רשימת השמות הפופולריים לשנת 2019. היא מקור לגילויים מרתקים על ההעדפות השונות של הורים בישראל. כל עיר וההעדפה שלה, שמעידה על התושבים ועל המשמעות שהם מעניקים לשמות התינוקות שנולדים להם.

נתחיל בבנות במגזר היהודי. בקרב הבנות היהודיות השם תמר היה הנפוץ ביותר בישובים החרדיים ברובם רכסים ומודיעין עילית. נועה, שירדה מגדולתה כשם הנפוץ ביותר, כיכבה בשורה ארוכה של ישובים, ביניהם מעלה אדומים, במעלה אדומים, קריית אתא, רעננה, טבריה, אשדוד ופתח תקווה.

בערי המרכז אהבו יותר את מאיה. זה היה השם הנפוץ ביותר לבנות בהוד השרון, מודיעין, הרצליה, רמת גן, יבנה, שדרות, באר יעקב, ראשון לציון, תל אביב-יפו, גבעתיים, חיפה, כפר סבא, ראש העין וחולון.

ליד ערי המרכז ההעדפות משתנות. אדל היה השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות באור יהודה, בת ים, רמלה, עפולה, באר שבע, חדרה, נתניה וקריית גת. שרה היה השם הנפוץ ביותר בבני ברק, בית שמש וירושלים. אביגיל – באשקלון ולוד.

ומה קורה אצל הבנים? דוד, הכוכב הקלאסי של השמות, היה הנפוץ ביותר עבור תינוקות ביד בנימין, רכסים, כוכב יעקב, קריית ארבע, בני ברק, נתיבות, ירושלים ואופקים. לעומת זאת אריאל, שפונה לקהל חילוני ודתי כאחד, היה פופולרי בכרמיאל, כפר יונה, רמת השרון, רעננה, קרני שומרון, גן יבנה, יהוד, מעלה אדומים, קריית אונו, טירת כרמל, יבנה, וחיפה. שילוב ישראלי מאוד של ישובים.

השם נועם המשיך להיות פופולרי מאוד גם ב-2019. הוא הגיע לפסגה באפרת, נס ציונה, כפר סבא, רמת גן, נשר, מודיעין-מכבים-רעות, רמלה, גני תקווה, בת ים, פתח תקווה וחדרה. איתן – באבן יהודה, גבעת שמואל וקדימה.

בגבעתיים ובתל אביב מככב השם אדם. לביא הצליח להגיע לפריסה גיאוגרפית משמעותית והוא השם הפופולרי בשורה ארוכה של ערים, מעכו ומבשרת ציון ועד אריאל יקנעם עלית, חולון וראשון לציון.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שעוקבת רק אחרי שמות שניתנו לחמישה תינוקות או יותר,  בשנת 2018 ,יורם היה השם הנפוץ בנתיבות בלבד. שני שלישים מהילדים שנקראו בשם זה בישראל זו היו ילידי נתיבות. ב-2019 ,תפס השם דוד את הבכורה, ואילו השם יורם ירד למקום ה-12.

ביישובים מסוימים השם הנפוץ ביותר היה נפוץ באופן משמעותי לעומת שאר השמות. בכפר חב"ד, למשל, השמות מנחם ושניאור היו הנפוצים ביותר.

השם מוחמד היה הנפוץ ביותר בקרב המוסלמים בכל הערים שבהן מתגוררת אוכלוסייה מוסלמית.