אם יש דבר שאנחנו אוהבים יותר מפירוש שמות לילדים, זה ללא ספק שמות מיוחדים. אז לכבוד יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל, החלטנו באופן עצמאי לחלוטין, לחפש את השמות הכי פטריוטים שקיימים בישראל.

ואכן, אומרים שלכל איש יש שם, ובמדינה עם היסטוריה כל כך עשירה כמו ישראל, זה בא לידי ביטוי גם בשמות. נתחיל כמובן עם השמות הבנאליים כמו ציון לבנים או ציונה לבנות. המקור לשם ציון מגיע מהתנ"ך והוא מהווה אחד מהכינויים של ירושלים. המילה מוזכרת בספר שמואל כשמה של מצודה שהגנה על העיר. המילה ציון מוזכרת גם בספר ירמיהו ככינוי לארץ ישראל, מופיעה בהמנון הלאומי של מדינת ישראל והיא המקור לשמה של התנועה הלאומית היהודית - הציונות. וכן, למקרה שתהיתם בישראל ישנן גם ילדות בשם ציונות

ואם כבר התחלנו עם שמות מיוחדים וציוניים, בגזרת הבנות תמצאו את הילדה עצמאות, חירות ותקומה - שככל הנראה מרמזים על הקמת המדינה ומלחמת השחרור ואפילו מצאנו במאגר השמות את עברי, ארץ, מולדת, מדינה, ירושלים וירושלמית. אה כן, ויש גם ישראלית כמובן, שמוכרת יותר בגרסה הגברית שלה - ישראל. ד"א, לסקפטיים שבינינו מצאנו גם את השמות חומה ומגדל. מניחים שלקח להורים שלהם לפחות איזה לילה לחשוב על זה. 

ישראל אולגבו בטיול עם הכלב​ (צילום: צ'ינו פפראצי)
ואיך אפשר בלי ישראל? | צילום: צ'ינו פפראצי

ואם אנחנו כבר בקטע ציוני, אי אפשר בלי סמלי המדינה כמו מנורה, תקווה ואפילו עלייה שכמובן מתייחסת לקיבוץ הגלויות שאנו חווים בארצנו. עוד סמל שזכה ללא מעט ילדים על שמו הוא צה"ל, הלא הוא צבא הגנה לישראל, שבוריאציות שונות הפך לשם לגיטימי ופטריוטי במיוחד. והוא לא לבד, כי גם המחתרות זכו ללא מעט ילדים הקרויים על שמן, כמו אצ"ל והגנה. ואם כבר סמלים איך אפשר בלי שלום, שהוא ללא ספק משאת הנפש של כל אזרח במדינה, יחד עם יונה עם עלה של זית. מסתבר שיש ילדים שבאמת נולדו לשלום, שרק יגיע. 

האח הגדול (צילום: רשת 13 )
התקווה בת שנות אלפיים | צילום: רשת 13

ולא רק סמלים ישראליים זכו לאזכורים במאגרי השמות לאורך השנים, אלא גם הפרצופים שעומדים מאחוריהם. אז מעבר לשמות המנהיגים השונים והרגילים כמו דוד, משה, לוי, גולדה, יצחק, אריק, אהוד, שמעון, בנימין, מנחם ועוד, החלטנו לחפש כאלו שאי אפשר לפספס מאין הם הגיעו. נתחיל עם השם גוריון, שמגיע בעקבות דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל ומי שמזוהה ביותר עם הכרזת המדינה. גם את רבין מצאנו במאגרי השמות. אפילו הדוגמנית ניבר מדר סיפרה כי מקור שמה הוא רבין, רק בהיפוך אותיות. מהצד השני של המתרס מצאנו גם את בגין, כשם מפרטי ואפילו את נתניהו שכבר נוכח בין שמותיהם של ילדי ישראל. אה כן, וכמובן איך אפשר בלי הרצל, כי אם תרצו, אין זו אגדה.