הילדה הראשונה הגיעה והחלטתם לתת לה שם שמתחיל באות הפותחת את הא-ב. אז בין אם אתם רוצים שמות יוניסקס שמתאימים גם לבנים וגם לבנות, שמות מהתנך, או סתם שם מהסדרה האהובה עליכם, מה שחשוב הוא פירוש השם והמשמעות שלו. אספנו עשרה שמות יפים במיוחד:

אביגיל - השם אביגיל מורכב מצירוף של שתי המילים "אבי" ו-"גיל" ומכאן המשמעות היא כי אבי או הוריי הם שמחים. הורים שבוחרים בשם זה לביתם בדרך כלל רוצים לבטא את השמחה שהיא הביאה לחיים שלהם.

אבישג - השם אבישג מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אבישג השונמית, מהעיר שונם שנבחרה בשל יופיה המיוחד להיות המשרתת האישית של דוד המלך לעת זקנתו. הורים הבוחרים בשם אבישג לבתם רוצים לבטא את החיבור שלהם למקורות היהודיים לצד השאיפה להעניק לה ערכים כמו חן, יופי, לב טוב ונאמנות.

אהבה - האהבה היא הכוח שמניע את העולם ומוזכרת גם בסיפורי התנ"ך כביטוי לרגשות חיוביים עזים. הורים הבוחרים בשם זה לבתם רוצים להנציח את האהבה ביניהם שהובילה להולדתה  או את רגשות האהבה העזים אליה.

אופיר - השם אופיר מסמל אוצר, שפע, עושר והצלחה ומבטא את העושר שחשים ההורים לאחד הולדת הילד החדש. בתנ"ך, הזהב מאופיר שימש לבניית בית המקדש ולכן יש פה גם ממד של אמונה וחיבור למסורת.

איב - הורים הבוחרים לתת את השם איב לבתם רוצים מצד אחד לחבר אותה למקורות ולשורשים אך מצד שני לחברה אותה לתרבות הגלובלית. כמו כן, השם איב מבטא נשיות ועוצמה נשית.

אורטל - השם אורטל מורכב מצירוף של המילים "אור" ו-"טל", שני גורמי טבע הנחשבים לחיוביים ומביעים תקווה והתחדשות. הורים הבוחרים בשם אורטל לבתם רוצים להעניק לה ערכים חיוביים ואופטימיים כמו שפע, שמחה, רעננות ונתינה לזולת.

איילה - לשם איילה שני פירושים. איילה הוא גם הכינוי של נקבת האייל - צביה, וגם הכינוי לאור הראשון ביום (מכאן בא הביטוי איילת-השחר). הורים שבוחרים בשם איילה לבתם רוצים להעניק לה הרבה ערכים של יופי וחן ("איילת חן"), וכן חיבור לטבע ולתכונות החיוביות שמיוחסות לחיה זו.

אנה - המקור של השם אנה הוא בשפה לועזית ולרוב הוא משמש ככינוי בשפה הרוסית לשם המקראי - חנה. הורים הבוחרים בשם אנה לבתם רוצים מצד אחד לבטא את שאיפתם להיטמע בתרבות הגלובלית ולפתוח לה דלתות בעולם הגדול ומצד שני לבטא את החיבור שלהם למקורות היהדות.

אנה ארונוב  (צילום: אביב חופי)
אנה ארונוב | צילום: אביב חופי

אדר - אדר הוא שם של חודש בלוח השנה העברי. לפי ספירת בריאת העולם הוא החודש השישי ולפי הספירה של יציאת מצרים הוא החודש האחרון. בחג זה נחגג פורים והוא ידוע כמרובה בשמחה. בתנ"ך הוא מוזכר גם כאחד מנכדיו של בנימין בן יעקב. הורים הבוחרים בשם זה רוצים להעניק לילד הרבה שמחה, אופטימיות וחדווה.

ארייה - הורים הבוחרים בשם זה לביתם לרוב מכירים ואוהבים את עולם השירה והמוזיקה ורוצים להנחיל אותו הלאה גם אצלה. כמו כן, יש בבחירת שם זה ניסיון להעניק ערכים בינלאומיים לבתם ולפתוח לה דלתות בעולם הגדול. ולמעריצי משחקי הכס יש משמעות נוספת: זהו שמה של ארייה לבית סטארק.

משחקי הכס  (צילום: Helen Sloan/HBO באדיבות YES)
נד וקייטלין סטארק ידעו מה הם עושים | צילום: Helen Sloan/HBO באדיבות YES

לרשימה המלאה של שמות המתחילים בא היכנסו לאינדקס השמות של mako