הנה משהו שיכול לקרות רק לד"ר ממין נקבה: רופאה גניקולוגית מקנטקי הלכה לעוד יום עבודה שגרתי במחלקת יולדות. אלא שהרופאה הזאת הייתה בהריון מתקדם, והיא עבדה עד הרגע האחרון. וכשאנחנו אומרות אחרון, אנחנו מתכוונות לזה שהיא ילדה ממש, אבל ממש מיד אחרי שהיא יילדה תינוק.

אמנדה האס, 38, הפכה לסנסציה ויראלית לאחר שנודע שהיא יילדה תינוקת של אישה אחרת, ממש עד שהתחילה הלידה שלה בעצמה. בפוסט פייסבוק שפרסמה ד"ר הלה סברי, מייסדת קבוצת אמהות רופאות, סיפרה שד"ר האס הגיעה לבית החולים שבו היא עובדת כחלק מהצוות הרפואי, התאשפזה וכבר לבשה את חלוק בית החולים המפורסם, והתכוננה לקבל זירוז. בשלב כלשהו בעודה מתכוננת, היא שמעה את האחיות מדברות על זה שיש אישה בלידה שחייבת ללדת מהר כי התינוק במצוקה לאחר הדופק שלו נמוך מאוד. היא ניגשה לאישה, ליאה ג'ונסון, 38, ותפסה פיקוד על הלידה. "התינוק הזה עמד להגיע והיה זקוק לעזרה!", נכתב בפוסט הפייסבוק. "הגניקולוג של היולדת היה בדרך אליה, הרופא הכונן לא היה בסביבה, אבל מאחר שד"ר האס היא גניקולוגית מיילדותית, היא ידעה שאי אפשר לחכות. אז במילותיה שלה: 'שמתי על עצמי עוד חלוק כדי לכסות את החלק האחורי, שמתי נעלי חדר ניתוח על הכפכפים ויילדתי את התינוק!'".

הרופא של ג'ונסון היה במרחק של 10 דקות, והאחיות אמרו לה לא לדחוף, אבל ד"ר האס הבחינה שהדופק שלו יורד, כנראה לאור העובדה שחבל הטבור היה כרוך לו קלות סביב הצוואר. "אמרתי לאחיות שאין לנו זמן לזה", אמרה האס לפיפל, שניגשה מיד לג'ונסון וזיהתה אותה בתור מטופלת בקליניקה שהיא חברה בה. הלידה של ג'ונסון התקדמה מהר מאוד, ותוך שעה היא הייתה מפתיחה של ס"מ אחד ללידה פעילה. "היה לי מאוד קשה לא לדחוף", אמרה אחר כך.

"היא ממש רצתה לדחוף", אמרה ד"ר האס, ונתנה לה אור ירוק לדחוף ויילדה את התינוקת הבריאה. הרופא הכונן הגיע ממש אחרי שהתינוקת נולדה וסיים בעצמו את הפרוצדורות, שולח את האס ללידה שלה.

אמנדה הס (צילום: Phovoir, Shutterstock)
תהני מחופשת הלידה שלך | צילום: Phovoir, Shutterstock
ד"ר האס התראיינה גם למגזין SELF ואמרה שאחרי שהיא יילדה את התינוק, היא פשוט הורידה את החלוק הסטרילי, חזרה לחדר שלה בבית החולים, ואז הלידה שלה עצמה החלה. ולמרות שזה נראה כמו מאמץ עצום, היא מספרת שהאירוע עזר גם ללידה שלה. "הייתי די חרדה לפני שהיו אמורים לתת לי זירוז, אבל הלידה הזאת הסיחה את דעתי קצת מהפחד. שעה אחרי הלידה של ג'ונסון, לד"ר האס התחילו צירים. בתשע וחצי בבוקר למחרת היא ילדה את הבת שלה, אלן ג'ויס.

היא מכנה את החוויה "ממש מעניינת", ומוסיפה שלא ולמטופלת שיילדה יש חיבור מיוחד. "אני אוהבת את מה שאני עושה, ואני חושבת שזה די מראה את זה".

"אמהות רופאות תמיד מטפלות גם במשפחה שלהן וגם בפציינטים והפציינטיות ובמשפחות שלהם", נכתב בפוסט של קבוצת אמהות רופאות, "עבודה מצוינת ד"ר האס! עכשיו תהני מחופשת הלידה שלך!".

>> סיפור הלידה של אורטל יכול להציל את החיים שלך