יצאנו להצביע, לקחנו יום חופש, וגם אם כל הקולות עדיין לא נספרו – נראה שאנחנו הולכים לממשלת אחדות (או לבחירות שלישיות), וזה הזמן לדעת מה פירוש השמות של אלו שעומדים להוביל את המדינה. אז בואו תראו למי הצבעתם, ואם הולך להיוולד לכם תינוק או תינוקת ואתם רוצים שילך לפוליטיקה, הנה כמה רעיונות:

בנימין (גנץ או נתניהו) – אז מה אומר השם של מי שהולך להיות ראש הממשלה שלנו? מקור השם בנימין הוא בתנ"ך, שם הוא מוזכר כשמו של הבן הצעיר ביותר של יעקב אבינו (מרחל אימנו)  ואחד משנים עשר השבטים של בני ישראל שנחלתו הייתה צפונית לירושלים. האות של שבט בנימין היא זאב שמסמל מצד אחד עוצמה ומצד שני ערבות הדדית ואחריות כלפי הסובבים, שכן הזאבים חיים בלהקות.

בני גנץ  (צילום: Hadas Parush/Flash90)
צילום: Hadas Parush/Flash90

בייב נתניהו  (צילום: Photo by Miriam Alster | Flash90)
אז מי הולך להיות ראש הממשלה הבא - ביבי או בני? | צילום: Photo by Miriam Alster | Flash90

יאיר (לפיד)פירוש השם של מספר 2 של מפלגת כחול-לבן מגיע אלינו מספר דברים בתנ"ך, והמשמעות המילולית של השם היא - יפיץ אור סביב, יקרין אור. הורים הבוחרים בשם יאיר לבנם רוצים לבטא את שאיפתם ותקוותם כי בנם יהווה מקור אור עבורם ועבור הסובבים אותו. לשם אנרגיות חזקה וטהורה והוא מביא עמו ערכים חיוביים ושמחים.

יאיר לפיד  (צילום: Hadas Parush/Flash90)
השם יאיר מביא עמו ערכים חיוביים ושמחים | צילום: Hadas Parush/Flash90

משה (בוגי וכחלון) - השם משה מגיע אלינו מהתנ"ך והוא שמו של משה רבינו, שליווה את עם ישראל מאז תקופת העבדות במצריים לאורך שנות מסעותיהם במדבר ועד רגע לפני שנכנסו לארץ ישראל. משה הוא זה שקיבל את התורה בהר סיני והעביר אותה לעם ישראל. הורים הבוחרים לבנם את השם משה רוצים להקנות לו תכונות של מנהיג - כריזמה, חוש צדק, מנהיגות, תבונה, חסד, רגישות ועוד. כל זאת לצד רצונם של ההורים לבטא את חיבורם למקורות היהודיים ואמונתם באל.

בוגי יעלון (צילום: Flash90)
בוגי וכחלון - תכונות של מנהיג | צילום: Flash90

גבי (אשכנזי) - השם גבריאל מגיע מספר התנ"ך, שם הוא מופיע בספר דניאל כמלך אותו ראה דניאל בחזון. אותו מלך מוכר ומוזכר גם בדת הנוצרית ובזו המוסלמית. באגדה הוא מוזכר גם כאחד המלאכים המגיעים לבקר את אברהם אבינו בפתח האוהל. השם גבריאל מורכב משילוב של המילים "גבר" ו-"אל", כלומר - אדם עם יכולות כשל אל, דמות מלאכית, גיבור. השם גבריאל מוכר במסורת גם כשמו של אחד מהמלאכים המקיפים את האל ותפקידם לשמור על ארבע כנפות הארץ. גבריאל נמצא לשמאלו של האל ומייצג את מידת הדין והגבורה.

גבי אשכנזי  (צילום: Hadas Parush/Flash90)
צילום: Hadas Parush/Flash90

אבי (ניסקורן) - מקור השם אברהם הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של אברהם אבינו, האב הראשון מבין שלושת האבות. בתחילה נקרא אברהם -"אברהם" אולי לאחר מכן שינה האל את שמו כך שהמשמעות שלו הופכת להיות - אב המון גויים. בעקבות הוספת האות ה' לשם, הפך אברהם לשם בעל עוצמה המסמל חיבור למקורות הקדושים. הוספת האות מסמל חיבור להיותו של אברהם אבי עם ישראל. הורים הבוחרים שם זה לבנם רוצים לבטא את השורשיות שלהם ואת החיבור שלהם ליהדות ולמנהיגות.

יולי (אדלשטיין) – שמו של מספר 2 של ביבי מגיע אלינו מהשפות הלועזיות. יולי הוא החודש השביעי בלוח השנה האזרחי והוא קרוי על שמו של יוליוס קיסר שהיה אחד מהשליטים המרכזיים של רומא ונולד בחודש הזה. 

ישראל (כץ) - מקור השם ישראל הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו השני של יעקב אבינו. הורים הבוחרים בשם זה לבנם רוצים לבטא את הזיקה שלהם לתנ"ך, לעם ישראל ולארץ ישראל, לצד ערכים של גבורה ועוז.

גלעד (ארדן) - זהו שמו של חבל ארץ שנמצא מזרחית לנהר הירדן. את השם גלעד אפשר להגות גם כצירוף המילים "גל" ו-"עד", כלומר - הגל הזה הוא העד שלי וכולל קונוטציה של זיכרון והנצחה. השם גלעד בהגייתו הנפוצה יותר מורכב מהמילים "גיל" ו-"עד", כלומר - שמחה לנצח. בגלל הפער בין המשמעויות השונות של השם יש כאלו המקפידים להוסיף את האות י' לשם ולכתוב אותו -גילעד או גיל-עד.

אביגדורלא יכולנו שלא לסיים עם השם שבעצם יכריע את הבחירות הנוכחיות. אז מה אומר שמו של ליברמן? השם אביגדור מוזכר במדרש כאחד מששת שמותיו של משה רבינו ולכן לרוב נשמע כשם ישראלי, שורשי ומנהיגותי. בנוסף, אביגדור הוא גם שמו של מושב בדרום הארץ. לבעלי שם זה יש אנרגיות של מנהיגות, עוצמה, עצמאות ורוחניות