כל לידה היא רגע מרגש, ולהיות חלק מהמאורע זו זכות גדולה. בין עשרות המקצועות שמלווים הריונות ולידות, נמצאים בשקט בצד צלמי הלידות  – האנשים עם אחת העבודות מלאות האדרנלין ושאר הורמונים שיש. כמו שאר חבריהם למקצוע, צלמי הלידות עסוקים בתיעוד מאחורי הקלעים, ולא אמורים להרגיש את הנוכחות שלהם, וכשהכל זורם והם מתעדים בשקט – אז היצירה שלהם מנציחה רגעים שלא יישכחו לעולם, הופכת את התמונות שהם תופסים לכאלה ששוות עשרות אלפי מילים.

אבל גם לאנשי הצללים יש את הרגע שלהם. ותחרות "תמונת הלידה של השנה" היא הזדמנות לצלמי הלידות להתקדם למרכז הבמה ולקבל קרדיט על עבודתם המופלאה והאינטימית. ה-international association of professional birth photographers – איגוד מקצועי של צלמי הלידות, מוביל מדי שנה תחרות צילומי לידות שמתפרסמת בכלי התקשורת, ומעלה את המודעות לתחום, כמו גם את כמות האנחות המתפעלות בעולם. באיגוד חברים 1,200 צלמים מ-42 מדינות בעולם, והם האנשים שתופסים את הרגעים האדירים, האינטימיים, הלעיתים מלוכלכים אך מרגשים בטירוף.

מקום ראשון – התמונה הכי טובה של 2017

A photo posted by The Birth Photographer (@cradledcreations) on


הצלמת והקולנוענית ג'יידן פרוינד מוונקובר, קנדה, מתעדת לידות כבר לא מעט שנים. אבל התמונה הזאת, של אישה זועקת מצירים במכונית בדרך לבית החולים, זיכתה אותה בפרס התמונה הטובה של השנה. האישה, אגב, הגיעה לבית החולים עם פתיחה של 10 ס"מ, בדיוק בזמן ללידה.

לאחר שהוכתרה התמונה שזכתה במקום הראשון, נתפנו השופטים לתת אות של כבוד לתמונות נוספות שהן לא פחות מעוצרות נשימה. כמו למשל, התמונה הזאת של צלמת בשם קט פנקוט, צלמת מפרת, אוסטרליה, שתפסה את הרגע היפהפה הזה של אם שמחזיקה את תינוקה לאחר לידת מים.

A photo posted by Birth Photographer, Perth WA (@catfancote.capturingbirth) on

בתמונה אחרת הצלמת, ליילני רוג'רס מאוסטין טקסס, תיעדה רגע מדהים בחיי משפחה חדשה: האם הפונדקאית יולדת, בעוד אמו של התינוק מקבלת אותו לזרועותיה ברגע הלידה, חבל טבור והכל. ההבעה על פניה? פרייסלס.

A photo posted by Leilani Rogers, Photographer (@photosbylei) on

הסיפור מאחורי התמונה של צלמת בשם נילי, הוא לא פחות ממדהים: 17 שנה חיכו בני הזוג שהתינוקת שלהם מתועדת בתמונה לרגע הזה, שייוולד להם תינוק. לקחו 17 שנים עד שהתינוקת שלהם יצאה לאוויר העולם בניתוח קיסרי, ונשמה את נשימתה הראשונה.

A photo posted by Ker-Fox Photography (@kerfoxphotos) on

הצלמת מייגן בואן מאטלנטה, תיעדה לידה מרגשת של תאומים, כולל האינפוזיה.

A photo posted by Snap Life Photography (@snaplifephotography) on

הצלמת רבקה קורסי, תיעדה ילדה בזרועות אמה, מחזיקה את אחיה התינוק שזה עתה נולד, בתמונה חולמנית ויפה.

A photo posted by rebecca coursey | Los Angeles (@pomegranateandseeds) on

הצלמת קימברלי אי תיעדה לידת מים, והתמונה של התינוק שיצא לפני שנייה, ועדיין נמצא במים לשניות הראשונות של חייו, זיכתה אותה במקום ברשימה.

A photo posted by KimBerly E. Photography (@kimberlyephotographymt) on

התמונה הזאת של קט פרנקו, כאילו קצת לא אמיתית, מתעדת את הראש של התינוק שנייה לאחר שיצא מבטן אמו, וחבל הטבור כרוך מסובב לו לרוחב הפנים.

A photo posted by Birth Photographer, Perth WA (@catfancote.capturingbirth) on

הצלמת אליאנה גילברט, תיעדה את אחד הרגעים הקשים בלידה, כשכבר אי אפשר יותר לסבול את הכאב. והתמונה היפה והאינטימית הזו של האם הנאנקת, זיכתה אותה במקום ברשימה.

A photo posted by Elliana Gilbert (@ellianagilbertphotography) on

גם התמונה הזו של אליאנה גילברט, מתעדת רגע יפה ואינטימי של משפחה חדשה, שעות ספורות לאחר שהפכו לשלישייה. את הבטן של אחרי הלידה (ותחתוני הענק המוכרים), אגב, מציגה האם הטרייה במלוא יופייה.

A photo posted by Elliana Gilbert (@ellianagilbertphotography) on

רוצים להתפעם ולהיאנח מכל התמונות? רשימת התמונות המלאה שזכו בתחרות מופיעה באתר הרשמי של איגוד צלמי הלידות.