למרות שתחזית מזג האוויר מסרבת לשחרר, מרץ נגמר, האביב בפתח ואפילו שעון קיץ התגייס כדי לסלק את החורף הקפוא הזה. אז כדי לחזק את המגמה ולהבהיר לחורף 2022 שמיצינו, החלטנו להעלות את הכתבה המסורתית של השמות שהכי אהבתם, והפעם בחודש מרץ. אה כן, וזוכרים את הפינה החדשה עם השמות שכדאי לשים לב אליהם? גם שם ניסינו לרמוז שהאביב כבר כאן. 

  1. אימרי
    כבר פעם שניה השנה שהוא חוגג את המקום הראשון. השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. משמעות השם בשפה העברית היא ציווי לגוף שני נקבה להגיד דבר מה.

  2. איתי
    מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך. יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

  3. ארי
    המקור של השם ארי הוא בתנ"ך שם הוא מוזכר כמלך החיות (אריה) וכסמל של שבט יהודה. הוא מוכר כבעל החיים השולט בטבע ומהווה סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה. האריה הוא גם מזל חודש אב בגלגל המזלות.
  4. אריאל
    השם אריאל, שם יוניסקס מופלא, מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

  5. נועה
    המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.

  6. ארייה
    לא חשבתם שתהיה לנו עשירייה בלי השם ארייה, נכון?. השם שמסרב לעזוב אותנו לרגע, מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה.

  7. ליה
    השם ליה מגיע מהשפה העברית והוא הלחם של המילים "לי" ו-"יה", כלומר האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. השם ליה הוא גם כינוי לשם התנ"כי לאה, שמה של אחת מארבע האמהות של עם ישראל, אשתו של יעקב אבינו, אחותה של רחל אמנו ובתו של לבן הארמי.

  8. קאי
    לשם קאי יש משמעויות שונות בשפות שונות. בסינית - פירושו ניצחון, בבורמזית - פירושו חזק, ביפנית - פירושו ים או אוקיינוס, בגרמנית - פירושו מגן או שומר, בסקוטית - פירושו אש, בפרסית - פירושו עולם, באמהרית - פירושו אדום ובסווהילית פירושו אהוב. 

  9. לני
    לשם לני יש כמה פירושים ומקורות. בשפה הגרמנית השם לני הוא קיצור של השם ליאונרד, בשפה היוונית השם לני הוא קיצור של השם הלנה. יש מי שמפרשים כי השם לני הוא ראשי תיבות של - לי נתן ה' (האל). 

  10. ליאם
    השם ליאם מגיע מהשפה האירית, בה הוא מהווה קיצור לשם "יוליאם" שפירושו לוחם חסון וחזק. גם בשפה העברית יש לשם ליאם משמעות והוא מורכב מצירוף של המילים "לי" ו-"אם", כלומר - יש לי אמא.

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

אז כן, לאור ההצלחה אנחנו ממשיכים עם הפינה החדשה בה נסב את תשומת ליבכם לשמות פופולריים שאולי פספסתם בין מאות השמות במאגר השמות הגדול שלנו. מדי חודש נוסיף חמישייה מיוחדת במינה שתפתח לכם את הראש ואולי תגרום לכם לחשוב קצת מחוץ לקופסה. והפעם? השמות הכי אביביים שיש:

אביבהשם אביב מתייחס לאחת מארבע עונות השנה, ולמעשה מבטאת את תחילת הפריחה והמעבר בין החורף הקר לקיץ החם. השימוש בעונה זאת לרוב מגיע כדי לתאר רגעים של התחדשות, פריחה וצמיחה. עונת האביב אף מוזכרת במקרא בהקשר של חג הפסח שנקרא, בין היתר, חג האביב. 

אביביתמשמעות השם אביבית הוא צמח חד שנתי ממשפחת המצליבים, שגדל בקבוצות צפופות המורכבות ממיליוני פרחים זעירים. שמו של הצמח נגזר משמו בשפה היוונית שפירושו "אוהב האביב". כמו כן, השם מזכיר ומתייחס לעונת האביב, עונת המעבר שבאה לפני הקיץ.

משההשם משה מגיע אלינו מהתנ"ך והוא שמו של משה רבינו - הנביא הגדול והחשוב ביותר שהיה לעם ישראל בהיסטוריה. משה ליווה את עם ישראל מאז תקופת העבדות במצריים, לאורך שנות מסעותיהם במדבר ועד רגע לפני שנכנסו לארץ ישראל. משה הוא זה שקיבל את התורה בהר סיני והעביר אותה לעם ישראל.

עומרהמקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ.

חירותהפירוש המילולי לשם חירות הוא עצמאות, חופש, דרור ושחרור מכבלים ומוסכמות. השם חירות מופיע גם בהקשר של זכויות כמו "חירות הפרט". מלחמת העצמאות נקראת גם מלחמת החירות ואילו חג הפסח נקרא גם "חג החירות" בהקשר של גאולת עם ישראל ממצרים.