אם עדיין לא ילדתן עד עכשיו, למרות שהמשוער הגיע - זה הזמן לבשר לעובר שקצת רחמנות על אמא בחודש תשיעי עם החום של אוגוסט - לא תזיק. אז לכל מי שמתרגשים לקראת הנסיך או הנסיכה שבדרך, הנה רשימת עשרת השמות האהובים ביותר על גולשי mako. והפעם: בחודש יולי. אה כן, וזוכרים את הפינה החדשה עם השמות שכדאי לשים לב אליהם? אז יש לנו חמישייה חדשה. בקיצור - הולך להיות מעניין. 

  1. איתי
    מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך. יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

    הופעה איתי לוי. נובמבר 2021 (צילום: ארן חן צלמים)
    צילום: ארן חן צלמים


  2. ליב
    השם ליב מגיע אלינו מהשפות הלועזיות. פירוש השם ליב בשפה הנורווגית הוא חיים והוא גם משמש כקיצור לשם אוליביה. כמו כן, בשפת היידיש פירוש השם ליב הוא אריה.

  3. אימרי
    אחרי שכבש את המקום הראשון כמה חודשים ברצינות, השם אימרי מפנה את הבמה ונותן גם לאחרים ליהנות מאבק הכוכבים, אבל כמובן בלי לוותר על מקום של כבוד בעשירייה. השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, מבוני החומה המחודשת של ירושלים. מקורו ככל הנראה בקיצור השם אמריהו.
  4. אריאל
    השם אריאל, שם יוניסקס מופלא, מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

  5. אריה/ארייה
    לא חשבתם שתהיה לנו עשירייה בלי השם ארייה, נכון? השם שמסרב לעזוב אותנו לרגע, מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארְיה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. בענף החקלאות פירוש השם הוא לקיטה ואיסוף של פירות, בעיקר תאנים (אָרָה תאנים, עשבים, דבש = קטף, אסף, תלש).

  6. לביא
    השם לביא מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך כתיאור לגור אריות. הלביא מופיע גם בספר איוב כתיאור לבעל חיים חזק שמתפקד גם כסמלו של שבט יהודה.

  7. ליה
    השם ליה מגיע מהשפה העברית והוא הלחם של המילים "לי" ו"יה", כלומר האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. השם ליה הוא גם כינוי לשם התנ"כי לאה, שמה של אחת מארבע האמהות של עם ישראל, אשתו של יעקב אבינו, אחותה של רחל אמנו ובתו של לבן הארמי.

  8. גאיה
    השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

  9. נועה
    המקור של השם נועה הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.

    נועה קירל מאחורי הקלעים (צילום: tehillagottlieb, instagram)
    צילום: tehillagottlieb, instagram


  10. ארי
    המקור של השם ארי הוא בתנ"ך, שם הוא מוזכר כמלך החיות (אריה) וכסמל של שבט יהודה. הוא מוכר כבעל החיים השולט בטבע ומהווה סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה. האריה הוא גם מזל חודש אב בגלגל המזלות.

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

ואיך אפשר לסיים את הכתבה בלי הפינה שבה אנו מסיבים את תשומת ליבכם לשמות פופולריים שאולי פספסתם בין מאות השמות במאגר השמות הגדול שלנו. מדי חודש אנחנו חמישייה מיוחדת במינה שתפתח לכם את הראש ואולי תגרום לכם לחשוב קצת מחוץ לקופסה. מוכנים? 

תפארתהמקור לשם תפארת הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כתיאור ליופי, פאר, הדר, הוד, תהילה, גדולה וכבוד. תפארת הוא גם שמה של הספירה המרכזית במבנה הספירות האלוהיות בקבלה.

שגיתהמקור לשם שגית הוא הטיית נקבה לשם שגיא שמגיע מספר איוב שבתנ"ך, שם הוא מופיע כתיאור של אדם בעל מידות גבוהות, נשגב, אצילי, מרומם, נעלה מכל הסובבים אותו ומהווה דוגמה ומופת עבורם. 

שרונההשם שרונה מגיע אלינו מהשפה העברית והוא הטיית נקבה של השם שרון - שמו של אחד האזורים במרכז הארץ הידוע כבעל אדמות פוריות לחקלאות ולפרדסים. בשפה האכדית פירוש המילה שרון הוא יער. 

צביהלשם צביה כמה מקורות. פירושו בשפה העברית הוא הנקבה של הצבי, הקרויה גם איילה וידועה כבעל חיים זריז. כמו כן, השם צביה מופיע בתנ"ך כשמה של דמות מקראית - אמא של המלך יהואש. 

רונאלהמקור של השם רונאל הוא בצירוף המילים "רון" ו-"אל", כלומר - השמחה של האל או האל מעניק לי שמחה.