבית החולים במיאמי, שם ילדה את התינוק שלה.

ללא ספק מדובר בסיטואציה שהיא לא פחות מסיוט עבור רוב הנשים. נכון שלא מדובר בדבר שכיח, אבל בהחלט לא כזה שמישהי הייתה מייחלת לו. "אנחנו בטח נתקלים במקרה כזה בערך פעם בשנה, בדרך כלל כשנשים יולדות בדרך לבית החולים", אומר ד"ר מייקל קוביץ', גניקולוג מיילד בבית החולים ווקס באוהיו. ד"ר קוביץ' ממשיך ומסביר שזה בדרך כלל קורה לנשים שכבר ילדו בעבר, מאחר שהן לא מעריכות נכון את משך הלידה, שהיא פעמים רבות הרבה יותר קצרה מלידה ראשונה. כשזה המצב, אז למאמות לפחות יש איזשהו מושג על איך נראית לידה ומה הן צריכות לעשות. לא ברור אם לאישה שילדה במהלך ההוריקן זו הייתה לידה ראשונה או אחרת, אבל למרבה המזל הסיפור שלה נגמר טוב. 

>> היית מסוגלת לא לדעת מאת מין היילוד עד הלידה?