לצד כל אותם הורים שמחפשים את השמות הכי טרנדיים לילדים שלהם, יש גם את אלו שרוצים לבחור להם שם נדיר וייחודי שיהפוך אותם לפתית שלג מיוחד במרחב. כזה שאף אחד לא יכול לשכוח (או לפחות לשאול שוב איך מאייתים כדי להיות בטוח).

על פי דו"ח שיצא לאחרונה מטעם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל קיימים 116 אלף שמות פרטיים שונים. ואולם, לצד שמות נפוצים המוכרים לנו מהחברה היהודית, הערבית והזירה הבין-לאומית - השתחלו לרשימה גם אלפי שמות מוזרים שילדים אמיתיים קיבלו לאורך השנים. אין ספק שעם כמה שאנחנו מנסים לסקור את כל השמות המיוחדים בעולם - אלה לגמרי תפסו אותנו לא מוכנים. 

מעולם החי ועד למילון אבן שושן

אנחנו רגילים למצוא בזירת השמות, כאלו הכוללים גם שמות של בעלי חיים מוכרים כמו זאב, אריה, צבי, יעל, איילה, כפיר ועוד. ואולם, לצד כל אלו השגרתיים, ברשימת השמות המלאה תוכלו למצוא כמה חיות שלא הייתם מצפים למצוא ב"גן החיות" הזה כמו למשל שפן, ארנב, קרנף, יגואר, חמור, סוס וסוסה, זבו (חיה אפריקנית, היינו חייבים לבדוק), רקסי, מיצי ואפילו נערה בשם איגואנה. 

שמות מפתיעים נוספים מעולם הטבע בכללותו הם צנובר, קלמנטינה (ושאף אחד לא יעז לקלף אותה בחדר סגור!), תפוח ותפוחה (מקווים שעם הניקוד הנכון), אזוב, מיורן, נענע וקקטוס - בחור קוצני למדי. מעבר לכך, יש גם אדם בשם צמחוני וילדים ששמם הוא קיץ וחורף (חברים של סתיו ואביב כמובן). 

והנה הגענו לפינתנו - שמות שפשוט אין מצב שקיימים אבל הם כן: בטון, חלבונה, אבץ, ברזל וכספית. אה כן, ויש גם אריח ובלטה - שנשמע שהם לא העיפרון הכי מחודד בקלמר אבל ללא ספק אנשים קשים. 

ואיך אפשר בלי שמות שמגיעים אלינו ממחוזות השפה העברית, רק לא מאלו שהייתם מצפים - פסיק, פסיקה, שורוק, שורוקה, דקדוקה, מיליון ואפילו - בת בשם נקבה וגבר בשם זכר. יותר גנרי מזה - לא מצאנו. 

תינוק קטן  (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
זה הקטן - זכר יהיה? | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

דניאלה ומיכאלה - OUT נחומה וצדוקה - IN

אם הגעתם עד לכאן, סימן שעדיין לא מצאתם את השם הכי מוזר שחיפשתם, אך אל דאגה - הרשימה עוד ארוכה. נתחיל מהילד אבחיל, ונמשיך בילדות זבודה, עוגלה ורחבה, חלאה ומחלה (איך מסבירים את זה למען השם?).

כמו כן, מה תגידו על ילד שהשם שלו - בחיי. בחיינו, יש דבר כזה, כי היד רושמת והדו"ח של הלמ"ס פתוח - שם יש לו מקום של כבוד ליד הילדים טפו, חרה וחראי. נותרנו ספיצ'לס. 

ואם כבר דיברנו על טרנדים, הנה טרנד שהיה נהוג בעבר בארצנו הקטנטונת ותרם לא מעט שמות הזויים לרשימה - הטרנד להעניק לבנות שמות של בנים בתופסת האות ה'. כשמדובר בדניאלה או מיכאלה אנחנו יכולים להכיל את זה (אתי אנקרי לעומת זאת לא ממש), אבל מה קורה כשזה יוצא משליטה עם אגוזה, אוהדה, חירותה, יגאלה, יסודה, לבנונה, לינויה, מעוזה, נחומה, ניצחונה, ניסנה, צדוקה, נרקיסה, יונתנה ועשהאלה? 

ואם אנחנו כבר בערבובי מגדר, למה שלא נערבב לגמרי וגם נבלבל בין היחיד לרבים? ילדים עם שם כמו גנים, קיאים, חגים, טובים, רואים, קלים, רזים, אפיקים, צבאות, נפלאות ו...טפטים. כמובן זה המקום לציין גם את ההורים שבחרו להכניס את האל לכל שם שבחרו, מה שלא תמיד עבר חלק כמו במקרים של אמתהָאל, דינהָאל, רקהָאל, מתהָאל ושובהאל.

בין אריסטו למוצרט

לצד כל השמות המוזרים שלא ברורים מקורותיהם, ניתן למצוא גם כמה שלפחות קל לשייך מאין הם הגיעו. לדוגמה, ניתן למצוא שמות שניתנו בעקבות מאורעות היסטוריים בתולדות הציונות כמו אלטלנה, סליק, קפאי (קופת פועלי ארץ ישראל), לחי, אצל והגנה. בהמשך יש גם שחרור, עצמאות, מדינה, ירושלים, רבין, בגין, איוב, קהלת וגם עמלק. 

כמו כן, יש גם שמות שהגיעו מדמויות היסטוריות כלליות יותר כמו דקארט, אריסטו, אפלטון, סוקרטס, נפרטיטי, נפוליאון, מוצרט, ואפילו מעבר לגבול תמצאו גם סאדאת, קדאפי ונסראללה. 

ואם אנחנו כבר בקטע של בין-לאומיות, שמות נדירים רבים הגיעו מהשפה הארמית כמו גדא, זירא, דוסתאי, בתרא, אלפא, אגרא ואליבא. ואם נתרחק מהארמית ונפליג הרבה יותר רחוק נמצא גם את אוקיינוס, אינדיגו, אידיליה, סרנדה, סימפוניה, מוזה, נרגילה, סיגר ולאחרונה הצטרפה גם אחת חדשה, איך לא, קורונה. מקווים שהילדים בכיתה לא יקפידו לשמור ממנה מרחק של שני מטרים. 

בהיריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: