בעוד בישראל היולדות מורשות להוריד את המסיכות בזמן הלידה עצמה, אם היא לא נוחה להן, ברוב המדינות בארה"ב המדיניות הרבה פחות נינוחה, ולא מעט נשים יזכרו לעד את הלידה שלהן עם נוכחותה המגושמת והמגבילה של מסיכת קורונה. תוכנית ׳טודיי׳ האמריקנית ראיינה כמה מהן, והחוויות שלהן נותנות עוד זווית לרגע ההיסטורי המשונה שעובר על המין האנושי.

אמנדה רודריגז, 28, שילדה בלידה טבעית, ללא משככי כאבים, עם מסיכה לפניה, לפני כחודש, בת ראשונה בשם קמיל, משתגעת כשהיא שומעת על אנשים שמתנגדים למסיכות במרחב הציבורי. "אמא שלי עובדת במספרה, והלקוחות לא מפסיקים להתלונן על המסיכות," היא מספרת. "אני אומרת לכולם: אם אני הצלחתי לדחוף מתוכי תינוקת עם מסיכה, אתם יכולים להסתפר." הלידה של רודריגז ארכה יומיים. "האם היה לי נח? לא! אבל ידעתי שאני עושה את זה למען הבטיחות של כולם. מעצבן אותי לשמוע אנשים מתלוננים."

View this post on Instagram

A post shared by Char (@ijpikwid) on

"אני שונאת את חוסר הנוחות ממש כמו כל אחד אחר," אומרת יולדת נוספת עם מסיכה, סטף צ׳ה. "שמתי מסיכה בלידה, ושלפתי ככה תינוק מתוכי. מי הלוזרים החלשלושים האלה שמתבכיינים על כך שהם נאלצים לשים מסיכות כשהם עושים סידורים?! גם אחרי הלידה, כשביקרתי את התינוק שלי בפגיה, המשכתי להיות עם מסיכה, אפילו שהמשמעות היתה שאני לא יכולה לנשק אותו עד שנחזור הביתה. אבל כמובן שיש אנשים שממש חשוב להם לנשום עמוק במחלקת הקפואים בסופרמרקט, והם לא יכולים לסבול מסיכות."

View this post on Instagram

A post shared by Sarah Langan (@sarlangan) on

View this post on Instagram

A post shared by Wonderfully Made Doula Service (@wonderfullymadedoulajaxfl) on

גם ג׳אי קירשנר, 36, אם לתינוק בן חודש, מהדהדת את ההצהרות של חברותיה למחלקת יולדות עם מסיכות. "אם אני הצלחתי לשים מסיכה במשך 38 שעות לידה, ולעבור ככה גם קיסרי והתאוששות, אתם יכולים להחזיק מעמד שעה בזמן הקניות," היא אומרת. לג׳אי יש אסתמה, מה ששם אותה בסיכון גבוה יותר לחלות בקורונה באופן קשה. "זה לא נוח, נכון, אבל אתם לא מאבדים את החירות שלכם. אנחנו מגינים אחד על השני. כולנו רוצים לחזור לחיינו. אם נשתף פעולה, זה יגמר יותר מהר."