תינוקות שנולדים בחילופי העונות תמיד זוכים ליחס מיוחד לשם שלהם. מעבר לטרנדים חולפים, שמות עונות השנה תמיד החזיקו בקסם ייחודי. בין פריחת האביב הססגונית, גשמי החורף המטהרים או חום הקיץ התוסס, עונות השנה מציעות שפע של השראה לבחירת שם תינוק. שמות אלו יוצרים קשר מיוחד בין התינוק לבין כוחות הטבע המחזוריים, ומעניקים לו משמעות עמוקה מהרגע הראשון.

אבל יש תינוקות שזוכים לשאת איתם את עונות השנה בכל יום. רשות האוכלוסין וההגירה בדקה האם ישנם ישראלים שנושאים איתם את האביב בכל יום ויום או שדווקא בקיץ הם מרגישים בנוח.

אלה הם המספרים של הישראלים והישראליות הקרויים בשמות החורף, האביב, הסתיו והקיץ:

קיץ-  3 בנות, 7 בנים

חורף - 1 בן, 2 בנות

אביב - 13,956 בנים, 5,523 בנות

סתיו - 2,324 בנים, 4,482 בנות

סתו - 265 בנים, 548 בנות

שמות אביביים במיוחד

רוצים עוד שמות שמתאימים לעונות השנה ובמיוחד לאביב? אנחנו כאן בשבילכם:

  1. ניסן

    ניסן הוא שם של חודש בלוח השנה העברי, ראשון ממועד יציאת מצרים ושביעי על פי בריאת העולם. מקור השם מגיע מהמילה "ניסנו" - הנס שלנו, הנס שנעשה לנו. המילה ניסנו בשפה הבבלית מתייחסת גם לניצן אביבי. השם ניסן מכיל בתוכו את אותיות המילה "נס" ולכן הוא כולל ממד על-טבעי. כמו כן השם ניסן מבטא ערכים של לבלוב, צמיחה, פריחה, התחדשות וחיבור למקורות היהודיים.
  2. אביבית

    משמעות השם אביבית הוא צמח חד שנתי ממשפחת המצליבים, שגדל בקבוצות צפופות המורכבות ממיליוני פרחים זעירים. שמו של הצמח נגזר משמו בשפה היוונית שפירושו "אוהב האביב". כמו כן, השם מזכיר ומתייחס לעונת האביב, עונת המעבר שבאה לפני הקיץ. במקרא השם אביבית לא מתייחס לעונה במעגל השנה, אלא דווקא לשלב בו הפרי עומד לקראת הבשלה. לפי זה, משמעות השם מקבלת באופן סימבולי ערכים כמו ראשוניות, אומץ, תעוזה, התחלה, צמיחה ופריחה באופטימיות.
  3. חירות

    הפירוש המילולי לשם חירות הוא עצמאות, חופש, דרור ושחרור מכבלים ומוסכמות. השם חירות מופיע גם בהקשר של זכויות כמו "חירות הפרט". מלחמת העצמאות נקראת גם מלחמת החירות ואילו חג הפסח נקרא גם "חג החירות" בהקשר של גאולת עם ישראל ממצרים. הורים הבוחרים בשם חירות לבתם רוצים להקנות לה רוח חופשייה, שמחה, עצמאות, יצירתיות וחיבור לכוחות הנפש הגלומים בה. לעיתים השם יינתן גם בהקשר למועדים מסוימים הסמוכים ללידה כמו יום העצמאות או חג הפסח.
  4. דרור

    לשם דרור כמה מקורות. הראשון הוא הפירוש המילולי המבטא חופש, חירות ושחרור. כמו כן, זהו שמה של ציפור שיר קטנה, בצבעי חום ואפור, הנחשבת לאחת הציפורים הנפוצות בארץ ישראל. השם דרור מופיע גם בספר ישעיהו בתנ"ך. הורים הבוחרים בשם דרור לבנם או לבתם רוצים להעניק להם רוח חופשית, שמחה, שחרור מכבלים וממוסכמות חברתיות. הם רוצים לעודד אותם לחשיבה עצמאית וליצירתיות בכל אשר יפנו.
  5. עומר

    המקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ. השם עומר נקשר עם ערכים של חסד ואדיבות, בעקבות מתנות העניים שמחויבים החקלאים להותיר בשדה על מנת שהעניים יאספו אותן בסוף היום. אחת מהמתנות היא "שיכחה" והיא מתייחסת לעומר שנשכח. הורים הבוחרים בשם זה רוצים להעניק ערכים של חסד, נתינה ואדיבות יחד עם חיבור לעולם הטבע, החקלאות והיהדות.
  6. שמחה

    שמחה רבה שמחה רבה? המקור לשם שמחה הוא בתנ"ך והמשמעות המילולית שלו היא רגש המבטא מצב רוח טוב, אושר, סיפוק, דיצה, גילה, רינה, נחת והתרוממות רוח.הורים הבוחרים בשם זה לבנם או לבתם רוצים לבטא את השמחה האדירה שהם מרגישים בעקבות התוספת החדשה למשפחה ואת השאיפה שלהם שהשמחה תלווה אותם לכל אורך שנות חייהם.
  7. חגית

    השם חגית מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מנשות דוד המלך ואימו של אדוניהו. השם חגית מבטא גם חגיגה ושמחה ומתאים לתינוקות שנולדו בסמוך או במהלך לחגי ישראל. הורים הבוחרים בשם חגית לבתם, רוצים לרוב לבטא את החגיגה והשמחה שהכניסה התינוקת לביתם. כמו כן, לעיתים יש בבחירת השם גם הרמז על מועד הלידה שהתרחשה בסמוך לאחד מחגי ישראל והיוותה שמחה כפולה ומכופלת.
  8. חגי

    השם חגי מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמן של שתי דמויות מקראיות. אחת מהן היא בנו של גד ונכדו של יעקב אבינו. השנייה היא חגי הנביא שהתנבא בתקופת השיבה לציון וספר הנושא את שמו נמצא עשירי בקובץ תרי-עשר וכולל שני פרקים בלבד. הורים הבוחרים בשם חגי לבנם רוצים לבטא את החיבור שלהם למקורות והאמונה שלהם באל. כמו כן, השם מתייחס גם לשאיפה לגאולה השלמה ולשיבה המלאה לציון ולעיתים מהווה גם כהרמז לחגי ישראל.