לידת תאומים היא עניין לא פשוט, ולעתים קרובות מתבצעת בכלל בחדר הניתוח, ובכל מקרה דורשת צוות גדול ומיומן של רופאים ומיילדות. אבל במקרה של שירה דיין, תושבת ביתר עילית שכרעה ללדת ביום ראשון שבוע שעבר, העניין הסתיים בלידת בית מפתיעה ומרגשת.

בשעה 22:32 התקבלה במד"א קריאה על אישה בצירים, הזקוקה לפינוי מהיר לבית החולים. למקום הוזנקו כונני מד"א, במקביל לאמבולנס וניידת טיפול נמרץ של מד"א. אולם, כבר עם הגעתו של החובש כונן מד"א הראשון, מנדי כהן המתגורר בבניין סמוך ליולדת, התברר כי האישה בת ה-27 נמצאת בתחילתה של לידה פעילה וכי יש צורך ליילד את התאומים במקום. דקות לאחר הגעתו של מנדי כבר הגיח לעולם בן זכר במשקל 2.067 ק"ג.

בתוך דקות הגיעו לדירה גם מני שטרית, חובש בכיר במד"א ומשה בניטה, פאראמדיק מד"א, שנערכו במהירות ללידה השנייה. בתוך דקות ספורות הסתיימה גם היא - הפעם הייתה זו תינוקת במשקל 2.097 ק"ג. אביהם של התאומים, שעשה את דרכו הביתה באותו זמן, הגיע רק אחרי ששני ילדיו כבר הגיחו לאוויר העולם.

הצוות השלים את תהליך הלידה במקום, חתך את חבלי הטבור, עטף את התינוקות ופינה את התאומים החדשים ואימם לבית החולים שערי צדק בירושלים.

מנדי כהן כבר יילד יותר מ-30 תינוקות בשנות עבודתו במד"א, אולם זוהי הפעם הראשונה בה יילד תאומים: "הייתה בבית שמחה והתרגשות גדולה", סיפר, "זו תחושה נפלאה ומיוחדת".

חובש בכיר במד"א מני שטרית סיפר: "הרגשתי סיפוק ענק והאדרנלין המשיך לזרום כל הלילה, חדר השינה הפך ברגע לחדר לידה כשמחוץ לחדר עמדו בני המשפחה, הסבתא, הסבא והדודים שהיו במתח. הרגענו אותם ואמרנו להם שהכול בסדר, שאין סיבה לדאגה ושהיולדות בידיים טובות. הכיף האמיתי היה לצאת מהחדר ולבשר להם שלמשפחה התווספו שני תינוקות חדשים. בעלה של היולדת שלא היה בבית בזמן הלידה והוזעק במהירות, הגיע בדיוק ברגע הבשורה המשמחת, הוא התרגש מאוד והיה מופתע שבין רגע הוא הפך להיות אבא למשפחה ברוכת ילדים".

שירה והתאומים (שטרם קיבלו שמות) הועברו, כאמור, לבית החולים שערי צדק, והם מתאוששים מהחוויה יוצאת הדופן. "אני עדיין בהלם", אמרה שירה אתמול, "הכל היה כל כך מהיר שלא הספקתי בכלל להבין מה קורה". "אני לא מאמין שאנחנו אחרי זה", הוסיף ישראל, בעלה של שירה. "בהתחלה חששנו שהיא תצטרך בכלל ללדת בניתוח, אבל אנחנו שמחים שהכל נגמר בשלום".

>> לעוד סיפורי לידה מרגשים במיוחד