אז החגים כבר מאחורינו, וכולנו כבר חזרנו לשגרה, אבל יש גם כאלה שבחודש הזה התחילה להם שגרה חדשה עם תינוק חדש שנוסף למשפחה. אז איזה שמות חיפשו הכי הרבה? יש כאלה שחיפשו שמות אמריקאיים, ויש כאלה שחיפשו ששמות מהטבע. קבלו את עשרת השמות הכי פופולריים של חודש אוקטובר:

ריי – השם הכי מחופש של החודש הוא השם ריי ומי שבחר בשם הזה לילד שלו בוודאי יודע שיש כמה משמעויות שונות בשפות שונות. בשפה היפנית משמעותו היא קידה ובשפה הספרדית משמעותו היא מלך. הורים הבוחרים בשם ריי לבנם רוצים לבטא את השאיפה שלהם לפתוח לו דלתות לעולם ולהעניק לו כישורים שיסייעו לו בזירה הבינלאומית. זאת לצד ערכים חיוביים כמו אצילות, הצלחה ורוחניות.

ברי – אם השם הקודם הוא להורים שרוצים שלילד שלהם יהיה שם לועזי, מי שבחר בשם ברי נתן לבנו שם מהתנ"ך שהוא גם שם עם נגיעות מחו"ל, כיוון שזהו גם המלאך האחראי על העננים, וגם ביוונית פירושו אדם שמביא ניצחון, בר נצחונות.

ליב – חוץ מזה שזהו שמה של הבת של בר רפאלי, פירוש השם ליב בשפה הנורווגית הוא חיים והוא גם משמש כקיצור לשם אוליביה. הורים הבוחרים בשם ליב לבתם רוצים להקנות לה ערכים של חיים, חיוניות, מעשיות, שמחה והצלחה.

בר רפאלי  (צילום: Denis Makarenko | Shutterstock.com)
בר רפאלי. נתנה לבת שלה שם בעל ערכים של חיים, חיוניות, מעשיות, שמחה והצלחה | צילום: Denis Makarenko | Shutterstock.com

ליה – איזה הורה לא רוצה לתת לילדה שלו את השם המקסים הזה? ומי שהחליט לבחור בו רוצה לבטא את רגשות השמחה וההודיה שהם חשים כלפי האל, לאחר שהוא העניק להם במתנה את בתם.

עמית – גם השם הזה הוא שם מהתנ"ך והוא מסמל ערכי חברות ורעות חזקים, נאמנות ללא פשרות, שוויון הזדמנויות ומסירות נפש.

ארייה – הסדרה משחקי הכס הסתיימה כבר די מזמן אבל ארייה סטארק חיה ונושמת בשמות של הילדים שלכם. השם ארייה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה.

דניאל רדקליף  (צילום: lev radin | Shutterstock.com)
דניאל רדקליף. פותר חלומות מצטיין | צילום: lev radin | Shutterstock.com

ארבל – כל ההורים רוצים שהילד שלהם יצליח בחיים, וכדי להבטיח את זה כדאי לכם לחשוב על השם ארבל. ארבל מוכר הוא שמו של הר או מצוק בגליל התחתון שבצפון הארץ, והורים הבוחרים בשם ארבל מבטאים את תקוותם ושאיפתם לכך שהוא יכבוש פסגות ויגיע ליעדים גבוהים במהלך חייו.

גאיה – יש ילדות שפשוט נולדו להיות אלות, וכנראה בנות שלהן קוראים גאיה הן מהילדות האלו, כיוון שהשם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים.

בארי – השם בארי הוא לאנשים שורשיים שמחוברים מאוד לארץ ולטבע, והוא מגיע מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של אביו של הנביא הושע, שהיה גם נשיא שבט ראובן. בארי הוא גם שמו של קיבוץ בצפון הנגב שהוקם על שמו של ברל כצנלסון ש-"בארי" היה שמו הספרותי.

דניאל – את הרשימה מסיים השם דניאל, שם יוניסקס. דניאל בתנך דניאל היה ידוע בהיותו פותר חלומות מצטיין, וזהו גם שמו של השחקן ששיחק את הארי פוטר, אז יש סיכוי שבגיל 11 יקראו גם לילד או לילדה שלכם להוגוורטס.