ארין מאי קווייד, 36, מועמדת לסנאט מטעם מדינת מינסוטה שהתמודדה בעבר לתפקיד סגן מושל בשנת 2018, הייתה בשלהי הריונה בימים האחרונים שלפני הבחירות. הרופא שלה המליץ לה כמובן לקחת פסק זמן ולנוח, אך, כפי שסיפרה מאוחר יותר מנהלת הקמפיין שלה אמה מקברייד, "יותר קל להגיד את זה מלעשות את זה, זה לא ממש אפשרי כשצריך לדפוק על דלתות, לדבר עם נציגים וללכת לאירועים".

וכך, בסביבות השעה 2 לפנות בוקר ביום שבת, עשרה ימים לפני התאריך המשוער, החלה מאי קווייד לחוות צירים. אך זה לא הפריע לה להתייצב למחרת בבוקר בוועידה הדמוקרטית של החקלאיים ומפלגת הלייבור במינסוטה. שלא לומר להמשיך לנאום שם במהלך הצירים בניסיון להבטיח את מועמדותה של מפלגתה כשהיא מחזיקה את בטנה ועוצרת כשהציר מופיע, רוכנת נושפת תוך כדי שהקהל מריע לה, כפי שאפשר לראות בסרטון הנאום עתיר התגובות שעלה בטוויטר.

"הייתה לנו מישהי שהיתה יכולה להחליף אותה אם היא לא הייתה מסוגלת להתאושש", אמרה מקברייד ל-FOX9. "אבל היא סופר חזקה, והיא לקחה את הזמן לעצור כדי לעבור את ההתכווצות ואז לקפוץ ישר חזרה לנאום שלה. אני חושבת שהיא פשוט הייתה מפוקסת וידעה שהקמפיין שלה עבד על זה במשך חודשים. והיתה מוכנה לעשות כל מה שנדרש באותו רגע כדי להופיע בוועידה כל עוד היא יכולה".

מיי קווייד נאבקה בציר נוסף במהלך השאלות והתשובות שאחרי הנאומים, אך לבסוף נאלצה להתפנות לבית החולים, ושם, בשעה 2:20 לפנות בוקר ביום ראשון, 24 שעות לאחר תחילת הצירים, ילדה את הארייט בלייק מאי קווייד.

View this post on Instagram

A post shared by Alyse Maye Quade (@alysemayequade)

"אמא עשתה את זה מדהים, גם ברגעים שקצת נעשו אינטנסיביים, ובייחוד כשזה הגיע לדחיפת התינוקת החוצה", כתבה בת זוגה אלייזה בפוסט באינסטגרם. "כשאני רואה את הכוח והנחישות, דחיפה אחרי דחיפה – לעולם לא אסתכל על אשתי אותו הדבר שוב, היא כל כך חזקה".

View this post on Instagram

A post shared by Alyse Maye Quade (@alysemayequade)

בעוד שרבות מהתגובות היו מתפעלות לנוכח כוח רצונה, היו לא מעט שמתחו ביקורת על חוסר ההגינות ועל העובדה שלא חשבו לדחות את הוועידה, ועל יריבה ג'סטין אמריך, שלא עצר את הכנס לאחר שמאי קווייד עזבה לבית החולים. "זה דבר מאוד פגיע ללדת, לסבול כל כך הרבה כאב מול כמה מאות אנשים... ואני חושבת שזה גם רק הדגיש את החשיבות שבלוודא שהמערכות שלנו נגישות עבור כל הנשים", אמרה מקברייד.

אמריך מצדו סיפק שלל תירוצים לחדשות  CBSול-FOX 9 ואמר שהיא קיבלה את החלטותיה והחליטה לפרוש מהמירוץ לפני שהספיק לדבר איתה, ושהוא מקווה שהתינוקת בריאה ושמחה. גם אנחנו.