היפסטרים. מה הם בעצם? בטח שמעתם (או השמעתם) את הכינוי הזה פעם או פעמיים, אבל מה הכוונה בעצם? ובכן, תקציר ההיפסטרים על רגל אחת: אנשים שהולכים נגד הזרם, נגד פופולריות זולה, יש להניח שיש להם פטיפון בבית וספר קריאה, זקן, שפם ומשקפיים, כובע מגבעת, ערימות של חולצות משובצות ושיער פרוע כשכל היופי הזה מלווה במבט ציני/ביקורתי/אדיש. 

עכשיו תראו, היפסטר אמיתי לא יכול להסתובב בעולם עם שם כמו "איתי". כה גנרי, כה נפוץ. לא לא, ההיפסטרים מגיעים עם שמות משלהם, או כינויים. זה לא שאביתר (כלומר אביה) נולד היפסטר, זה פשוט מתלבש עליו כל כך הרבה יותר טוב.

השמות התנ"כים ללא ספק מושלמים להיפסטר המצוי. הם כה קלאסיים, מלאי משמעות, נוכחות ואופי שזה כלל לא מפתיע שלהיפסטר המצוי יקראו ברוך. תוסיפו לזה כובע גרב, והשלמתם את כל החבילה. הנה כמה משמות תנכ"ים קלאסיים שהפכו להיפסטרים וכה מגניבים עם השנים.

אהרון

אחיו של משה רבנו הוא ההיפסטר הראשון, לטעמנו. וזה מרגיש שהשם יושב בול על התדמית. אנשים עם ערך נומרולוגי 1 הם אנשים בעלי כושר מנהיגות ועצמאות, שיודעים ומצליחים להסתדר בכוחות עצמם, טובים ביזמות ופיתוח של רעיונות יצירתיים ומקוריים וכן אמיצים מספיק כדי לבטא את עצמם ולהיות נחושים להשיג את המטרות העומדות בפניהם. קלאסי, אמרנו. 

אביתר

 גילוי נאות: אנחנו מרוסקים על השם הזה. אחד השמות הישראליים היפים והוא כנראה יהיה רלוונטי לכל כתבת שמות שנעשה. אביתר היה הכהן הגדול והניצול היחיד מהטבח שערך שאול המלך. השם אביתר מורכב מצירוף המילים "אבי" ו-"תר", ומבטא חיפוש של ההורים אחר החיבור לשורשים ורצונם בהמשכיות והעברת הערכים מדור לדור. 

נאווה

אין דבר הולם יותר היפסטרים משם שמאוד לא הולם היפסטרים. נאווה הוא תיאור לאישיות יפה ומלאת חן. ובואו נודה בזה, הוא גם שם ארכאי במידה רבה. כלומר: זקן. אבל זה כל הקסם שבו. השם הזה מסמל יופי פנימי וחיצוני, אצילות ועדינות. והוא פשוט מושלם. נקודה. 

צפו בשיחה בין בנט לאביתר בנאי (צילום: חדשות)
השם המושלם לכל דבר. אביתר | צילום: חדשות

אימרי

הורים שקוראים לילדם אימרי רוצים לחנך אותו לדעתנות, כריזמה, מנהיגות, יוזמה וכן לבטא את החיבור שלהם לעולם התנ"ך והמקורות היהודיים. יש מצב שיקבלו את כל היופי הזה בחזות היפסטרית. כי אימרי הוא שם מעולה להיפסטר. או טוב יותר: להיפסטרית. 

אימרי זיו מתכונן למסלול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
אימרי זיו: הכי לא היפסטרי, אבל איזה שם! | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

גבריאלה

בגדול להיפסטרים יש נטייה לשמות עם שלוש הברות ומעלה, כך שגבריאלה תפורה למשימה. מדובר בנגזרת הנשית למלאך גבריאל וזהו שם עם הרבה מחויבות, הוד והדר. מדובר באישיות עם יכולות כשל אל שמייצגת את מידת הדין והגבורה. פייר? שם מושלם.

אלישבע

והנה לכם, 4 הברות כמובטח לשם היפסטרי מובהק. אלישבע הייתה אשתו של אהרון הכהן הגדול. אנשים עם ערך נומרולוגי 8 כשם שאלישבע הינם אנשים חמי מזג ונמרצים, שמצליחים להתחבר לשני צדדים שונים בחיים - בית ועבודה, חוץ ומשפחה, חיובי ושלילי. בעלי כוח רב והשפעה בסיטואציות חברתיות, על אף ביישנותם.

הגר

הגר הייתה שפחתה של שרה אמנו ואמו של ישמעאל, ועם היסטוריה כזאת – תהיו בטוחה שלהגר ההיפסטרית יש הרבה סיבות לצאת נגד הזרם ולהתהלך בפוני ומשקפי ראייה שחורים (גם אם ראייתה תקינה לחלוטין). הורים שבוחרים בשם הגר מעניקים לה תכונות כמו עצמאות, מנהיגות, דעתנות וסמכותיות. כמו כן, נשים בשם הגר ידועות כנשים מרשימות ומחושבות. התרשמנו בהחלט. 


יסכה

יסכה היא נסיכה אצילית ויפה וגם אחד משמותיה של שרה אמנו. היש יפה מזה? הניתוח הנומרולוגי של השם עומד על הספרה 5 כשהמשמעות היא: אנשים דינמיים, אימפולסיביים שאוהבים שינויים, חופש ומרחב, בעלי יכולת ורבלית טובה מאוד וסקרנים לרכוש ידע, כסף  וכוח. אנשים אלה מאופיינים בכושר הסתגלות למצבים חדשים, הם מסתדרים בקלות בכל מצב ונוטים לחוסר אחריות ועמידה בזמנים.היפסטרית מופלאה נולדה ושמה: יסכה. 

עמוס

עמוס היה שמו של נביא הכתב הראשון ובגדול זה שם של גב-גבר. והוא אנטיתזה במידה רבה ללוק ההיפסטרי אבל הוא מתיישב מעולה על הלוק. רק תדמיינו את עמוס תמם בג'ינס מרושל, כובע גרב ואטיטיוד של תקליט פטיפון.