אוגוסט ממש לפנינו, החופש הגדול כבר כאן - אבל רגע לפני שאנחנו ממשיכים לחצי השני שלו - אנחנו כאן עם הפינה שאנחנו הכי אוהבים - השמות שאתם הכי אוהבים (ואפילו יש איזה מהפך בפסגה). אז למי מכם שהחום הישראלי עשה לבייבי שלהם חשק להגיח אל אוויר העולם (אם אפשר לקרוא לשרב הזה שיש פה - אוויר), ולמי שסתם מתעניינים בטרנדים הכי חמים של שמות פרטיים בישראל, הנה השמות שהיו הכי פופולריים בחודש יולי 2021:

1. עומר

השם עומר נקשר עם ערכים של חסד ואדיבות, בעקבות מתנות העניים שמחויבים החקלאים להותיר בשדה על מנת שהעניים יאספו אותן בסוף היום. אחת מהמתנות היא "שיכחה" והיא מתייחסת לעומר שנשכח. הורים הבוחרים בשם זה רוצים להעניק ערכים של חסד, נתינה ואדיבות יחד עם חיבור לעולם הטבע, החקלאות והיהדות.

2. ארייה

השם ארייה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. 

אריה סטארק (צילום: באדיבות yes / HBO)
ארייה סטארק? זה הכל בגללך? | צילום: באדיבות yes / HBO

3. יהל

השם יהל הוא נגזרת של המילה הילה שמבטאת תופעה אופטית בה נראה מעגל מסביב למוקד האור בטבע. הפירוש המילולי לשם יהל היא יפיץ אור ויזרח והוא מוזכר גם בתנ"ך. יהל הוא גם שמו של קיבוץ בערבה ושל הר השוכן בסמוך לערד שבדרום הארץ.

4. ריי

לשם ריי יש כמה משמעויות שונות בשפות שונות. בשפה היפנית משמעותו היא קידה, בשפה הספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה מדובר באחד משמותיו של האל וראשי תיבות של "רחמיך יקדמוני יום".

5. נועם

השם נועם מופיע בספר משלי בתנ"ך כביטוי לדרך התנהגות. הפירוש המילולי של השם הוא התנהגות נעימה, נינוחה ואדיבה. את השם נועם אפשר לכתוב גם בלי האות ו' - נעם.

6. מאיה

השם מאיה מגיע אלינו מהשפה הרומית-לטינית 'מאי' - שמה של אלת האביב והפיריון במיתולוגיה. כמו כן, בשפה הארמית, הערבית וההודית - פירוש השם הוא מים. בנוסף, מאיה הוא גם שמם של בני שבט עתיק ממרכז אמריקה. 

7. ארבל

השם ארבל מוכר בימינו כשמו של הר או מצוק בגליל התחתון שבצפון הארץ. בתקופת התנ"ך ובימי בית שני שכן על מצוק זה יישוב כהנים עם שם זהה.

8. אופיר

השם אופיר מוזכר בתנ"ך גם כאחד מצאצאיו של שם (בנו של נוח) המוזכר בספר דברי הימים וגם כשמה של ארץ ממנה יובאו לארץ ישראל זהב ואוצרות טבע על ידי עבדיהם של שלמה המלך ומלך צור. 

9. עידו

השם עידו מגיע מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של נביא גדול בתקופת בית המקדש הראשון וסביו של זכריה הנביא. עידו מוזכר בספר מלכים כ-"איש האלוהים". את השם עידו ניתן לכתוב גם בכתיב חסר - עדו.

10. עלמה

השם עלמה מופיע בתנ"ך, כתאורה של רבקה אמנו בזמן שנפגשה לראשונה עם אליעזר, עבדו של אברהם, ליד הבאר. דמות תנ"כית נוספת בשם עלמה הייתה אימו של עמנואל שמוזכרת בספר ישעיהו. הפירוש המילולי לשם הוא בחורה צעירה ורווקה. עלמה הוא גם שמו של מושב דתי בגליל העליון.

בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: