החגים כבר מאחורינו, החורף עוד לפנינו - אבל רגע לפני שאנחנו מתקדמים אל העונה הגשומה, אנחנו כאן עם השמות שהכי אהבתם בחודש החולף. אז למי מכם שהיו להם עוד סיבות לחגוג חוץ מחול המועד, ולמי שסתם מתעניינים בטרנדים הכי חמים של שמות פרטיים בישראל, הנה השמות שהיו הכי פופולריים בחודש ספטמבר 2021. 

1. ריי

לשם ריי יש כמה משמעויות שונות בשפות שונות. בשפה היפנית משמעותו היא קידה, בשפה הספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה מדובר באחד משמותיו של האל וראשי תיבות של "רחמיך יקדמוני יום".

2. ארייה

השם שמסרב לעזוב אותנו לרגע, מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. 

אריה סטארק (צילום: באדיבות yes / HBO)
ארייה סטארק? זה הכל בגללך? | צילום: באדיבות yes / HBO

3. עלמה

השם עלמה מופיע בתנ"ך, כתאורה של רבקה אימנו בזמן שנפגשה לראשונה עם אליעזר, עבדו של אברהם, ליד הבאר. דמות תנ"כית נוספת בשם עלמה הייתה אימו של עמנואל שמוזכרת בספר ישעיהו. הפירוש המילולי לשם הוא בחורה צעירה ורווקה. עלמה הוא גם שמו של מושב דתי בגליל העליון.

האלבום החברתי של עלמה זוהר (צילום: חדשות 2)
עלמה זוהר | צילום: חדשות 2

4. בארי

מקור השם בארי הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של אביו של הנביא הושע, שהיה גם נשיא שבט ראובן. הוא נקרא גם בארה בגלל שהיה גדול הדור באותם ימים. בבראשית מוזכר השם בארי כשמו של אביה של יהודית, אשתו של עשיו. בארי הוא גם שמו של קיבוץ בצפון הנגב שהוקם על שמו של ברל כצנלסון ש"בארי" היה שמו הספרותי.

5. גאיה

השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

6. אריאל

השם אריאל, שם יוניסקס מופלא, מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

מתוך "בת הים הקטנה" (צילום: יח"צ באדיבות yes)
על זמני. אריאל | צילום: יח"צ באדיבות yes

7. ניתאי

השם ניתאי מגיע מתקופת המשנה, בה הוא מוזכר כשמו של ניתאי הארבלי שפעל בתקופת הזוגות שהגיעה לפני תקופת התנאים. הוא היה אב בית דין לצד נשיא הסנהדרין באותה תקופה - יהושע בן פרחיה. 

8. יהל

השם יהל הוא נגזרת של המילה הילה שמבטאת תופעה אופטית בה נראה מעגל מסביב למוקד האור בטבע. הפירוש המילולי לשם יהל היא יפיץ אור ויזרח והוא מוזכר גם בתנ"ך. יהל הוא גם שמו של קיבוץ בערבה ושל הר השוכן בסמוך לערד שבדרום הארץ.

9. קאי

לשם קאי יש משמעויות שונות בשפות שונות. בסינית - פירושו ניצחון, בבורמזית - פירושו חזק, ביפנית - פירושו ים או אוקיינוס, בגרמנית - פירושו מגן או שומר, בסקוטית - פירושו אש, בפרסית - פירושו עולם, באמהרית - פירושו אדום ובסווהילית פירושו אהוב.

10. גוני

השם גוני אמנם מופיע בתנ"ך כשמו של אחד מבני נפתלי, אך הוא נובע מהשפה העברית, בה הוא מתייחס למילה גוון, כלומר - צבע מסוים מאוד. גוני - הגוון שלי.

בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: