ינואר מביא איתו התחלות חדשות, וגם לא מעט רעיונות חדשים לשמות. לכל ההורים שהתחדשו בתינוק או תינוקת חדשים במשפחה, ולכל מי שפשוט מתעניין בשמות, הנה השמות שהכי אהבתם בינואר 2021:

1. ריי

מי שמסרב לעזוב את ראש הרשימה הוא השם ריי, שמבלה איתנו כבר כמה חודשים טובים. לשם ריי יש כמה משמעויות שונות בשפות שונות. בשפה היפנית משמעותו היא קידה, בשפה הספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה מדובר באחד משמותיו של האל וראשי תיבות של "רחמיך יקדמוני יום".

2. יובל

הבא בתור ברשימת השמות האהובים, וגם השם שעדיין לא החלטנו אם הוא יותר של בנים או שם של בנות הוא - יובל. לשם יובל כמה פירושים שונים. השם יובל מוזכר בתנ"ך כבנם של למך ועדה שהמציא את הנגינה וכן ככינוי לשופר שעשוי מקרן איל. בשפה העברית משמעות השם יובל היא אפיק נחל שזורם לתוך נהר גדול ממנו. יובל, בניקוד אחר, מציין תקופת זמן, מחזור בן חמישים שנה.

3. אריאל

שם אהוב נוסף, וגם יוניסקס, הוא השם אריאל. שמלבד היותו שמה של בת הים האהובה ביותר של דיסני, הוא גם מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו-"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

4. איתי

לפי קרן פלס הוא הגיע בשני, אבל מבחינתנו הוא בא בטוב בכל ימות השבוע. קבלו את המקום הרביעי שלנו - איתי. מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך.

יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

5. אימרי

המקום החמישי שלנו מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. משמעות השם בשפה העברית היא ציווי לגוף שני נקבה להגיד דבר מה.

6. רומי

המקור לשם רומי הוא בספר חבקוק שבקובץ תרי עשר בתנ"ך, שם מופיעה המילה רום המתארת עליונות והתרוממות. השם רומי הוא הטיית שייכות של המילה "רום", כלומר - המרום שלי, ההצלחה שלי, העליונות שלי. רומי זו גם שמה של אחת מהמדינות הגדולות בעולם העתיק שהייתה קרויה על שם רומא, בירת איטליה והפכה לאימפריה.

7. ארייה

ואם כבר אנחנו עוסקים בשמות שלא רוצים להיפרד, הנה השם ארייה שפרץ אל חיינו יחס עם הסדרה משחקי הכס, אבל ממש לא עזב איתה. השם ארייה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. 

8. נועם

השם נועם מופיע בספר משלי בתנ"ך כביטוי לדרך התנהגות. הפירוש המילולי של השם הוא התנהגות נעימה, נינוחה ואדיבה. את השם נועם אפשר לכתוב גם בלי האות ו' - נעם.

9. קאי

לשם קאי יש משמעויות שונות בשפות שונות. בסינית - פירושו ניצחון, בבורמזית - פירושו חזק, ביפנית - פירושו ים או אוקיינוס, בגרמנית - פירושו מגן או שומר, בסקוטית - פירושו אש, בפרסית - פירושו עולם, באמהרית - פירושו אדום ובסווהילית פירושו אהוב. 

10. אופיר

שם שתמיד מרגיש עכשווי, על אף שהוא איתנו שנים ובצדק. הוא אחד מהשמות הכי אהובים של העשר, והשם אופיר לא רק יפה הוא גם מסמל שפע, אושר והצלחה. איזה כיף לילד או לילדה עם השם הזה._OBJ