חודש נובמבר עבר לו, ואם נולד לכם ילד בחודש הזה אתם ודאי יודעים שאחת השאלות שהכי מעניינות הורים צעירים היא: איך לקרוא לתינוק או לתינוקת החדשה, האם כדאי לבחור שם מיוחד, או אולי דווקא שם מהטבע או מהתנך. אז אם נולד לכם ילד בימים אלה ממש, או אם הולך להיוולד לכם תינוק או תינוקת חדשים ואתם כבר כמה ימים מעיינים ברשימות של שמות לבנים ולבנות, ועדיין לא בחרתם את השם שלכם, אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר. קבלו את עשרת השמות הכי מחופשים של חודש נובמבר.

ריי – ריי עדיין ממשיך לככב בראש הרשימה, והוא ממשיך להיות במקום הראשון אחרי שהיה בו גם באוקטובר. וכנראה הורים הקוראים לילד שלהם בשם ריי יודעים מה עושים. לא רק שפירוש השם ריי בספרדית הוא מלך, הורים הבוחרים בשם ריי לבנם רוצים לבטא את השאיפה שלהם לפתוח לו דלתות לעולם ולהעניק לו כישורים שיסייעו לו בזירה הבינלאומית. זאת לצד ערכים חיוביים כמו אצילות, הצלחה ורוחניות.

קאי – אנחנו ממשיכים עם השמות הבינלאומיים עם השם קאי, שבסינית - פירושו ניצחון, בבורמזית - פירושו חזק, ביפנית - פירושו ים או אוקיינוס, בגרמנית - פירושו מגן או שומר ובסווהילית פירושו אהוב. אין ספק שהורים הבחורים בשם הזה לילדים רוצים להעניק לו את האופציות להצליח בכל מקום בעולם.

אימרי – להרבה הורים חשוב לתת לילדים שם שמתחיל באות א', זו האות הראשונה וכך גם הם רוצים שילדים יהיה – ראשון. הורים הבוחרים בשם אימרי לבנם רוצים לחנך אותו לדעתנות, כריזמה, מנהיגות, יוזמה וכן לבטא את החיבור שלהם לעולם התנ"ך והמקורות היהודיים.

ליה – אפשר להבין למה כל כך הרבה הורים רוצים לתת לתינוקת החדשה שלהם את השם היפהפה הזה. הורים הבוחרים בשם ליה לבתם רוצים לבטא את רגשות השמחה וההודיה שהם חשים כלפי האל, לאחר שהוא העניק להם במתנה את בתם. השם מבטא אמונה חזקה באל והאדרתו.

סופיה לורן  (צילום: George Freston/Fox Photos/Getty Images)
סופיה לורן. מצדיקה את השם המיוחד הזה | צילום: George Freston/Fox Photos/Getty Images

דניאל – אנחנו אוהבים שמות יוניסקס וכך גם אתם. השם דניאל מתאים גם לבנים וגם לבנות. להורים שנתנו לילד או לילדה שלהם את השם הזה יהיו ילדים בעלי יכולת ורבלית טובה מאוד וסקרנים לרכוש ידע.

עלמא – שם נוסף שמצטרף לרשימת השמות האהובים ביותר הוא השם עלמא. השם עלמא מגיע אלינו מהשפה הארמית ומשמעותו - עולם. הורים הבוחרים בשם עלמא לבתם רוצים לבתם את הכרת הטוב שלהם על הולדתה ואת התחושה שלהם כי היא מהווה עבורם עולם ושאיפתם להעניק לה את כל העולם שלהם. 

ארבל  - השם ארבל מבטא את הקשר העמוק שיש להורים עם ארץ ישראל. הורים הבוחרים בשם ארבל לצאצא שלהם מבטאים את תקוותם ושאיפתם לכך שהוא יכבוש פסגות ויגיע ליעדים גבוהים במהלך חייו. כמו כן, השם מבטא חיבור לטבע, לנוף ולארץ ישראל.

ניתאי - השם ניתאי נובע מהמילה נתינה והוא מבטא ערכים של נדיבות, רוחב לב, רגישות ואכפתיות. הורים הבוחרים בשם זה לבנם רוצים להקנות לו, לצד החיבור למקורות היהודיים, את הערכים האלה שילוו אותו לאורך שנות חייו. כל הורה ירצה את זה בשביל הילד שלו.

איתי – אין שם ישראלי יותר מהשם הזה, ווהוא מאפיין אנשים נאמנים וערכיים אך יחד עם זאת גם אמיצים השואפים לכוח ולעוצמה. זהו שם מהתנך והורים הבוחרים את השם הזה יודעים כנראה מה עם עושים: השם מדורג כבר כמה שנים בין השמות האהובים והפופלארים בישראל.

סופיה – אם היינו יכולים לבחור שם אחד לבת, זה כנראה היה השם. השם סופיה מסתיים באותיות "יה", שהן אחד מכינוייו של האל ומוסיפו אלמנט רוחני לשם, זאת לצד הזיקה של ההורים למרחב הבינלאומי והשאיפה להיטמע בתרבות הגלובלית. השם מביא איתו ערכים של הישגיות, שאפתנות והצלחה. וחוץ מזה זה השם הכי מלא בקסם ורומנטיקה שיש.