אלה אידן (35) מתל אביב, הייתה בשבוע 39 להריונה כשנסעה ביום שישי האחרון לבלות סוף שבוע עם ביתה, בת שנתיים וחצי, אצל אימה בכפר יונה. כך התנהלו סופי השבוע האחרונים שלה, כדי לאפשר לבעלה, סטודנט שנה שלישית לרפואה, ללמוד לתקופת המבחנים שלו. אלא שאז, בשעה 3 בלילה, קרה מה שאף אחד מהם לא ציפה לו – פתאום התחילו צירים.

זו הייתה תחילתו של לילה שאידן לא תשכח לעולם. "תמיד אומרים שצריך לחכות לצירים סדירים במשך זמן ממושך, אבל מנגד גם אמרו לי לא פעם שהלידה השנייה מהירה יותר", היא מספרת. מכיוון שהייתה רחוקה מביתה, החליטה להתקשר לגיסה שגר ליד אימה כדי שייקח אותה לבית החולים, ובמקביל התקשרה לבעלה שיגיע לבית החולים. "הלידה הקודמת שלי נמשכה כמה שעות. תיארתי לעצמי שהפעם זה יהיה קצר יותר, אבל לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר", היא אומרת.

למרות המרחק, אידן החליטה ללדת בכל זאת בבית חולים איכילוב בתל אביב. "המרחק לא גדול, הנסיעה קצרה, ובלילה לרוב אין פקקים", היא מסבירה, אבל אז, בדרך לבית החולים, הצירים התחזקו. "התחלתי ראות כוכבים, וגיסי ניסה לא לעשות תאונה מרוב לחץ", היא מספרת.

"הגעתי לבית החולים עם צירי לחץ, ובקושי יצאתי מהאוטו", היא מספרת, "נכנסתי למיון, הרופאים בדקו אותי, ואמרו לי לא ללחוץ כי התינוקת יכולה לצאת – ואני בכלל תכננתי ללדת עם אפידורל. ביקשו שאעשה סטיק של שתן, אבל אמרתי שאני לא יכולה לעשות פיפי, כי בטעות הילדה תצא. התקשרתי לבעלי וצרחתי עליו – איפה אתה? הוא ענה שהוא בדיוק יוצא, אבל היה לו חשוב לסדר את הבית, לעשות כלים, ואני כמעט ילדתי בלעדיו".

אנשי הצוות רצו לשים על גיסה של אידן צמיד, אבל הוא הסביר שהוא אינו האבא. "הרופאים והצוות שאלו 'איפה האבא, ואני צעקתי – מת!'', מספרת אידן. בעלה עדיין לא הספיק להגיע, אבל התינוקת לא חיכתה לו. "בדקו אותי – פתיחה מלאה, ראש מבצבץ. כמעט ילדתי במעלית".

אלה אידן והתינוקת רומי (צילום: אלבום פרטי)
אלה אידן והתינוקת רומי | צילום: אלבום פרטי

בסופו של דבר גיסה של אידן נכנס איתה לחדר הלידה. "בקושי הספיקו להעביר אותי למיטה. שלוש לחיצות והתינוקת בחוץ – והגיס המאושר מצלם תמונת ניצחון. לא רציתי להישאר לבד, אז ביקשתי שיישאר".

כשבעלה נכנס לחדר הלידה, הוא ראה מול עיניו את התמונה הבאה: "התינוקת בחוץ, שוכבת עליי, חבל הטבור עדיין מחובר, גיסי מלטף לי את הראש. בסוף בעלי חתך את חבל הטבור, מזל שהוא הגיע ברגע האחרון, אם הוא היה מתעכב עוד קצת בבית עם הכלים, הוא היה מפספס גם את זה".  

ואיך קראו בני הזוג לתינוקת החדשה? "הילדה נקראת רומי, על שמו של גיסי רומן", מספרת אידן, "הוא יצא מאוד מרוגש מהחוויה, כי שלושת ילדיו נולדו בקיסרי, אבל עכשיו אני צריכה לחיות עם הידיעה שהוא ראה לי למטה. אין לי ספק שאת הלידה הזו אזכור כל החיים".