אנחנו פוגשים אותם לפחות פעמיים-שלוש בשבוע, מרגישים שאנחנו יודעים עליהם הכל והם ללא ספק מלווים כל שיחת מטבחון שלנו בעבודה - אבל האם כל הזמן הזה היה ביכולתנו לדעת מה יעלה בגורל ההתאמות של חתונמי? בדקנו במאגר השמות הגדול של מאקו מה המשמעות של כל שם ושם ויצאנו עם כמה תובנות. 

משה

השם משה מגיע אלינו מהתנ"ך והוא שמו של משה רבינו - הנביא הגדול והחשוב ביותר שהיה לעם ישראל בהיסטוריה. משה ליווה את עם ישראל מאז תקופת העבדות במצריים, לאורך שנות מסעותיהם במדבר ועד רגע לפני שנכנסו לארץ ישראל. משה הוא זה שקיבל את התורה בהר סיני והעביר אותה לעם ישראל.

הורים הבוחרים לבנם את השם משה רוצים להקנות לו תכונות של מנהיג - כריזמה, חוש צדק, מנהיגות, תבונה, חסד, רגישות ועוד. כל זאת לצד רצונם של ההורים לבטא את חיבורם למקורות היהודיים ואמונתם באל.

משה יחזקאל (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת12

מאי

המקור לשם מאי הוא בשפה הלטינית. במיתולוגיה הרומית מוזכר השם של אלת הפריון והאביב - מאיה והשם מאי הוא נגזרת שלו. מאי הוא גם החודש החמישי בלוח השנה האזרחי.

הורים הבוחרים בשם זה רוצים להעניק לילדיהם ערכים של פריון, פריחה, צמיחה ולבלוב. כמו כן, השם מבטא את רצונם להיטמע בתרבות הגלובלית ואת זיקתם למרחב הבינלאומי. 

מאי שכטר (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת12

ליעד

המקור לשם ליעד הוא בשפה העברית והוא מהווה צירוף של המילים "לי" ו-"עד", כלומר - שלי לנצח, שלי לתמיד.

הורים הבוחרים בשם זה רוצים לבטא את תחושת השייכות והאהבה שהם מרגישים כלפי הילד ואת שאיפתם ותקוותם כי הוא יהיה איתם תמיד ויישאר קרוב אליהם לאורך השנים.

ליעד דון (צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12)
צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12

לימור

המקור לשם לימור הוא בשפה העברית והוא מהווה צירוף של המילים "לי" ו-"מור", כלומר - המור שלי, הבושם שלי. מור הוא שם של צמח קוצני המוזכר בתנ"ך ככזה המפיקים ממנו בושם יוקרתי וכן את שמן המור - "שמן המשחה" ששימש לטיהור כלי הקודש.

הורים הבוחרים בשם לימור לבתם רוצים להעניק לה ערכים של יוקרה, אצילות, קדושה, נועם, רוחניות ועונג. כמו כן השם מבטא את תחושת הקרבה שלהם לבתם ועל שאיפתם לבניית בית המקדש השלישי.

לימור ויינשטיין (צילום: חתונה ממבט ראשון, קשת 12)
צילום: חתונה ממבט ראשון, קשת 12

ליאור

המקור לשם ליאור הוא בשפה העברית והוא מורכב מצירוף של המילים "לי" ו-"אור", כלומר- האור שלי. הפירוש המילולי של השם אור הוא זיו, זוהר, בוהק המביא עימו ערכים חיוביים.

הורים הבוחרים בשם ליאור רוצים להצהיר על האור והשמחה שהכניס הצאצא החדש לביתם. המילה "אור" מבטאת את האנרגיה האלוהית וההשגחה ואילו המילה "לי" מבטאת את הקשר הקרוב בין ההורים לצאצא החדש.

ליאור אורן (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת12

קטיה

המקור לשם קטיה מגיע מהשפה הרוסית והפירוש המילולי שלו הוא נקבה טהורה, תמימה, נקיה, צלולה, צחורה.

הורים הבוחרים בשם זה לבתם רוצים לבטא את היותה דף חלק ונקי ביום היוולדה ואת השאיפה שלהם שהיא תישאר ברה ומאירה לאורך כל שנות חייה. זאת לצד הזיקה למרחב הבינלאומי והשאיפה להיטמע בתרבות הגלובלית.

קטיה אברבוך (צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12)
איך הקשר שלה עם ליאור עד כה? | צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12

גיא

פירוש השם גיא בשפה העברית הוא שטח צר וארוך שנמצא בין שני הרים, בו זורמים מים המתנקזים מהגשמים. השם גיא מוזכר בתנ"ך, בתפילות, בספרות ובמקורות נוספים.

בספר תהילים יש פסוק שמזכיר את השם גיא "גם כי אלך בגיא צלמוות, לא אירא רע כי אתה עמדי". הורים הבוחרים בשם זה לבנם רוצים לבטא את אמונתם החזקה ותקוותם הגדולה כי האל ילווה את בנם לאורך שנות חייו.

גיא דלאל (צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12)
מה נאמר בטיפול עם דני? | צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12

מתן

השם מתן מופיע בתנ"ך ספר מלכים ב' ובספר ירמיהו כשמן של דמויות מקראיות - אביו של שפטיה שהיה משריו של המלך צדקיהו וכהן הבעל בתקופת מלוכת אחזיהו ועתליה. הפירוש המילולי של השם מתן מגיע מהמילה נתינה. מתן הוא גם שם של יישוב קהילתי במזרח השרון.

השם מתן מבטא את רצון ההורים להקנות לבנם ערכים של נדיבות, נתינה, רגישות, התחשבות, אכפתיות, מעורבות חברתית ודאגה לסביבה. משמעות השם מתן היא נתינה ללא תמורה.

מתן וייס (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון" עונה 5, קשת 12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון" עונה 5, קשת 12

מעיין

הפירוש המילולי של השם מעיין הוא מקור מים טבעי שנובע ממעמקי האדמה, נביעה או זרם של מים. בשפה העברית משמשת המילה מעיין גם כתיאור למקור של משהו כמו מעיין נעורים או מעיין של חוכמה.

השם מעיין מבטא חיות וזרימה ומתאר מאגר בלתי נדלה של כוחות ושמחה. הורים הבוחרים שם זה לילדיהם רוצים להכריז כי הילד או הילדה הם מקור הכוח שלהם ומספקים להם מעיין של חיים, אשר המים משולים להם.

מעין דורי  (צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12)
מה קרה בביקור אצל המשפחה של בן? | צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12

בן

השם בן מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מתאר שלב בתא המשפחתי של בעלי החיים. השם בן מתאר יחס של אדם אל הוריו, וגם ככינוי חיבה לילד צעיר. קשר של הורים לבנם הוא קשר יציב ונצחי. 

הורים הבוחרים בשם בן לילדיהם, ירצו לבטא את אותו קשר נצחי שלהם עם בנם, ואת המשמעות של הקשר הזה עבורם. בנים בשם זה הינם אינטליגנטים, בעלי אינטואיציה חזקה ואוהבים את הספייס שלהם ואת השקט שלהם (ובאותה מידה יתנו מרחב מחייה לאחרים). נוטים להתרחק מעימותים ומריבות ולתת עצות טובות. 

בן אביבי (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12

עידית

השם עידית מגיע אלינו מעולם החקלאות שם משמעותו היא אדמה משובחת, קרקע טובה ופוריה המצמיחה יבול איכותי. יש הכותבים את השם גם ללא האות י' (עדית). הרבה פעמים משתמשים במילה עידית כדי לבטא את המיטב או המובחר בתחומים נוספים חוץ מחקלאות. 

הורים הבוחרים בשם עידית לבתם רוצים לבטא את הגאווה שהם מרגישים בעקבות הולדת בתם ואת השאיפה שהיא תהיה מובחרת, מוצלחת, איכותית, מצטיינת ושאפתנית. זאת לצד החיבור למולדת, לאדמה ולשורשים. 

עידית אליהו (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12

רפאל

המקור לשם רפאל הוא בספר דברי הימים בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של אחד הלוויים גיבורי החיל. רפאל הוא גם שמו של אחד מארבעת המלאכים הנמצאים סביב לכסא הכבוד, זאת לפי המסורת היהודית, הנוצרית והמוסלמית.

השם רפאל מורכב מצירוף המילים "רפא" ו-"אל", כלומר - האל ירפא, האל ישלח רפואה. השם רפאל טומן בחובו סגולות של רפואה, בריאות, שמירה והשגחה של האל. השם מעיד על רוחניות, קדושה ואמונה חזקה באל.

רפאל יונתן עמר (צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12)
צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12

רינת

השם רינת הוא הטייה לשם רינה, שהפירוש שלה בעברית הוא שמחה, גילה, שירה. המקור להטייה הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע לרוב בהטייה ("רינתי") במשמעות של תפילה - התפילה שלי.

הורים הבוחרים בשם רינת לבתם רוצים לבטא כמה הם התפללו ויחלו לרגע בו היא תגיע לעולם, לצד האמונה באל והאור והשמחה שהתווספו למשפחה.

רינת כץ (צילום: חתונה ממבט ראשון 5, קשת12)
צילום: חתונה ממבט ראשון 5, קשת12

דניאל

השם דניאל מגיע אלינו מהתנ"ך. למעשה, זהו שמו של הספר התשיעי בחלק הכתובים, אשר מתוארים בו החזיונות ותורת הנסתר של דניאל, יהודי חכם שהיה אחד מילדי האצולה היהודים שנלקחו לחצרו של נבוכדנצאר מלך בבל. דניאל היה ידוע בהיותו פותר חלומות מצטיין.

השם דניאל מורכב מצירוף המילים "דני" ו-"אל", כלומר - דן אותי האל. הורים הבוחרים בשם זה לבנם או לבתם רוצים לבטא את החיבור שלהם למקורות ואת האמונה שלהם על אחריות האל על בוראיו וההשגחה הפרטית שלו כלפי כל אחד ואחת.

רינת ודניאל מודיעים על החלטתם להיפרד (צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12)
מה הסיבה לכך? | צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12