צ'רלי פרנסיס-פייפ (צילום: dailymail)
מזל טוב. צ'רלי פרנסיס-פייפ ובן זוגה והתינוקת הזריזה | צילום: dailymail
צ'רלי פרנסיס-פייפ, בת 27, הייתה בסוף הריונה השני ותכננה לידת היפנובירת'ינג רגועה ושלווה. אבל למרות שכבר ילדה בעבר, והייתה בסוף החודש התשיעי להריון, היא טעתה לחשוב שצירי הלידה החזקים שנתקפה בהם היו איתות ממערכת העיכול, ורק ברגע האחרון הצליחה לתפוס את התינוקת, שהגיחה לעולם דווקא בבית השימוש המשפחתי.

מי היה מאמין שזה יקרה כל כך מהר?

"היו לי כאבי בטן חזקים מאוד, שנמשכו משהו כמו 20 דקות", שחזרה צ'רלי. "חשבתי שאולי אלו צירים, אבל הנחתי שזה לוקח זמן – אחרי הכל, את הבת הגדולה שלי לקח לי 21 שעות ללדת. אחרי כמה דקות הרגשתי שאני ממש חייבת לשירותים, והלכתי לשם כשאני מכווצת מכאבים. הורדתי את החלק התחתון וישבתי, וכשהסתכלתי למטה ראיתי את הראש של התינוקת מציץ מבין הרגליים שלי. באינסטינקט קמתי מיד מהאסלה, ואיך שנעמדתי הרגשתי שהיא פשוט מחליקה החוצה ושלחתי את הידיים שלי כדי לתפוס אותה. הרמתי אותה וחיבקתי אותה אליי, כשחבל הטבור עדיין מחובר, ושפשפתי אותה כמו שראיתי את המיילדת עושה בלידה של הבכורה, כדי שתתחיל לנשום, והיא מיד התחילה לבכות, אז ידעתי שהכל בסדר. הכל קרה בשניות, אני חושבת שרק אחרי כמה שעות הבנתי מה באמת קרה שם. האמת שזה די מצחיק, כל הסיפור, אני בטוחה שהילדה שלי תשמח לשמוע איך היא הגיעה לעולם".

התינוקת, שבאופן מפתיע למדי זכתה לשם "ווינטר" (אף שנולדה בשבוע שעבר, שגם באנגליה הסגרירית קשה להגדירו כחורפי), נולדה בריאה וללא שריטה, אולם צ'לי דיממה באופן רציני למדי, ופונתה (יחד עם התינוקת) לבית החולים. אחרי טיפול קצר הדימום פסק, והשתיים מתאוששות מהחוויה המסעירה. "בעלי ואני השקענו המון זמן וכסף בקורס היפנובירת'ינג, בין היתר כדי לא לעבור שוב לידה ארוכה וכואבת כמו בפעם הראשונה", הוסיפה צ'רלי. "אז אמנם החויה לא הייתה רגועה, אבל בהחלט קצרה. הבת שלי ישנה בחדר הסמוך, ובכלל לא שמעה את כל הדרמה".

צ'רלי פרנסיס-פייפ (צילום: dailymail)
תחת השגחה בבית החולים. צ'רלי פרנסיס-פייפ | צילום: dailymail
כולנו רוצות לידות מהירות, אבל כאשר הלידה מתקדמת מהר מדי, המונח הרפואי הוא "לידה חטופה" – וזה בהחלט לא משהו שכדאי לך לאחל לעצמך. ההגדרה הכללית ללידה חטופה (שמכונה גם "לידת בזק") היא לידה שמסתיימת תוך פחות משלוש שעות מתחילת הצירים – אולם מכיוון שנשים רבות לא מזהות בדיוק מתי התחילו הצירים, קשה להעריך את שיעור הלידות החטופות. "לידות בזק שכיחות יותר בלידות חוזרות, אם כי אפשר לפגוש גם נשים בלידה ראשונה שמתקדמות מהר מהרצוי", אומר פרופ' משנה קליני זהר נחום, אחראי יחידת אם ועובר במרכז רפואי העמק, מקבוצת הכללית. "נשים שילדו לידה חטופה נמצאות בסיכון מוגבר לפתח דימום יתר אחרי הלידה, מצב המכונה PPH, הן בשל הקושי של הרחם להתכווץ במהירות הדרושה והן בשל קרעים מרובים ועמוקים, שהם תופעה נוספת שנפוצה בלידות מהירות. לרקמות אין די זמן להתגמש ולהימתח, והאישה סובלת מקרעים שממשיכים לדמם אחרי הלידה וגורמים לה לאבד יותר דם מהרצוי". 

 

 

>> ריצה קלה: ילדה בסוף מרתון
>> משפחה בהרחבה: האחיות ילדו באותו היום

הריון יפה לך: הצטרפי לעמוד הפייסבוק של תשעה חודשים