כשאנבלה נולדה לפני 3 שנים, אימא שלה, מאשה ולדברג (26), ידעה שהיא רוצה להניק אותה, על אף שהייתה צריכה לחזור די מהר לעסק שהיה אז בבעלותה - מרכז לימודים לפסיכומטרי ולבגרויות בשיטה ייחודית שהגתה. היא הבינה שהדרך היחידה שלה להמשיך להניק היא לשאוב חלב, אבל כשניסתה את המשאבות הקיימות בשוק התאכזבה לגלות שהן רועשות, לא אפקטיביות ולא נעימות.

"מאשה ביקשה ממני לבנות לה משאבה נורמלית", מספר בעלה סניה ולדברג (34), יזם ואיש שיווק, אושיית רשת ומי שידוע כמומחה לאמנות הפיתוי. כך נולד המיזם של השניים "אנבלה טק", שהצליח להגיע לאחרונה לתכנית "הכרישים" ולזכות בה בהשקעה של מיליון ש"ח.

מאשה לא לבד - נשים רבות שמשלבות בין אימהות וקריירה, ורוצות לספק לתינוקות שלנו את הצרכים החיוניים להם, מוצאות את עצמן שואבות חלב אם באדיקות, בעיקר בשנה הראשונה לחיי התינוק. הרעיון של מאשה היה לבנות לראשונה משאבה שמדמה יניקה של תינוק, כדי למקסם את אפקטיביות השאיבה במינימום זמן, ולייצר חווית הנקה נעימה יותר מזו שמאפשרות המשאבות שקיימות כיום בשוק.

בני הזוג פנו למהנדס שהכירו, רון אדלמן, הסבירו לו את הבעיה והציגו לו את הפתרונות הקיימים. "השקעתי 150 אלף ש"ח בפיתוח הראשוני, כדי שהמהנדס יבדוק אם הוא בכלל מצליח לייצר מכשיר כזה", מספר סניה. כשהדגם הראשוני נראה מוצלח, הם פתחו קמפיין גיוס המונים, גייסו עוד 150 אלף דולר והשקיעו את הכסף בניסוי המוצר ופיתוח החברה.

את כל הניסויים הראשונים של המוצר עשתה מאשה על עצמה, ולאחר מכן השניים ניסו את המשאבה על 100 נשים מניקות נוספות. "ראינו שהן הצליחו לשאוב משמעותית יותר חלב לעומת משאבות מתחרות", מספר סניה, "אמנם לא ניתן היה להשתמש בחלב שנשאב כי המוצר לא היה סטרילי, אבל כל מי שהשתמשה במוצר אמרה שזה ממש מרגיש כאילו התינוק יונק וזה מגרה, סימן שזה עובד טוב".

וכך, השניים הקימו משרדים, גייסו צוות מסייע של מהנדסים, ואחרי שנה גם שכרו מנכ"ל שיוביל את החברה במקום סניה. בהמשך נכנסו עוד משקיעים, ועוד כשהמוצר היה בשלבי פיתוח חברות גדולות מהתחום כבר החלו לפנות אליהם כדי לבחון שיתוף פעולה.

כמה מהנשים שהשתתפו בקבוצת הניסוי של המשאבה החדשה היו אימהות מ-Mommy Work, מרחב עבודה לאימהות עובדות בהרצליה. לאחר שאחת מהן הציעה לבני הזוג להגיע לאודישן בתכנית "הכרישים", ולאחר שהשניים החליטו ללכת על זה, המשקיעים בתכנית אהבו מאוד את המוצר שהציגו, ויסמין לוקץ' ואורן דוברונסקי החליטו להשקיע מיליון ש"ח במיזם, תמורת 15% מהחברה - ומאז הם מלווים אותם.

עד כמה ההשתתפות שלכם ב"כרישים" השפיעה על החברה?

"היא נתנה בוסט גדול לחברה והשפיעה עליה בצורה משמעותית. הצטרפו אלינו עוד מוחות עסקיים לצוות, ויסמין ואורן השקיעו בפועל יותר ממה שסגרנו איתם בתוכנית - אחרי הצילומים הם השקיעו עוד 280 אלף שקל נוספים, והתחייבו גם ל-15% מהגיוס הבא, כך הם שומרים על האחוזים שלהם בחברה. ההשקעה שלהם מינפה את החברה והמוטיבציה שלנו, והעניקה לנו גב כלכלי ותמיכה רגשית. מדובר פה בשני אנשים חזקים שהצטרפו לפרויקט".

סניה מספר כי רק מאז שעלה הפרומו הם כבר קיבלו פניות רבות ממשקיעים שמתעניינים במוצר, ובקרוב הם יעלו בקמפיין גיוס המונים נוסף. "זה תמיד אתגר לגייס כספים, אבל יחסית לעובדה שלא מדובר פה בתחום סטנדרטי, אנחנו מצליחים ואין לנו קשיים בתחום כי אנשים מבינים את הפוטנציאל שיש במוצר", הוא אומר לדבריו, הבעיה העיקרית בהתחלה הייתה שרוב המשקיעים הם גברים, שהתקשו להבין את חשיבות המוצר. "הייתי שולח אותם עם המוצר לנשים שלהם, ואחר כך הם היו חוזרים אליי ואומרים שהבינו במה מדובר".

כיום המוצר נמצא בשלבי פיתוח סופיים, והסטארטאפ "אנבלה טק" מונה שישה אנשי צוות, בהם מאשה וסניה. עד היום גייסה החברה למעלה ממיליון ש"ח, כאשר היעד שהציבו לעצמם הוא 4 מיליון שקלים. "אנחנו מתכוונים לשווק את המוצר בעיקר בחו"ל, כי השוק בישראל קטן", אומר סניה ומוסיף שחברות בחו"ל כבר בוחנות שיתוף פעולה איתם. אם שווי החברה היה קודם 3 מיליון דולר, לאחר השקעתם של יסמין לוקץ' ואורן דוברונסקי, שווי החברה הוכפל.