תחילת השנה האזרחית מביאה איתה אווירה של התחלות חדשות, וגם לא מעט רעיונות חדשים לשמות לפי מעגל החודשים העברי והלועזי. אז אם יש לכם כבר תאריך לידה משוער, יש מצב שמצאנו עבורכם את הפתרון המושלם לשמות אקטואליים ורלוונטיים, לבנים ולבנות, שיסגרו לכם את הפינה:

1. אפריל

אפריל הוא שמו של החודש הרביעי בלוח השנה הלועזי. המקור של השם אפריל הוא בשפה הלטינית מהמילה Aperire שמשמעותה "פתיחה" והיא מסמלת את הגעתו של האביב.

אפריל אוניל (צילום: צילום מסך)
הקראש הראשון של כולנו. אפריל או'ניל מצבי הנינג'ה. | צילום: צילום מסך

2. מאי

המקור לשם מאי הוא בשפה הלטינית. במיתולוגיה הרומית מוזכר השם של אלת הפריון והאביב - מאיה והשם מאי הוא נגזרת שלו. מאי הוא גם החודש החמישי בלוח השנה האזרחי.

3. ג'ון

בהגייה מסוימת, ג'ון (June) הוא שמו של החודש השישי בלוח השנה האזרחי, "נשמה" בשפה הפרסית וגם שמה של בתם המתוקה של לירז צ'רכי ותום אבני שכבשה אותנו בפסטיגל האחרון אז מבחינתנו זה אחלה. 

ג'ון אבני  (צילום: צילום מסך מתוך My Festigal)
גם "נשמה" בפרסית. ג'ון אבני | צילום: צילום מסך מתוך My Festigal

4. יולי

השם יולי מגיע אלינו מהשפות הלועזיות. יולי הוא החודש השביעי בלוח השנה האזרחי והוא קרוי על שמו של יוליוס קיסר שהיה אחד מהשליטים המרכזיים של רומא ונולד בחודש הזה. אז אם גם לכם נולד קיסר או קיסרית, יש מצב שזה מתאים פיקס. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין  (צילום: החדשות 12, החדשות12)
יוני או יולי? יולי אדלשטיין | צילום: החדשות 12, החדשות12

5. אדר

אדר הוא שם של חודש בלוח השנה העברי. לפי ספירת בריאת העולם הוא החודש השישי ולפי הספירה של יציאת מצרים הוא החודש האחרון. בחג זה נחגג פורים והוא ידוע כמרובה בשמחה: "משנכנס אדר מרבין בשמחה". בתנ"ך הוא מוזכר גם כאחד מנכדיו של בנימין בן יעקב.

6. ניסן

ניסן הוא שם של חודש בלוח השנה העברי, ראשון ממועד יציאת מצרים ושביעי על פי בריאת העולם. מקור השם מגיע מהמילה "ניסנו" - הנס שלנו, הנס שנעשה לנו. המילה ניסנו בשפה הבבלית מתייחסת גם לניצן אביבי.

בולד: ניסן שור  (צילום: רועי ברקוביץ, מאקו)
חשבו על זה קודם? ניסן שור | צילום: רועי ברקוביץ, מאקו

7. אייר 

ואם במקרה לא הסתדר עם החודש הקודם והעובר סרב לצאת, תוכלו תמיד לקרוא לו או לה אייר על שם החודש השמיני בלוח השנה העברי על פי בריאת העולם או השני לפי מועד היציאה ממצרים. מקום השם הוא במילה האכזית - אארו שפירושה - אור.  

8. סיון

סיוון הוא שם של חודש בלוח השנה העברי, שלישי ממועד יציאת מצרים ותשיעי על פי בריאת העולם. מקור השם מגיע מהמילה "סיוונו" - שמשמעותה בשפה הבבלית היא "זמן קבוע". שם החודש סיוון מוזכר במגילת אסתר שבתנ"ך. בחודש סיון חוגגים ביהדות את חג השבועות וחג מתן תורה.

 

השיעור השבועי עם סיון רהב-מאיר: איך להתפייס עם העב (צילום: מתוך "השיעור השבועי עם סיון רהב מאיר", קשת12)
אם תזכרי אותי סיון. סיון רהב-מאיר | צילום: מתוך "השיעור השבועי עם סיון רהב מאיר", קשת12

9. אלול

חודש אלול הינו החודש השנים עשר והאחרון בלוח השנה העברי והשישי לפי יציאת מצריים. המקור לשם הוא במילה האכדית "אולולו" שפירושה "קציר" המסמל את סוף הקיץ ותחילת עונת הסתיו. לשם מקור נוסף מהשפה הארמית והוא המילה "אלל" שפירושה חיפוש מה שמתאים למהות החודש במסורת היהודית כחודש הרחמים והסליחות בו צריך לחפש איך לחזור בתשובה. בדת היהודית השם הוא ראשי תיבות של - אני לדודי ודודי לי, מה שמסמל את הקרבה של האל אל עם ישראל בתקופה זו של הימים הנוראים. 

10. סתיו

ואם אתם רוצים להיות פחות ספציפיים תמיד תוכלו להתחבר לעונות השנה. השם סתיו לדוגמה מתייחס לאחת מארבע עונות השנה שלמעשה מבטאת את המעבר בין הקיץ החם לחורף הקר ואת תחילת עונת הגשמים. הסתיו נחשבת לאחת מעונות המעבר והיא מוזכרת בספר שיר השירים שבתנ"ך. העונה מאופיינת בשלכת ובמזג אוויר קריר.

סתיו שפיר (צילום: החדשות12)
סתיו שפיר | צילום: החדשות12

11. אביב

השם אביב מתייחס לאחת מארבע עונות השנה, ולמעשה מבטאת את תחילת הפריחה והמעבר בין החורף הקר לקיץ החם. השימוש בעונה זאת לרוב מגיע כדי לתאר רגעים של התחדשות, פריחה וצמיחה. עונת האביב אף מוזכרת במקרא בהקשר של חג הפסח שנקרא, בין היתר, חג האביב. 

25 שנה לרצח רבין (צילום: N12)
האביב המקורי. אביב גפן | צילום: N12

בהריון או אחרי לידה? באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: