בשעה טובה ילדת! ההקלה עצומה, על כך שהכל עבר בשלום, האושר המפעם בך עצום, על התינוק שלך, אותו יצור קטן וקסום שהוא לגמרי שלך, ההתרגשות בלתי נגמרת. את ממהרת לתינוקייה מיד אחרי שהתאוששת קלות, והאחות מצביעה לעבר העריסה של הילד שלך. עכשיו תתארי לך מצב שבו את מציצה פנימה, ומשהו מרגיש לך מוזר. את מרימה את התינוק לזרועותייך, ומשהו פשוט לא נראה לך הגיוני. את לא מרגישה שזה התינוק שלך.

כן, מדובר בתסריט אימה, והוא נדיר עד בלתי קיים, אבל יש נשים שחוו את הסרט הזה, ועכשיו צף ועולה סיפור של אחת מהן, שהתרחש לפני שני עשורים, שמשהו פשוט לא הסתדר לה. אבל הסוף של הסיפור דווקא מפתיע, ומלמד יותר על הקשר בין הורים לילדים מאשר על אינסטינקט אמהי.

פם ולורה היו שתי נשים שילדו בדיוק באותו זמן באותו בית חולים בארה"ב. הן היו שותפות לחדר, ושתיהן בדיוק ילדו שתי תינוקות מתוקות. הנשים הפכו גם לחברות במהלך התקופה בבית החולים, ופטפטו וחלקו אחת עם השניים סיפורים. לילה אחד, פם הלכה לאמבטיה, בשעה 5:30 לפנות בוקר, כשלורה נשארה בחדר של השתיים, הגיעה פנימה אחות והחזיקה תינוקת. האחות אמרה ללורה שזה הזמן להניק את התינוקת שלה,  אבל לורה התבוננה בניובורן ופשוט לא זיהתה אותה. "כשהסתכלתי למטה וראיתי אותה אמרתי לעצמי 'היא לא נראית כמו התינוקת שלי'", אמרה לורה לתכנית  the doctors. האחות התעקשה שזו אכן התינוקת שלה, אז לורה השתכנעה והניקה אותה. "אני מסתכלת על התינוקת ולא מבינה מי זאת, ואז נכנסה אחות עם התינוקת השנייה ואמרה 'או מיי גוד מאיפה קיבלת את התינוקת הזאת?'". כשפם חזרה מחדר האמבטיה, היא ראתה שהאחות עומדת בחדר שלה, אבל עם תינוקת אחרת משלה. היא התבוננה בתינוקת שלורה מחזיקה וידעה מיד שזו התינוקת שלה. האחות הראשונה הודתה שהיא נתנה ללורה את התינוקת של פם בטעות, ולמרות שלפם לא הפריע שלורה הניקה את הבת שלה, היא הייתה מאוד מוטרדת מחוסר תשומת הלב של האחות. "האחיות אמרו שהן נורא מתנצלות", אמרה לורה, "אבל התינוקת שהנקת הייתה התינוקת של פם".

מאותו רגע והלאה, לורה החלה לפקפק בעובדה שהתינוקת שלה באמת שלה, וגם היא וגם פם חששו שייתכן שהתינוקות הוחלפו בלידה, לאור הטעות באותו לילה. ומה שממש חידד את הספק העצום הזה, היה שהתינוקת של לורה, לינדזי, ממש לא הייתה דומה לאף אחד מבני המשפחה שלה.

אחרי שנים ארוכות של ציפייה ותהיות, המשפחות החליטו לשים סוף לדילמה הטעונה הזאת, ופנו לתכנית the doctors, במטרה לעבור בדיקת DNA ולשים את הסאגה מאחוריהן. שתי הבנות, לינדזי של לורה וקריסטי של פם, ידעו במהלך חייהן שהאמהות שלהן לא בטוחות שהן לא הוחלפו, וקיוו שהבדיקה הגנטית תפתור את התעלומה. קריסטי תמיד חשבה שהיא במשפחה הנכונה, אבל לינדזי הייתה פחות משוכנעת. מה שכן, שתי המשפחות החליטו שאם הבדיקה תגלה שהן אכן הוחלפו, הם ימשיכו את חייהן בתור משפחה אחת גדולה.

כשהגיעו התשובות, זאת הייתה חתיכת הפתעה עבור לינדזי שפקפקה שלורה היא אכן אמא: בדיקות ה-DNA  הוכיחו מעל צל של ספק שמעולם לא החליפו ביניהן, ושהן חיו בדיוק איפה שהן היו צריכות להיות.

למרות שזה נשמע כמו סיפור נדיר, מתברר שאכן תינוקות מוחלפים בלידה בתדירות גבוהה ממה שהייתן חושבות. על פי אתר סיפורי הביזאר Oddee, כ-20 אלף תינוקות מוחלפים מדי שנה בארה"ב בלבד, ועוד עשרות אלפים ברחבי העולם. רוב המקרים מתגלים מיד, אבל לחלק לוקח שנים לגלות שהם בעצם גדלו במשפחה הלא נכונה. 

>> 5 שמות בינלאומיים יפים במיוחד לבנות שלכם