הנה תזכורת ממש טובה לכל מי שטסה לחופשה בהריון: ביטוח רפואי הוא בגדר חובה תמיד, אבל בטח ובטח במקרי של טיסה בהריון. תינוקת זעירה בשם איידה וורד נולדה בזמן החופשה של הוריה, אדל וברנדון. שני ההורים מבריטניה  נסעו לטיול בטורקיה בזמן שאדל, 28, הייתה בחודש שישי בלבד, ולמרבה הזוועה היא ילדה לפני הזמן בבית חולים בטורקיה. על פי הדיווח של הסאן הבריטי, להורים הטריים הוגש חשבון בסך 180 אלף דולר, כ-720 אלף שקל. לתדהמתם, בית החולים לא הסכים לשחרר את איידה מחזקתו עד אשר החשבון האסטרונומי הזה יסולק.

במקרה הזה שני ההורים אכן עשו ביטוח רפואי, אבל כנראה שהם לא קראו את האותיות הקטנות. אדל נאלצה לעבוד ניתוח קיסרי שעלותו כ-20 אלף שקל. מאותו רגע, החשבונות החלו להיערם ולהצטבר. עבור כל טיפול או תרופה שהפגה שלהם נאלצה לקבל, הם חוייבו באלפי דולרים, ולבסוף פשוט נשברו והתקשרו למשטרה לעזרה, כדי שתסייע להם להוציא את איידה מבית החולים. בסך הכל שהתה התינוקת שלהם 77 ימים בפגייה, במה שהם הגדירו כחתיכת סיוט. "אני לא יכולה להסביר את  הכאב שהאירוע הזה גרם לנו", אמרה אדל לסאן, "אני רק מקווה שאף אחד לא יסבול כזה רוע ואכזריות וטיפולים לא הכרחיים".

אדל וברנדון רצו לצאת לחופשה לפני שהוא הופכים להורים, אז הם בחרו בריזורט במרמריס בתור היעד שלהם בקיץ. אדל הייתה בחודש שישי כאמור, ושום דבר לא הכין אותה ללידה המוקדמת. "חשבנו שחופשה עם המשפחה של ברנדון היא בדיוק מה שאנחנו צריכים לפני הלידה", אמרה. הרופא שלה הכריז שהיא כשירה לטוס, אבל שלושה ימים אחרי שהם הגיעו לריזורט, פתאום לאדל החלו צירים ליד הבריכה. "ישבתי ונשנשתי ופתאום ירדו לי המים", היא נזכרת. "זה היה שוק טוטאלי ואני נכנסתי לפניקה. ידעתי שזה לא אמור לקרות, בכיתי נורא באמבולנס".

היא הובהלה לבית החולים של המדינה במרמריס, ומשם ליחידת טיפול נמרץ יילודים בבית חולים פרטי, 4 שעות משם. על ברנדון נאסר להיות עמה, כי ככה זה בטורקיה, אז היא לוותה באמו של ברנדון קארן, למזלה. "הם הבהילו אותי לניתוח קיסרי וקשרו אותי לשולחן. כמעט מיד אחרי שהתעוררתי מההרדמה הגיעה מזכירה מטעם בית החולים ודרשה כסף. הייתי מעורפלת ומבולבלת, ורק רציתי לראות את התינוקת שלי אבל הם לקחו אותי למשרד בכסא גלגלים והתעקשו שאפקיד מקדמה". רק 10 שעות לאחר מכן אדל ראתה את איידה לראשונה. לטענתה איידה הוחזקה כבת ערובה על ידי בית החולים, בעוד שהיא מנסה נואשות להסדיר את ענייני הביטוח ולשלם לבית החולים. "הרשו לי לראות אותה רק 10 דקות ביום ולא נתנו לי להאכיל אותה. החזקתי אותה רק פעמיים כל הזמן שהיא הייתה שם. היו שתי פעמים שהם בכלל לא נתנו לברנדון להיכנס לחדר".

השניים טוענים שאחרי כמה שבועות איידה הייתה בריאה מספיק כדי לצאת הביתה ולשתות מבקבוק, אבל בבית החולים המשיכו להאכיל אותה בזונדה כי רצו להשאיר אותה שם. "הם אמרו שאני חייבת לשלם את החשבון או שהם ישאירו את התינוקת ולא יתנו לה לחזור לבריטניה".

אדל הייתה מבוטחת כאמור, אבל היא טוענת שחברת הביטוח סירבה לשלם בכל מיני תירוצים. המשפחה שלה נאלצה להרים קמפיין גיוס המונים, וגייסו סכום נמוך עבור דירה בטורקיה לבני הזוג בעודם מחכים שאיידה תשוחרר וכסף עבור בית החולים. לבסוף, אחרי שלושה חודשי סיוט, השלושה הורשו לטוס הביתה. "פספסנו את שלושת החודשים הראשונים שלנו איתה, אני רק מקווה שאף אחד לא יזכה לכזאת אימה לעולם".

>> מה חשוב לדעת על ביטוח נסיעות בזמן הריון?