האחיות דנה מזרחי וגל בקר נולדו וגדלו במושב עידן בערבה. מזרחי, אם לשתיים, מתגוררת בגבעתיים, ובקר, אם לארבעה, מתגוררת במושב. לפני כשלוש שנים שתיהן נכנסו להריון, והשמות שהן בחרו לילדים שלהם לא נתפסים כיום בראי הזוועות שהתחוללו ב-7 באוקטובר – נובה ובארי.

"נובה נולדה בסוף ינואר 2020. היא ילדה חכמה ומצחיקה ואוהבת לעשות שטויות. בחרנו בשם שלה מהרבה סיבות אבל בגדול - אהבנו את איך שהוא נשמע ואת המשמעות. נובה זה ׳חדשה׳ בלטינית והתאים לנו כי היא הבכורה שלנו", מספרת מזרחי על בחירת השם הייחודי באותה התקופה. "יש תופעות אסטרונומיות בשם נובה וסופר נובה, ויש גיבור על של מארוול בשם הזה ואבא של נובה חובב קומיקס. השם באמת לועזי אבל נשמע טוב גם בעברית לדעתנו".

במקביל לפני שלוש וחצי שנים נולד בנה של בקר, בארי, בן דודה של נובה. "בארי נולד ממש בתחילת הקורונה בסוף מרץ. ילד שובב ואנרגטי. אח רביעי שמגדל את עצמו", מספרת בקר בצחוק. "אין סיבה מיוחדת לבחירת השם".

בני הדודים נובה ובארי כיום (צילום: באדיבות המשפחה)
בני הדודים נובה ובארי כיום | צילום: באדיבות המשפחה

למרבה הצער הבחירה בשני השמות הללו קיבלה משמעות אחרת לגמרי היום, ופוסט שהעלתה מזרחי על נובה ובארי ב-2020 הפך לוויראלי כשהגולשים פשוט המומים מצירוף המקרים. בפוסט שני התינוקות צולמו כשהם שוכבים על דגל ישראל בצירוף הכיתוב: "נובה ובארי, הנכדים החדשים לבית מזרחי (בן נח ובקר), מדגמנים לסרטון של מושב עידן! יש בניהם הפרש של חודשיים אבל רמת החמידות גבוהה אצל שניהם". הפוסט לא נערך מאז שהועלה, וכל גולש יכול לראות זאת בהיסטוריית העריכות שלו.

התגובות משנת 2020 מצמררות לא פחות. "נובה מקסימה. בארי קצת נרדם בשמירה", כתב גולש לפני שלוש שנים על הפוסט. אחרים הגיבו לו השבוע "התגובה שלך עשתה לי צמרמורות בגוף", והוא ענה: "כן, כשכתבתי אותה לפני 3 שנים, הייתה לה רק משמעות חמודה מצחיקה". "פשוט לא הגיוני שזה צולם באפריל 2020! רצתי לבדוק בפרופיל שלך", כתבה גולשת אחרת בתדהמה.

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, מאז ה-7.10 ניתן השם בארי ל-13 תינוקות (10 בנים, 3 בנות). 13 בנים קיבלו את השם עוז. עם זאת, רישומי שמות ועדכוני פרטים במערכת לוקחים זמן, וייתכן ונולדו יותר תינוקות עם שמות אלה.

"כמה ימים אחרי שהכל קרה שלחתי בווטסאפ המשפחתי את התמונה שלהם עם הדגל. זה באמת צירוף מקרים מוזר. לא חשבתי שאנשים יגיבו בכזאת תדהמה. כמות מטורפת של תגובות בסגנון ׳נבואה׳ ו׳מכשפות׳ והמון שיתופים. נראה לי שהדגל הוסיף אפקט דרמתי לכל העניין", מספרת מזרחי.

גם בקר מקבלת תגובות רבות מהסביבה בשבועות האחרונים. "מאז המלחמה השם שלו מעורר הרבה עניין אין ספק. יש במושב הרבה מפונים מהעוטף וקרה כבר פעם שקראתי לו בקול בסופר המושב וקיבלתי תגובות מרגשות מאנשים שלא מכירים אותו", מספרת בקר ומשתפת, "כשדנה העלתה את התמונה פעם ראשונה בקבוצה המשפחתית התמונה העציבה אותנו כי זה באמת צירוף מקרים מצמרר שהם מצולמים שניהם עם דגל ישראל. לא חושבת שזה סימן למשהו רק צירוף מקרים ממש מצמרר. אנחנו מקוות שכל החטופים יחזרו בשלום ומהרה ושצה"ל יצליח להחזיר את תחושת הביטחון למדינה ולעם. ושאבא של בארי יחזור מהר מהמילואים כי מתגעגעים אליו".