יאנה יוסף  (צילום: אביב חופי)
עייפה, מאוהבת ומאושרת. יאנה אמא | צילום: אביב חופי
חודש אחרי שילדה את בתה הבכורה – אלה אנדריאה, הצלחנו לתפוס את האם הטרייה יאנה יוסף לשיחה. קיווינו שנוכל להיכנס איתה לשיחת עומק על החיים, משמעותם וחתך חיץ, ואז נזכרנו (או שהזכירו לנו) שיש שם תינוקת קטנה שצריכה, איך לא, הרבה מאוד תשומת לב. ואתם יכולים לסמוך על יאנה וציון שהם יותר משמחים להעניק לה בכמויות. בכל זאת, הצלחנו לגרום לה לפנות לנו כמה דקות רק כדי לענות לנו על שאלון לידה ואמהות קצר ולעניין. פייר? בשלב זה, אנחנו לוקחים מה שאנחנו יכולים.

איך עבר עלייך ההריון? "זה היה הריון ראשון וההתרגשות הייתה עצומה. מה שכן, הוא עבר לי ממש מהר כי הייתי עסוקה מאוד בעבודה" .

ממה הכי נהנית בהריון? "מהבעיטות. אין דבר מדהים יותר מההרגשה שמישהי חיה בתוכי. מצד שני, הבחילות קצת פחות התחבבו עליי". 

יאנה יוסף (צילום: גיא כוושי ויריב פיין)
"ההתרגשות הייתה עצומה". יאנה יוסף מדגמנת בהריון לרמי לי | צילום: גיא כוושי ויריב פיין

 איך הייתה הלידה? "היא הייתה סטנדרטית לגמרי, רגילה בלי הרבה הפתעות בדרך, וברור שעם אפידורל. הצלחתי למשוך את כל ההריון, ואלה נולדה בסוף תשעה חודשים ארוכים וכבר מאוד מאוד חיכינו לה. האמת שלא ידעתי למה לצפות, מן הסתם, כי מעולם לא חוויתי משהו דומה, אבל סיפורי הלידות של חברות שלי עזרו לי להכין את עצמי".

מה הפתיע אותך בלידה? "ללא ספק הרגע הראשון בו פגשתי לראשונה את אלה אנדריאה. זה היה שוק! מה שכן, הלידה לימדה אותי שכל דבר בזמנו. אין לאן למהר, ואני באמת חושבת שצריך להתחבר לרוחניות שבלידה שאופפת אותך בכל רגע".

האם תעשי משהו אחרת בהריון הבא? "אקח דולה. נקודה". 

יאנה יוסף (צילום: גיא כוושי ויריב פיין)
ההרגשה שמישהי חיה בתוכי היא הכי נפלאה שיש. הבחילות קצת פחות | צילום: גיא כוושי ויריב פיין

איך את מרגישה היום? "מרגישה טוב. אמנם עייפה הרבה יותר, אבל שמחה, וקצת דואגת ואז שוב עייפה. ציון עוזר לי המון, כך שיוצא שאני ישנה חלקית בלילה וזה די מספיק לי".

מה הכי הפחיד אותך לגבי ההורות הטרייה? "יש לי את ציון לצדי ואת המשפחות המדהימות שלנו. אני לא מפחדת מכלום ברוך השם. אני מעבירה את ההורות הראשונית שלי כמו כל האמהות בעולם. אני מרגישה שאני כאן בשביל אלה, לכל דבר שהיא רק זקוקה. היא קודם כל". 

יאנה יוסף (צילום: גיא כוושי ויריב פיין)
על הריון: ברור שהגוף משתנה אבל צריך לקחת את זה באהבה | צילום: גיא כוושי ויריב פיין

מה האתגר באמהות עד כה​? "ההתארגנות הארוכה. כל פעולה שהייתה לוקחת לי חמש דקות  בלחץ, היום זה מינימום שעה. טוב, צעד צעד".

חזרת לעצמך מהר מאוד. "תראי, הריון זה דבר טבעי ומהמם. ברור שהגוף משתנה אבל צריך לקחת את זה באהבה. אחרי הכול, אנחנו מגדלות ילד בתוכנו והגוף מכין את עצמו. צריך לזכור שכל דבר קורה בזמן שלו. אני אישית חזרתי לגוף 'הישן' שלי אבל לא חסכתי מעצמי דבר. ככה יצא".

ומה הכי כיף לך במציאות החדשה? "כשאלה שוכבת עליי. ציון ואני מביטים בה ולא מצליחים להוריד ממנה את העינייה. זה אושר עילאי"/

איך ציון כאבא? "הוא אבא נהדר, ולגמרי מקבל ממני ציון 100! הוא עוזר בהכל. לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיו".

כמה ילדים אתם רוצים? "לא יודעים ..אבל הרבה!"

יאנה יוסף  (צילום: אביב חופי)
קיבל ציון 100. ההורים הטריים | צילום: אביב חופי

>> האם מיכל ינאי מוכנה ללידה?