סיפורי לידה הם תמיד מרגשים, אבל יש כאלה שבהם המציאות בהחלט עולה על כל דמיון. זה אחד מהם. סיפור של בני זוג שנאלצו להשתמש בפונדקאית כדי להביא ילדים לעולם, ואיך בסופו של דבר, אותה פונדקאית הביאה לעולם ארבעה ילדים עבור אותו זוג.  

מערכת היחסים יוצאת הדופן הזו החלה לפני כמה שנים, כאשר ג'סיקה פרטס ביקשה לעזור לזוג להביא ילד לעולם. אחרי תקופה של חיפושים, היא נפגשה לפני חמש שנים עם בני הזוג שרון ולייק, והרגישה קליק מיידי. "זה היה כמו לצאת לדייט ראשון ולפגוש מישהו שאת יודעת שאת באותה שורה איתו. כולנו הרגשנו את החיבור הזה", סיפרה ג'סיקה לאתר mother.ly.

היא הייתה אז כבר אם לשלושה, ובדיוק סיימה את מסעה הראשון בתור פונדקאית, אז נשאה תאומים עבור זוג אחר. אחרי הדייט המוצלח, היא הסכימה לשאת את העוברים של שרון ולייק, ונכנסה להריון במהרה. במהלכו, ג'סיקה והמשפחה שלה ובני הזוג ה במהלך התקרבו מאוד. ג'סיקה, שעובדת היום בתור מתאמת פונקאות בחברה בתחום, משתפת שזה ממש לא הסטנדרט בכל המקרים – הקשר הזה היה ייחודי.

"מערכת היחסים שיש לי עם שרון ולייק היא ממש שונה מזו שהייתה לי עם ההורים המיועדים הראשונים", היא מבהירה. "אני מכבדת את הרמה של החיבור והתקשורת שכל הורים מיועדים שעובדים עם פונדקאית מחפשים. אבל במקרה הזה, הם היו כל כך מעורבים בהריון ורצו לקחת חלק בכמה שיותר פגישות ובדיקות ובכל המדידות".

View this post on Instagram

A post shared by Motherly (@mother.ly) on

שרון ולייק היו לצדה של ג'סיקה לכל אורך הלידה של ילדתם הראשונה, קמפבל. הם אפילו תפסו אותה ברגע שיצאה מהבטן. הם שאלו את ג'סיקה אם היא הייתה מוכנה לשאת אח או אחות לתינוקת ממש כמה רגעים אחרי שהיא נולדה. היא מספרת שהיא אפילו לא הססה לפני שאמרה כן. "לא היה לי צל של ספק שאוכל לשאת עבורם עוד תינוק. הם כל מה שיכולתי לבקש בהורים מיועדים, וזה פשוט אושר לעבור את ההריון איתם", אמרה.

פחות משנתיים מאוחר יותר, ג'סיקה ילדה את בנם השני, סיילור, והיא מספרת שזהו הייתה לידה מים מהירה ומדהימה. אחרי שהיא נשאה שני ילדים עבורם, היא החלה להסס אם לקחת על עצמה עוד מסע פונדקאות. "ידעתי שאחרי הפעם השנייה עדיין יישארו להם עוברים. אבל כבר הייתי אחרי ששה הריונות. כל הלידות היו בריאות – לידות טבעיות לחלוטין ללא אפידורל", היא מספרת. "בשלב הזה לא היו לי סיבוכים, אבל התחלתי לחשוש שמשהו יסתבך. הצעתי להם שאולי ינסו פונדקאית אחרת שתשא עבורם שני עוברים נוספים בשני מסעות נוספים. כשלעצמי חשבתי שאולי אעבור עוד מסע אחד. כבר הייתי מוכנה להמשיך הלאה, ולהפסיק להיות בהריון כל הזמן ולשאוב חלב, ולהתרכז במשפחה שלי".

 

אבל אחרי עוד כמה שיחות והתייעצויות, בין היתר עוד רופאים והמיילדת שלה, כולם החליטו שהיא תעבור עוד מסע אחד ביחד עם שרון ולייק – ושהיא תישא את שני העוברים הנותרים. שניהם נקלטו והיא נקלעה להריון תאומים. בסרט הלידה שצולם בהריון הזה, אפשר לראות את הרגע המרגש והמדהים כשלכולם ברור שמדובר בתאומים.

אחרי לידת התאומים, שתי המשפחות נותרו מאוד קרובות. הם אפילו יוצאים ביחד לחופשות. היא מספרת שהיא ושרון חברות קרובות מאוד, משתפות אחת את השנייה בענייני הורות, נישואים ועוד. "זה באמת קשר מיוחד ויפה בינינו", אומרת ג'סיקה. "המשפחה שלי מאוד מאוד תומכת בבחירה שלי לשמש פונדקאית. הם גאים בי על זה שהבאתי כזה אושר למשפחות. הם גם זכו בעוד משפחה".

היום גם הילדים של ג'סיקה משתפים את כל מי שרוצה לשמוע ומשמשים שופר לפונדקאות. "אני מרגישה שהילדים שלי למדו הכי טוב מה זה לתת מעצמך, לוותר על אנוכיות ולהקריב למען האחר. אני תמיד אומרת שנכון שזו האישה שבהריון, אבל המסע של הפונדקאות מצריך תמיכה של כל המשפחה".