אצל הורים רבים ישנה שאיפה לקנות לילדיהם בשמות מקוריים ומיוחדים. ואם לא מיוחדים בגזרת השמות הפופולריים, לפחות בגזרת המשפחה. בכל זאת, אף אחד לא אוהב שקוראים בשם שלו כל שניה, כשזה לא אליו - מה שמסביר את הסיפור הבא. 

אישה אחת פנתה לאחרונה לפורום "Am I The A**hole" הפופולרי של Reddit כדי לקבל עצות לגבי אחותה, לאחר שסיפרה לה את השם שבחרה עבור הילד התינוק שלה ואחותה אמרה שהיא גם רוצה לקרוא לתינוק שלה באותו השם. הפוסט הניב יותר מ-10,200 הצבעות ו-1,100 תגובות תוך כ-18 שעות, כשרוב התגובות מצדדות בכותבת הפוסט שבחרה לא לחשוף את שמה. בפוסט היא הסבירה שהיא ובעלה מצפים לילד הראשון שלהם ביחד וכי התינוק אמור להגיע לעולם רק בעוד מספר שבועות, אולם הם הודיעו על ההיריון כבר לאחר השליש הראשון.

במהלך ההכרזה, הסבירה הכותבת שהיא ובעלה אמרו לכולם שהם מצפים לבן ואפילו הרחיקו לכת וגילו לכולם את השם שהם בחרו. אלא שאז חלה תפנית בעלילה. מסתבר שאחותה של האישה ניסתה להיכנס להריון עם ילדה השלישי כבר יותר מחמש שנים אך לא הצליחה ועקב סיבוכים, אחותה החלה בטיפולי הפריה חוץ גופית בתקווה להיכנס להריון.

"מסתבר שהיא גילתה שהיא בהריון 5 שבועות אחריי והודיעה על הריונה קצת יותר מחודש אחרינו", נכתב בפוסט. "היא גילתה שהיא גם מצפה לבן ושתינו התלהבנו מהרעיון שהילדים שלנו יגדלו להיות החברים הכי טובים. הכל הלך די מצוין עד לפני כמה שבועות".

מדובר ב"תינוק הנס" שלה

כשאמה של האישה באה לבקר ולעזור הכנות ללידה, היא סיפרה לכותבת הפוסט שאחותה "מאוד אהבה את השם" שהיא ובעלה בחרו והחליטה שגם היא רוצה להשתמש בו. אם זה לא מספיק אמה שאלה אותה אם היא מתכוונת לשנות את שמו של בנה, מכיוון שזה יהיה מבלבל שיש שני בנים במשפחה באותו גיל עם אותו השם.

האישה אמרה לאמה שהיא לא משנה את השם כי היא ובעלה כבר התכווננו להחלטה, אבל אז היא קיבלה טלפון מאחותה. במהלך השיחה, אחותה אמרה לה שמכיוון שמדובר ב"תינוק הנס" שלה צריכה להיות לה זכות בחירה ראשונה בכל שם שהיא רוצה. "אמרתי לה שהיא יכולה לקרוא לתינוק שלה איך שהיא רוצה, אבל שאנחנו לא משנים את דעתנו לגבי השם של התינוק שלנו", הוסבר בפוסט, "אני לא בסדר ​שלא הייתי מוכנה לשנות את השם של התינוק שלי?"

תינוקות (צילום: Anatoly Tiplyashin, Shutterstock)
מה השם, למען השם? | צילום: Anatoly Tiplyashin, Shutterstock

בהערות, משתמשים רבים הראו תמיכה באישה ואמרו שאחותה מתנהגת כאילו העולם סובב סביבה. אחרים כינו את אחותה של האישה קטנונית ושהאישה צריכה לזכור שהיא לא טועה בגלל שהיא נסערת. אבל מצב זה אינו נדיר ואף הוטבע  כמושג "גניבת שם תינוק" על ידי רבים באינטרנט. השאלה היא איך מגיבים כשזה קורה? 

לדברי ג'קלין ויטמור, מומחית בינלאומית לנימוס, לדבר על הרגשות עם האנשים המעורבים היא הדרך הטובה ביותר ללכת. "זה לא יגרום להם לשנות את שם התינוק או משהו", אמרה, "אבל זה עשוי להפיג קצת את המתח שיש ביניכם אחד לשני." היא אמרה שלהיות כן לגבי הרגשות שלך היא הדרך הטובה ביותר לקבל תגובה יזומה מהאנשים המעורבים מבלי לתקוף או לגרום להם להרגיש רע מיד.

מוקדם יותר החודש, אמא אלמונית פרסמה באתר אינטרנט פופולרי להורים בשם Mumsnet, וביקשה עצה לאחר שאחותה בחרה בשם דומה לזה שהיא אמרה לה בעבר שהיא רוצה להשתמש עבור ילדה. בפוסט, האישה אמרה שהיא אמרה לאחותה חודשים לפני כן שהיא מאוד אוהבת את השם ג'וד ואחותה אמרה שהיא אוהבת את השם ריבר.

אבל לאחר שאחותה ילדה את התינוק, היא הודיעה שהם קוראים לתינוקת ג'וד. האישה האנונימית אמרה שהיא "המומה לחלוטין" ו"כועסת" אבל לא הייתה מוכנה ליצור ריב משפחתי על שם. בפורום, האישה שאלה אם אנשים עדיין יקראו לתינוקת שלהם ג'וד לאחר שאחותם קראה לילדה שלה ג'וד או אם עליה לבחור שם חדש. רבים מהתגובות מיהרו לומר לאישה שאחותה לא הגיונית ושאם היא באמת אוהבת את השם, עליה ללכת על זה. אבל עבור האישה, זה היה פחות על השם ויותר על העיקרון מאחורי גניבתו. "זה לא כל כך השם אלא הכוונה המרושעת שמאחורי זה כואבת", כתבה בפוסט.