לא משנה כמה כאוס יש מסביב, כשמדובר על לידות - עולם כמנהגו נוהג וגם החודש תינוקות רבים זכו להגיח אל אוויר העולם ולקבל שם משלהם. אז בין אם כבר בחרתם שם לתינוק או לתינוקת החדשים במשפחה, או בין אם אתם מתעניינים בטרנדים הכי חמים של שמות פרטיים בישראל, הנה השמות שהיו הכי פופולריים בחודש מאי 2021:

1. בארי

מקור השם בארי הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של אביו של הנביא הושע, שהיה גם נשיא שבט ראובן. הוא נקרא גם בארה בגלל שהיה גדול הדור באותם ימים. בבראשית מוזכר השם בארי כשמו של אביה של יהודית, אשתו של עשיו. בארי הוא גם שמו של קיבוץ בצפון הנגב שהוקם על שמו של ברל כצנלסון ש-"בארי" היה שמו הספרותי.

2. ארייה

השם ארייה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. 

אריה סטארק (צילום: באדיבות yes / HBO)
ארייה סטארק? זה הכל בגללך? | צילום: באדיבות yes / HBO

3. נועה

המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.

4. אריאל

השם אריאל מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו-"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

5. עידו

השם עידו מגיע מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של נביא גדול בתקופת בית המקדש הראשון וסביו של זכריה הנביא. עידו מוזכר בספר מלכים כ-"איש האלוהים". את השם עידו ניתן לכתוב גם בכתיב חסר - עדו.

עידו רוזנבלום מתאושש משידורי הבחירות בארה"ב (צילום: מתוך "גלית ואילנית", באדיבות ספורט 1)
עידו רוזנבלום | צילום: מתוך "גלית ואילנית", באדיבות ספורט 1

6. ארי

המקור של השם ארי הוא בתנ"ך שם הוא מוזכר כמלך החיות (אריה) וכסמל של שבט יהודה. הוא מוכר כבעל החיים השולט בטבע ומהווה סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה. האריה הוא גם מזל חודש אב בגלגל המזלות.

7. גאיה

השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

8. עומר

גם המקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ.

9. ניתאי

השם ניתאי מגיע מתקופת המשנה, בה הוא מוזכר כשמו של ניתאי הארבלי שפעל בתקופת הזוגות שהגיעה לפני תקופת התנאים. הוא היה אב בית דין לצד נשיא הסנהדרין באותה תקופה - יהושע בן פרחיה. 

10. יהל

השם יהל הוא נגזרת של המילה הילה שמבטאת תופעה אופטית בה נראה מעגל מסביב למוקד האור בטבע. הפירוש המילולי לשם יהל היא יפיץ אור ויזרח והוא מוזכר גם בתנ"ך. יהל הוא גם שמו של קיבוץ בערבה ושל הר השוכן בסמוך לערד שבדרום הארץ.

בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: